Na okładce sierpniowego wydania miesięcznika AUTO MOTO, które można kupić jeszcze przez 10 dni, da się dostrzec malutkie zdjęcia Peugeota 508 i Renault Talismana. Poza tymi dwoma fotkami nie ma nic o francuskich samochodach na tytułowej stronie miesięcznika. Czy warto więc wydać niemal 7 złotych, gdy szuka się informacji o francuskich autach? Sprawdźmy!
AUTO MOTO nr 08 (291) z VIII.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Picasso, C4, C4 Aircross, C5, DS3, DS4, DS5, Xsara, 107, 206, 207, 208, 307, 308, 3008, 407, 4008, 508, 5008, 807, Partner, Clio, Espace, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Talisman, Twingo, Wind, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Mokka
Renault Clio wspomniano w artykule poświęconym nowym SUV-om, które lada chwila powinny trafić na rynek. Tak, Clio nie jest SUV-em, ale przypomniano ten model jako jeden z dwóch samochodów, które w ubiegłym roku sprzedawały się lepiej od VW Tiguana. Któremu z kolei poświęcono tyle peanów, że aż mdli. Za to francuskim SUV-om nie poświęcono w tym zamieszczonym na stronach 4-8 artykule ani słowa. OK, być może nie sprzedają się najlepiej (chociaż Captur na przykład „idzie” znakomicie), ale za to są ciekawe i dobrze wyposażone.
Na stronie 10. AUTO MOTO publikuje tabelkę z dziesięcioma najchętniej kupowanymi w pierwszym półroczu 2020 roku w Polsce nowymi modelami. Na pozycji piątej – Dacia Duster, a dwa oczka niżej – Renault Clio.
Wśród Premier miesiąca AUTO MOTO na stronach 12-13 pokazuje przede wszystkim trzecią generację Citroëna C4 (i wspomina C4 Cactusa) oraz Opla Mokkę-e.
Kolejne samochody francuskich koncernów pojawiają się dopiero w dziale Używane na stronach 48-56. AUTO MOTO porównuje tam dziewięć modeli segmentu D, w tym Peugeota 508 pierwszej generacji i Renault Talismana. Stanęły one w szranki z Fordem Mondeo, Hyundaiem i40, Kią Optima IV, Mazdą 6 III, Oplem Insignią, Škodą Superb III i Volkswagenem Passatem B8. Konkurencja mocna, a że francuskie auta nie cieszą się w motogazetkach specjalnie wysoką estymą, więc i zaskakującego wyniku się nie spodziewam.
Używanego Peugeota 508 oceniono dobrze – jest przyjemny w eksploatacji, nie sprawia problemów serwisowych, dobrze go wykonano. Samochód jest trwały i dobrze zabezpieczony przed korozją. AUTO MOTO sugeruje jednak wybór wersji z dieslem, bo benzyniaki mogą, choć nie muszą się okazać problematyczne. 2.0 HDi będzie najbardziej optymalną wersją. AUTO MOTO chwali jakość wykończenia i wyciszenie. Uznaje 508-kę za najbardziej niedoceniany samochód w opisywanej grupie dziewięciu aut.
W przypadku używanego Renault Talismana łatwo trafić na wersję z dwusprzęgłową skrzynią EDC. Na rynku jest sporo aut z polskich salonów, choć ostatnio sprzedaż trochę siadła. To przestronny, wygodny samochód, który na początku produkcji borykał się z paroma usterkami, ale generalnie były one drobne. Droższe egzemplarze mają system 4Control, który okazuje się niezawodny. AUTO MOTO sugeruje raczej wersje z dieslami, ale i benzyniaki nie powinny sprawiać problemów.
Wiele różnych aut, także francuskich, pojawiło się w zestawieniu będącym rankingiem ładowności. Ten materiał znajdziecie na stronach 58-65. Ja pozwolę sobie jedynie wymienić interesujące nas samochody, które w zestawieniu się znalazły. To:
– Citroëny C3 Picasso, C4, C4 Aircross, C5, DS3, DS4, DS5
– Peugeoty 107, 207, 208, 308, 3008, 4008, 508, 5008
– Renault Twingo, Clio, Megane, Laguna, Koleos, Wind, Scenic, Modus, Kangoo
– Dacie Duster, Lodgy, Sandero
Wprawdzie Citroëna C4 Aircrossa nazwano C4 Acrossem, całkowicie pominięto C3 i zwykłe C5 (nie kombi), ale za to Volkswagenów i Audi jest w tabelkach wręcz zatrzęsienie. Nie mam też pojęcia, dlaczego Peugeot 3008 trafił do minivanów/kombivanów (nawet pierwsza generacja była crossoverem) i dlaczego pominięto Partnera/Riftera nie wspominając już o Berlingo i C4 Picasso.
Za to w innej części tego materiału, w której podani dopuszczalne masy przyczep, pojawiły się Citroëny C3, C4, C5, Xsara, Dacia Logan, Peugeoty 206, 207, 307, 407, 508, 807, Partner, oraz Renault Clio, Laguna, Espace i Kangoo.
Dacię Duster pokazano na stronie 69. W czasie testu długodystansowego ten SUV okazał się solidnym samochodem. Na kolejnej stronie pojawił się Peugeot 308 SW, a na jeszcze następnej – Citroën C5 II. Oba auta PSA też okazały się nadzwyczaj trwałe.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w tym numerze AUTO MOTO. Wrześniowe wydanie ma trafić do punktów sprzedaży prasy 12. sierpnia.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze