Zapewne nie takiego prezentu spodziewało się na Święta 168 właścicieli Peugeotów 208, 2008 i 508. Okazuje się, że będą musieli pojawić się w autoryzaowanych serwisach francuskiej marki. Z jakiej przyczyny?
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w samochodach marki Peugeot, modele: 208, 2008 i 508, wyprodukowanych w Hiszpanii, Francji i Maroku, długie naciśnięcie fizycznego przycisku ADAS (Zaawansowanego Systemu Wspomagania Kierowcy) w radiu może jednocześnie dezaktywować AEB/LKA (aktywny system hamowania awaryjnego/utrzymywania pasa ruchu).
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 168 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że w pojazdach zostanie przeprowadzona zdalna aktualizacja oprogramowania radia za pośrednictwem funkcji OTA (Over The Air). Zdalnie zostanie też sprawdzone, czy aktualizacja została przeprowadzona pomyślnie. W przypadku niepowodzenia aktualizacji poprzez OTA klienci zostaną zaproszeni do serwisu.
Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Organem nadzoru rynku w Polsce, odpowiedzialnym m.in. za monitorowanie kampanii naprawczych i kontrolę spełniania wymagań przez pojazdy silnikowe i ich wyposażenie, zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919), jest Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego.
źródło: UOKiK; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze