Według informacji opublikowanej przez UOKiK, nowy Opel Insignia został objęty akcją serwisową dotyczącą problemów z układem hamulcowym. Właściciele pojazdów z rocznika 2021 są wzywani do serwisu. W Polsce kampanią objęto 144 egzemplarze Insigni.
Przedsiębiorca Opel Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Opel Insignia B RM 2021, wyprodukowanych w Niemczech, z automatyczną skrzynią biegów, istnieje ryzyko opadnięcia pedału hamulca w trakcie jazdy i pełnej utraty zdolności hamowania pojazdu, co zwiększa ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 144 samochody.
Przedsiębiorca zadeklarował, że autoryzowane serwisy Opla zostały zobowiązane do niezwłocznego, telefonicznego skontaktowania się ze wszystkimi użytkownikami pojazdów, których ten problem może dotyczyć i wezwania do nie korzystania z samochodów do chwili weryfikacji występowania usterki lub jej naprawy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Opel Poland Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie do akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 2047).
Źródło: Informacja prasowa UOKiK
Najnowsze komentarze