O Jandeks.Drive już kilkakrotnie pisaliśmy. To działający w Rosji operator carsharingu i nowoczesnych platform cyfrowych wspomagających mobilność. Generalnie jednak tego typu usługi adresowane są do osób potrzebujących samochodu osobowego. Znakomitym posunięciem wydaje się usługa, jaką Jandeks.Drive zaoferował kilka dni temu. Samochód osobowy nie jest bowiem w dzisiejszych czasach żadnym specjalnym luksusem. Za to chyba każdy z nas w pewnym momencie swego życia potrzebuje na krótko samochodu użytkowego. Jest na to sposób.
Wspomniany Jandeks.Drive wprowadził na rosyjski rynek usługę współużytkowania samochodów tego typu. Zaoferowano – na początek – 50 Citroënów Jumpy. To o tyle istotne, że z usługi skorzystać może każdy posiadacz prawa jazdy kategorii B. Wysokość samochodu pozwala na skorzystanie ze zdecydowanej większości parkingów podziemnych. Ba, nawet skrzynie biegów można wybrać, bo w usłudze są dostępne Citroëny zarówno ze skrzyniami manualnymi, jak i z automatami.
Citroen Jumpy to pojazd użytkowy Grupy PSA, który łączy w sobie pojemność pełnowymiarowej furgonetki i zwinność samochodu osobowego. Wszystkie samochody, które zostały przekazane do użytkowania przez Jandeks.Drive, są w wersji L2 o długości 4.959 mm, szerokości do 2.010 mm i masie do 2,5 tony, co umożliwia łatwy dostęp do wszystkich dzielnic Moskwy, w tym do centrum miasta. Dzięki wysokości 194 cm Jumpy łatwo wjedzie na większość miejskich parkingów podziemnych. Przestrzeń ładunkowa tej wersji Citroëna Jumpy ma pojemność do 5,3 m³ i pomieści przedmioty o długości do 2,5 metra.
Pod maską aut dostępnych w carsharingu Jandeks.Drive pracują silniki wysokoprężne 1.6 HDi 90 oraz 2.0 HDi 150. W pierwszym przypadku skrzynia biegów jest manualna i ma pięć przełożeń, a ładowność samochodu wynosi 768 kg. Wersja z mocniejszym silnikiem ma sześciobiegowy automat i ładowność 678 kg.
Podstawowe wersje Jumpy są wyposażone we wszystkie niezbędne urządzenia, które zapewniają wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje pełną litą przegrodę metalową na całej wysokości nadwozia, pierścienie do mocowania ładunku w podłodze, prawe przesuwne drzwi boczne i tylne symetryczne drzwi zawiasowe.
Ze względu na lokalizację produkcji rozpoczętą w marcu 2018 r. w zakładzie PSMA Rus w Kałudze, samochód jest doskonale przystosowany do rosyjskich warunków pracy – standardowe wyposażenie obejmuje wzmocnione zawieszenie i zwiększony prześwit, metalową osłonę komory silnika od spodu, podgrzewaną strefę spoczynkową wycieraczek, a także światła przeciwmgielne i podgrzewane siedzenia.
Usługa Jandeks.Drive w przypadku tych aut pozwala zarówno na rozliczanie minutowe, jak i na zakup pakietów na nawet kilka godzin.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën Russia
Najnowsze komentarze