Przedsiębiorca FCA Poland S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że samochody marki Jeep, modele: Compass i Renegade, wyprodukowanych we Włoszech, mogły zostać wyprodukowane z zespołem pedału hamulca, który może zapadać się zbyt głęboko podczas hamowania. Pedał hamulca, który zapada się zbyt głęboko podczas jazdy, uniemożliwia kierowcy aktywację hamulców. W przypadku awarii pedału hamulca podczas jazdy można skorzystać z elektronicznego hamulca postojowego umieszczonego na konsoli środkowej, aby spowolnić samochód aż do kontrolowanego zatrzymania. Ponadto, system automatycznego awaryjnego hamowania, gdy jest aktywny, interweniuje w przypadku rozpoznania niebezpieczeństwa kolizji.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega 1.240 pojazdów.
Podobny problem dotyczy przeszło pół tysiąca egzemplarzy Alfy Romeo Tonale.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu wzmocnienia pedału hamulca.
Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela FCA Poland S.A. (adres: ul. Grażyńskiego 141, 43-300 Bielsko-Biała; tel.: 00 800 0 426 5337).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Organem nadzoru rynku w Polsce, odpowiedzialnym m.in. za monitorowanie kampanii naprawczych i kontrolę spełniania wymagań przez pojazdy silnikowe i ich wyposażenie, zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919), jest Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego.
źródło: UOKiK; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze