Marka DS Automobiles wzywa do serwisów właścicieli kompaktowego SUV-a DS 7 Crossback. W samochodach wykryto wadę mocowania kurtynowej poduszki powietrznej. W przypadku aktywacji, poduszka może stwarzać niebezpieczeństwo dla pasażerów zajmujących tylne siedzenia.
Niedawno wspominaliśmy o kampanii naprawczej związanej z wadliwymi poduszkami powietrznymi w samochodach marek Citroën i DS Automobiles we Francji. Dowiedzieliśmy się, że w naszym kraju nie ma samochodów objętych tą konkretną akcją, ale UOKiK poinformował o innej. Modele DS 7 Crossback mogą mieć problem z poduszkami kurtynowymi.
Przedsiębiorca Stellantis Polska sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach DS 7 Crossback, mocowanie uchwytu znajdującego się w pobliżu kurtynowej poduszki powietrznej może być niewystarczające. Stwarza to ryzyko kontaktu z elementami mocującymi dla pasażerów na tylnych siedzeniach w przypadku aktywacji kurtynowej poduszki powietrznej.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 110 egzemplarzy DS 7 Crossback.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu zamontowania dodatkowej metalowej opaski mocującej uchwyt dla pasażerów na tylnych siedzeniach.
Zobacz także: Nowy DS 7 Crossback: podwyżka ceny i wycofanie z oferty silnika PureTech 130
Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Źródło: UOKiK
Najnowsze komentarze