Przedsiębiorca Astara Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w samochodach marki Mitsubishi ASX (GA1W), rok modelowy 2011-2019, końcówka układu wydechowego nie posiadająca dodatkowego podparcia może pęknąć i odpaść podczas jazdy.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 5.882 pojazdów.
Zobacz test Citroëna C4 Aircross – bliźniaka Mitsubishi ASX I generacji
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją w celu sprawdzenia obecności dodatkowego punktu podparcia końcówki układu wydechowego i w przypadku jej braku (nawet w wymienionych wcześniej zmodyfikowanych tłumikach) – dokona wymiany tłumika końcowego na najnowszy, zmodyfikowany.
Informacji związanych z kampanią udziela Astara Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Cybernetyki 10, 02-677 Warszawa; tel.: 22 46 31 920).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Organem nadzoru rynku w Polsce, odpowiedzialnym m.in. za monitorowanie kampanii naprawczych i kontrolę spełniania wymagań przez pojazdy silnikowe i ich wyposażenie, zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919), jest Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego.
źródło: UOKiK; zdjęcia: Wikipedia
Najnowsze komentarze