sobota, 25 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Usłużni dziennikarze wciąż wybielają Volkswagena

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-04-07
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
21 1
38
19
UDOSTĘPNIEŃ
63
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Citroën C5 X to Samochód Biznesowy Roku 2022. Dziennikarze Wirtualnej Polski wybrali

Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy

Wakacyjna Playlista Renault Trucks Polska

Nieco ponad pół roku temu światło dzienne ujrzała chyba największa afera w motoryzacji – dieselgate. Chodzi o chamskie oszustwo Volkswagena w około 11 milionach samochodów koncernu. Chamskie? To mało powiedziane. Samochody wyposażone w oprogramowanie wykrywające procedurę testową sprawiało, że spaliny stawały się czystsze, zwłaszcza w zakresie tlenków azotu, zaś poza procedurą kontrolną emisja NOx była nawet czterdziestokrotnie wyższa, niż dopuszczają to kalifornijskie normy. Kalifornijskiej, bo tam ujawniono aferę. W Polsce dziennikarze jednak od sześciu miesięcy wybielają Volkswagena.

Kolejny przykład mamy na portalu Interia. Dodajmy, że Interia należy do koncernu medialnego Bauer. Grupa Bauer Media Polska posiada – wg Wikipedii – 96,6% akcji i 99% głosów na walnym zgromadzeniu. Z kolei Bauer Media Polska należy – jak łatwo się domyślić – do Heinrich Bauer Verlag Kommanditgesellschaft, niemieckiej firmy z siedzibą w Hamburgu.

Czy to wystarczy, by Interia wspierała Volkswagena? Najwyraźniej tak. Największą motoryzacyjną aferę Interia nazwała wczoraj „wpadką Volkswagena związaną z celowym zaniżaniem emisji spalin”. No krew mnie zalała! Nie mam nadziabane w głowie na punkcie ekologii. Tak naprawdę zwisa mi to, czy dzięki drodze ułatwiającej życie i podnoszącej bezpieczeństwo jakiś susełek perełkowy, czy inna dżdżowniczka będą musiały zostać deportowane dwa kilometry dalej. Ale oddychanie spalinami z ogromnym stężeniem tlenków azotu zdecydowanie mi się nie podoba. Mówią bowiem, że ma to niekorzystny wpływ na zdrowie. Zapewne nie tylko ludzkie, ale i susła perełkowatego, czy jak tam on się nazywa też. Słyszałem o rakotwórczym działaniu tlenków azotu. Zresztą gdyby chodziło nawet tylko o katar, to tej przypadłości też nie lubię i nie chcę, by ktoś, kto sobie dał wmówić, że Volkswagen, czy Škoda, to cudowny samochód, sprawiał jeżdżąc tymi toczydłami z nawet o 4.000% większą emisją tlenków azotu sprawiał, że będę musiał często sięgać po chusteczkę. I w dodatku będzie ranił moje piękne oczy widokiem tych paskudztw na kołach.

Afera Volkswagena może kosztować zdrowie, a kto wie, czy i nie życie wielu ludzi na świecie. I to dla Interii jest „wpadka”. Obłuda i włazidupstwo kogoś, kto to napisał, oczywiście się nie podpisując, są koszmarne! Dziennikarze usłużni wobec Grupy Volkswagena wybielają niemiecki koncern, jakby niemal nic się nie stało. Nie, nie będę im życzył choroby wywołanej stężeniem tlenków azotu. Nie będę im życzył niczego złego. Życzę Wam za to rzetelności i uczciwości w Waszej ciężkiej pracy. Życzę Wam, byście mogli co rano przed lusterkiem spojrzeć sobie w oczy bez obrzydzenia.

Na dowód – zrzut ekranowy z Interia.pl, gdyby tam komuś przyszło do głowy coś pozmieniać. I naprawdę niewielkie znaczenie ma tu fakt, że w dobrym świetle przedstawiają Renault.

 

 

KG

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: FelietonFelietony
Udostepnij8Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Ważne wyróżnienie dla PSA Peugeot Citroën

Następny

WTCC: Citroën zwycięża mimo obowiązkowego balastu

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

WTCC: Citroën zwycięża mimo obowiązkowego balastu

PSA Peugeot Citroën zmienia nazwę na Grupa PSA - to symboliczna transformacja Grupy w ramach planu Push to Pass

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 14/2016

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
38 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Duster1 - Nowa Dacia Duster kontra Land Rover Defender. Który model lepiej poradzi sobie w terenie?
  • Kamil - Nowy Citroën C5 X to Samochód Biznesowy Roku 2022. Dziennikarze Wirtualnej Polski wybrali
  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Szymon - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • maniek - Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Grzegorz - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Roman - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Tom - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Krzysiek - Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowy Citroën C5 X to Samochód Biznesowy Roku 2022. Dziennikarze Wirtualnej Polski wybrali
  • Polak na praktykach w fabryce Renault: 9-10 godzin pracy dziennie, zwalniają bez odszkodowania
  • Pierwszy Citroën 2CV miał zawieszenie hydropneumatyczne
  • Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Wakacyjna Playlista Renault Trucks Polska
  • Nowa Dacia Duster kontra Land Rover Defender. Który model lepiej poradzi sobie w terenie?
  • Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?
  • Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
38
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.