Europejski urząd antymonopolowy poinformował, że badanie skutków połączenia koncernów PSA Peugeot Citroen oraz FCA Fiat Chrysler. Potrwa ono co najmniej do połowy listopada. Wydłużenie związane jest z koniecznością przeprowadzenia dodatkowych analiz wpływu połączenia na rynek samochodów dostawczych.
„Komisja wydłużyła termin badania w porozumieniu ze stronami” poinformował rzecznik prasowy Komisji Europejskiej.
Unia wdrożyła postępowanie w związku z obawami, że umowa, której celem jest stworzenie czwartego największego producenta na świecie, będzie miała wpływ na konkurencyjność w sektorze lekkich samochodów dostawczych. Użytkowe Fiat Ducato, Citroen Jumper czy Peugeot Expert, są cenione przez klientów i mają bardzo wysoką pozycję na rynku. To bardzo lukratywny rynek, budowa samochodów dostawczych jest łatwiejsza niż osobowych a marże znacznie wyższe.
Do tej pory zgody na połączenie udzieliły Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia oraz Rosja.
Po połączeniu w koncernie znajdą się między innymi takie marki jak Alfa Romeo, Citroen, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Maserati, Opel, Peugeot, Vauxhall. Według informacji, które docierają z PSA część z nich będzie jednak docelowo zlikwidowana. Carlos Tavares chce się skupić na tych, które przynoszą najwyższe zyski i mają możliwość powalczyć o lokalne rynki.
PSA może również wkrótce stanąć przed decyzją o zakupie luksusowych marek Jaguar i Land Rover, które borykają się z dużymi problemami finansowymi. Tymczasem Francuzi dysponują środkami na przejęcia i mają doświadczenie w optymalizacji kosztów produkcji.
Najnowsze komentarze