Firma Renault Polska Sp. z o.o. powiadomiła Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w samochodach marki Dacia, modele: Dokker, Lodgy, Logan II I Sandero II, wyprodukowane w fabrykach w Pitesti, Somaca, Oran i Tanger, w których zostały zamontowane poduszki powietrzne wyprodukowane w okresie od 04.04. do 28.08.2018 r., istnieje możliwość niedostatecznego rozwinięcia poduszki powietrznej kierowcy, co może skutkować częściową lub całkowitą utratą funkcji ochrony przez poduszkę.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 3.206 samochodów.
Renault zadeklarowało, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu wymiany poduszki powietrznej kierowcy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 804; e-mail: [email protected]).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
Firma, która uzyskała informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.
3.206
źródło: UOKiK
Najnowsze komentarze