UOKiK zamieścił trzy informacje o wezwaniach do serwisu dla właścicieli Opli Grandland X. Wszystkie są związane z potencjalnymi problemami z filtrami cząstek stałych. Oto ich treść.
INFORMACJA I
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Opel Grandland X RM 2018, 2019, 2020, wyprodukowane we Francji, mogły zostać wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF), podatny na potencjalne pęknięcia w wyniku nieoczekiwanego przegrzania filtra DPF. W przypadku awarii istnieje ryzyko przekroczenia limitu emisji cząstek stałych.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 133 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i w razie potrzeby wymiany filtra DPF.
Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).
INFORMACJA II
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Opel Grandland X RM 2018, 2019, 2020, wyprodukowane we Francji, mogły zostać wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF), podatny na potencjalne pęknięcia w wyniku nieoczekiwanego przegrzania filtra DPF. W przypadku awarii istnieje ryzyko przekroczenia limitu emisji cząstek stałych.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 80 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu wymiany filtra DPF.
Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).
INFORMACJA III
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Opel Grandland X RM 2018, 2019, 2020, wyprodukowane we Francji, mogły zostać wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF), podatny na potencjalne pęknięcia w wyniku nieoczekiwanego przegrzania filtra DPF. W przypadku awarii istnieje ryzyko przekroczenia limitu emisji cząstek stałych.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 334 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu aktualizacji kalibracji sterownika silnika w pierwszym etapie kampanii oraz o sprawdzeniu i w razie potrzeby wymiany filtra DPF w drugim etapie kampanii, gdy tylko niezbędne części do jej wykonania będą dostępne.
Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
źródło: UOKiK; zdjęcie: archiwum
Najnowsze komentarze