W ślad za informacjami dotyczącymi czterech akcji serwisowych Peugeotów Traveller i Expert oraz Opli Vivaro C i Zafira Life pojawiły się akcje przywoławcze dla ich bliźniaków z Grupy PSA, Citroënów Spacetourer i Jumpy. Oto informacje o trzech akcjach serwisowych.
2.321 Citroënów Spacetourer i Jumpy do serwisu z powodu przewodów paliwowych
Przedsiębiorca Citroën Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, modele: Spacetourer i Jumpy IV, w trakcie użytkowania pojazdu mogło dojść do uszkodzenia przewodów paliwowych zamontowanych pod podwoziem w wyniku ich przemieszczania się względem elementów podwozia.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 2.321 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia stanu technicznego przewodów paliwowych, ich wymiany (w razie potrzeby) i zamontowania dodatkowych osłon.
1.709 Citroënów Spacetourer i Jumpy do serwisu z powodu przewodów hamulcowych
Przedsiębiorca Citroën Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, modele: Spacetourer i Jumpy IV, tylne przewody hamulcowe mogą z czasem ulec uszkodzeniu w wyniku przemieszczania się pomiędzy ich mocowaniami.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 709 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia stanu lewego i prawego tylnego przewodu hamulcowego i ich wymiany w razie potrzeby.
241 Citroënów Spacetourer i Jumpy do serwisu z uwagi na pasy bezpieczeństwa
Przedsiębiorca Citroën Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, modele: Spacetourer i Jumpy IV, dokręcenie dolnych śrub mocowania pasów bezpieczeństwa może być niewłaściwe w wyniku nieprawidłowego położenia śruby i płytki pasa. Może to doprowadzić do poluzowania śrub i ograniczenia funkcjonalności pasa bezpieczeństwa w przypadku kolizji.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 241 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i ewentualnego poprawienia wzajemnego położenia śruby i płytki pasa oraz dokręcenia odpowiednim momentem wszystkich dolnych mocowań pasów bezpieczeństwa.
21 Citroënów Spacetourer i Jumpy do serwisu z powodu zacisków hamulcowych
Przedsiębiorca Citroën Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, modele: Spacetourer i Jumpy IV, zaciski tylnych hamulców mogą być niezgodne ze specyfikacją, co może prowadzić do zmniejszenia skuteczności hamulca postojowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 21 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu kontroli i wymiany niezgodnych tylnych zacisków hamulcowych.
Informacji związanych z kampanią udziela Citroën Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12. grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.
źródło: UOKiK
Najnowsze komentarze