UOKiK: 806 Dacii Duster do serwisu

3 14

Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w samochodach marki Dacia Duster, wyposażonych w pojedynczy (jednotonowy) sygnał dźwiękowy, wyprodukowanych w fabryce w Pitesti (Rumunia) od początku produkcji do 25.05.2017 r., z powodu niedostosowania wiązki elektrycznej zasilającej sygnał dźwiękowy do przepływu prądu o wartości 8 A, pobieranego przez sygnał dźwiękowy istnieje ryzyko braku funkcji sygnału dźwiękowego i/lub możliwość pojawienia się dymu z instalacji elektrycznej w okolicy włącznika sygnału dźwiękowego na kierownicy, ponadto w niektórych przypadkach zachodzi możliwość niezadziałania poduszki powietrznej kierowcy w trakcie ewentualnego zderzenia.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 806 samochodów. Lista numerów VIN znajduje się na stronach UOKiK.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu modyfikacji wiązki elektrycznej zasilającej sygnał dźwiękowy.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 804; e-mail: [email protected]).

UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.

 

 

źródło: UOKiK

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
pawelhkstoughluckAndre Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Andre
Gość
Andre

Przez te oszczędności producentów samochodów robi się coraz niebezpieczniej dla naszego zdrowia i życia. Samochody projektują księgowi, a testy przeprowadzają nabywcy, czyli my wszyscy. Przy zderzeniu czołowym uderzamy głową w kierownicę (poduszka nie zadziałała), włącza się klakson, przy przepływie prądu przez za mały przekrój przewodu spowoduje wzrost jego temperatury, przegrzanie i topienie się izolacji, ewentualnego zwarcia z innymi przewodami po stopieniu się izolacji, zadymienie wnętrza samochodu, a może nawet pożaru.

toughluck
Gość
toughluck

No popatrz, a ja po prostu jeżdżę tak, żeby na nikogo nie wpadać.

Ale chciałbym się odnieść do tego stwierdzenia: „robi się coraz niebezpieczniej”. Czyli nic nie znaczy przypadek Forda Pinto, gdzie producent źle zaprojektował zbiornik paliwa, wiedział o tym, a i tak nic z tym nie chciał zrobić (kalkulując, że ilość zgonów×wysokość odszkodowania<ilość wyprodukowanych samochodów×koszt modyfikacji)?
Wybacz, ale jeśli nie uważasz, że dzisiejsze samochody są zasadniczo bezpieczniejsze, to masz bardzo krótką pamięć, lub trolujesz.

pawelhks
Gość
pawelhks

a moze Andre sadzi, ze gdyby media nie podawaly informacji o wypadkach to czlowiek by sie czul bezpiecznie na drodze, bo zanotowalby w pamieci tylko te wypadki, ktorych byl swiadkiem ?