Przedsiębiorca Opel Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki OPEL Grandland X RM 2018, wyprodukowanych we Francji, wyposażonych w silniki DW10F (2.0 Diesel), może dojść do uszkodzenia filtra cząstek stałych (DPF) i w jego następstwie do emisji cząstek w ilościach przekraczających dopuszczone normy, co stwarza zagrożenie dla środowiska.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 139 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu wymiany filtrów DPF.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Opel Poland Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie do akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.
Podobną akcję serwisową ogłosiły także Citroën, DS Automobiles i Peugeot.
źródło: UOKiK; zdjęcie: Opel
Najnowsze komentarze