środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Uwaga na kradzieże samochodów metodą na walizkę! Chroń swoje kluczyki

Złodzieje są coraz bardziej aktywni. Warto wiedzieć, jak utrudnić im życie i zabezpieczyć samochód

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-04-01
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
408 17
0
365
UDOSTĘPNIEŃ
1.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Złodzieje samochodów znowu dają o sobie znać. Samochody są cennym łupem, ponieważ popyt na części, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy wszystko drożeje, jest bardzo duży. Auto po kradzieży jest rozmontowywane a poszczególne nieznakowane elementy sprzedawane przez pośredników. W przypadku nowych aut złodzieje używają metody na walizkę.

W nocy z 30 na 31 marca skradziono w Rudzie Śląskiej Citroëna C5 Aircross, nr VIN VR7A45GFRKL076833, z benzynowym silnikiem o mocy 180 KM, rocznik 2019. Auto miało na wyposażeniu system bezkluczykowego dostępu. Citroën stał przy ulicy i został prawdopodobnie skradziony metodą wzmocnienia sygnału fabrycznego pilota, o której mówi się „kradzież na walizkę”.

Zabezpieczenie auta jest szczególnie ważne dzisiaj, gdy z zakupem nowych samochodów jest tak duży kłopot i długo się na nie czeka. W takim przypadku nawet najlepsze ubezpieczenie nie pomoże – co z tego, że otrzymamy pieniądze, gdy nie będzie pojazdu?

Metoda działania złodziei jest stosunkowo prosta: dysponują zaawansowanym urządzeniem elektronicznym, które potrafi wzmocnić sygnał fabrycznego pilota na tyle, że dociera on do samochodu, mimo że właściciel jest dużo dalej. W ten sposób samochód da się otworzyć i uruchomić. Można się przed tym jednak zabezpieczyć: kluczyk należy włożyć do etui z metalu, które będzie blokować sygnał radiowy. Będzie on nadal odbierany przez samochód, ale tylko jeśli znajdziemy się tuż przy aucie. Wybór etui jest bardzo duży – wystarczy takie za kilkadziesiąt złotych.

Co złodzieje robią ze skradzionym autem? Często najpierw odstawiają je kilka kilometrów od miejsca kradzieży a potem obserwują, czy ktoś się nim zainteresuje. Sprawdzają w ten sposób, czy auto ma zamontowane jakieś dodatkowe zabezpieczenia w rodzaju nadajnika GPS. Jeśli nie, transportują je, już zakryte, do dziupli, czyli warsztatu, gdzie zostanie zdemontowane na części. Stamtąd części trafiają na giełdy i do ogłoszeń w internecie.

Kradzione części są łakomym kąskiem, dzięki niskiej cenie łatwo znajdują nabywców, którzy są informowani, że owe części pochodzą z aut powypadkowych z zachodu. Nieświadomie stają się współuczestnikami złodziejskiego procederu, zasilając czarny rynek pieniędzmi. A sprzedaje się wszystko – od blach, po drobne elementy plastikowe. Nie mają one indywidualnych oznakowań, więc identyfikacja jest w zasadzie niemożliwa.

Czy samochód da się w 100% zabezpieczyć przed kradzieżą? Na pewno da się skutecznie informować właściciela o próbie kradzieży i położeniu auta – i do tematu niedługo, wobec rosnącej ilości kradzieży, wrócimy. Jednym z tańszych sposobów jest schowanie w samochodzie starego używanego telefonu skonfigurowanego tak, aby wysyłał swoją pozycję, podłączonego na stałe do zasilania. Można też skorzystać z usług firm, montujących niestandardowe zabezpieczenia.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5 AircrossCitroen
Udostepnij146Tweet91Udostepnij26
Poprzedni

Linda Jakcson spotkała się z dealerami Peugeot i zespołem Stellantis we Włoszech

Następny

Testy zderzeniowe Nissana Ariya – w ułamku sekundy

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Testy zderzeniowe Nissana Ariya – w ułamku sekundy

Nowa gama C-Series u Citroëna. Jakie modele obejmuje?

Wielka sztafeta pomocy dzieciom Ukrainy z udziałem Citroënów 2CV: biegną i jadą z Gniezna przez Poznań do Warszawy

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Citrus - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Wacek - Peugeot 205 Multi 1.9 turbo diesel. Ten rzadki samochód pojawił się w Polsce
  • Dawis - Ile pali nowy Citroën C3 1.2 110 KM na autostradzie? Zaskakujący wynik testu
  • adrian - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Irbis78 - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Irbis78 - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Irbis78 - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Renomaniek - Renault Captur – diesel czy benzyna. Praktyczny test i porównanie w realnych warunkach
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault i cyfrowy bliźniak. Jak tworzone są samochody przyszłości?
  • Peugeot 205 Multi 1.9 turbo diesel. Ten rzadki samochód pojawił się w Polsce
  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.