NISSAN SALES CEE Kft. Sp. z o.o., Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Nissan Micra (K14) wyprodukowanych we Francji od 05.12.2016 r. do 05.10.2021 r. jeżeli siedzenie kierowcy zostanie ustawione w pozycji, w której ogranicznik krańcowy na dolnej szynie (który ogranicza ruch przesuwania siedzenia do przodu/do tyłu) zbiega się z elementem konstrukcyjnym (wycięciem) w górnej szynie, moment zginający przez to zmniejszone pole przekroju poprzecznego może w pewnych warunkach przekroczyć granice naprężeń materiału szyny. Długotrwałe użytkowanie fotela w tej pozycji może doprowadzić do pęknięć zmęczeniowych górnej szyny przesuwu, co może skutkować nieoczekiwanym ruchem fotela w przypadku pęknięcia prowadnicy i spowodować, że mocowania pasa bezpieczeństwa w razie wypadku drogowego nie będą działać zgodnie z zamierzeniami projektowymi.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 4 058 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu wymiany szyny siedzenia kierowcy.
Informacji związanych z kampanią udziela NISSAN SALES CEE Kft. Sp z o.o. Oddział w Polsce (adres: Al. Jerozolimskie 176, 02-486 Warszawa; tel.: 801 647 726).
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych
i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
źródło: UOKiK; zdjęcie: Wikipedia
Najnowsze komentarze