Chat with us, powered by LiveChat

UOKiK – 1.373 samochody Peugeot do serwisu (modele 208, 301, 2008)

7 790

Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot, modele: 208, 2008 i 301, niewłaściwa kalibracja oprogramowania silnika może prowadzić do przekroczenia limitów emisji NOx.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 1.373 pojazdy.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wgrania nowego oprogramowania sterującego silnikiem, które zoptymalizuje jego pracę.

Informacji związanych z kampanią udziela Peugeot Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.

 

 

źródło: UOKiK

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
DarekkrzysiekE DPiotr BocianRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slawo
Gość
Slawo

O który silnik chodzi?

Roman
Gość
Roman

Podobna sytuacja wystąpiła z samochodami Citroen oraz Oplem Crossland X. Przy informacji o Citroenie wyraziłem przypuszczenie o jaki silnik może chodzić. Biorąc pod uwagę szczegółowe określenia typów samochodów logiczne myśleni podpowiada, że najpewniej jest to silnik BlueHDi 1,5 (1499 ccm) Wyraziłem również przypuszczenie, że pojawi się komunikat również i Peugeota i jak się okazało miałem rację. Czekamy zatem na komunikat dotyczący DS3 Crossback

Piotr Bocian
Użytkownik
Piotr Bocian

301 raczej nie miał tego silnika

Darek
Gość
Darek

Akcja dotyczy podstawowego benzyniaka 1.2 o mocy 82KM.

E D
Gość
E D

w 508 też zmieniali oprogramowanie w 2.0 HDI, zresztą w zeszłym miesiącu kampanii serwisowych miałem robionych 8 :) ale to się uzbierało przez 10 miesięcy od wydania auta. – kalibracja radarów, asystenta parkowania, mocowania tylnych świateł, oprogramowanie silnika, wymiana siłowników tylnej klapy i coś tam jeszcze. Muszę zobaczyć na hamowni jak wygląda teraz HDI, czy przypadkiem nie ubyło trochę mocy. W Grupie VW po „akcji serwisowej” w słynnej aferze jak ktoś pojechał do ASO na wgranie nowego oprogramowania to tracił sporo mocy, więc zrobiła się druga afera. Trzeba zobaczyć co dokładnie zmienili

Slawo
Gość
Slawo

Choroby wieku dziecięcego, dziś to klient testuje auta, daj znać po hamowni.

krzysiek
Gość
krzysiek

Ja kupiłem poprzednie 508 2.0 blueHDI nowe, w 2017 czyli końcówka produkcji. Zero akcji serwisowych, zero awarii do chwili obecnej. Nie ma to jak auto z końca serii, po wszystkich liftach :)