Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Używana Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM po pięciu latach eksploatacji. Test użytkownika.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-04-04
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 4 minut
5.4k 347
A A
41

Warto przeczytać!

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, spalanie, zalety i wady

Test: Peugeot 408 GT 1.2 130 KM – prawdopodobnie najlepszy samochód w swojej klasie. Opinie, spalanie, zalety i wady.

Test: Peugeot 308 SW BlueHDi 130 KM – ile pali na autostradzie i w mieście? Oszczędne kombi dla rodziny

Test: Citroën C5 X PHEV 225 Shine Pack – jazda majestatyczna

Ponad pięć lat temu pan Marcin kupił nową Dacię Duster 1.5 dCi w polskim salonie. Wykupił do niej przedłużoną gwarancję i po przejechaniu blisko stu tysięcy kilometrów postanowił podzielić się z czytelnikami Francuskie.pl swoimi wrażeniami z eksploatacji.

Pięć i pół roku, 100.000 kilometrów

Samochód wersji z napędem na przednie koła został zakupiony jako nowy w salonie. Wybrałem silnik diesla, bo słyszałem o nim dobre opinie a zależało mi też na niskim spalaniu w mieście i na trasie. Był to bardzo dobry wybór, bo przez te pięć lat nie miałem żadnych problemów, chociaż zauważyłem, że lubi dobrej jakości paliwo, unikałem więc małych stacji i starałem się kupować lepszy olej napędowy. Przetestowałem kilka stacji i Duster najlepiej sprawował się Vervie z Orlenu. Trochę drożej ale i niższe spalanie i lepsza praca silnika.

Zapaliła się czerwona lampka, była to kuna

Pięć lat od zakupu minęło w październiku zeszłego roku. Auto ma w tej chwili przejechanie niecałe 100 tysięcy kilometrów i nie miało ani jednej awarii, co nie znaczy, że nie obyło się bez wymiany niektórych części. Zacznę od końca, to jest od sytuacji sprzed około miesiąca – w aucie zapaliła się czerwona lampka, informująca o konieczności serwisu. Zestresowałem się trochę, bo właśnie skończyła mi się gwarancja a przed oczami stanęły mi ogromne wydatki. Pojechałem jednak do ASO, gdzie serwisowałem Dustera i tam okazało się, że… prawdopodobnie kuna pogryzła rurę doprowadzającą powietrze do kolektora. Miałem więc jeden nieplanowany wydatek.

Klakson i żarówki

Co jeszcze zdarzyło się w ciągu tych pięciu lat eksploatacji? Padł mi klakson, który przestał po prostu działać gdzieś po trzech latach jazdy. Serwis wymienił go na gwarancji bez żadnego problemu. Wymieniono tuleje wahacza. No i jest jedna rzecz, nad którą chętnie bym popracował – żarówki. Raz w roku wymieniam albo komplet z przodu albo komplet z tyłu. Nie wiem o co chodzi. Wymiana samodzielna nie jest trudna, może za wyjątkiem przedniego prawego reflektora, bo tam dostęp jest tak zrobiony, że za pierwszym a może i drugim razem można zrzucić linkę i potem kłopot z założeniem.

Niskie spalanie

Jeśli chodzi o spalanie to w mieście na jednym baku przejeżdżam na dobrym paliwie 530-560 kilometrów (czyli około 8 litrów na 100 – weźcie pod uwagę warszawskie korki), w trasie ostatnio w zimowe ferie przejechałem 740 kilometrów pod pełnym obciążeniem, co daje jakieś 6 litrów na 100.

Koszty przeglądów

Przegląd w ASO kosztował mnie średnio około tysiąca złotych.  Teraz, po okresie gwarancji, rzeczy takie jak wymiana oleju i filtrów robię już w zaprzyjaźnionym warsztacie, bo jest jednak taniej a ekonomia jest dla mnie ważna.

Do miasta i w trasę

Duster jest bezawaryjny, prosty w obsłudze, prowadzi się go przyjemnie, rodzina ładuje się do środka bez problemu, bagażnik starcza i myślę, że jeszcze kilka lat nim pojeżdżę. Myślę, żeby zrobić nim tak około 200 tysięcy. Poruszam się nim głównie po Warszawie, po kilkadziesiąt kilometrów dziennie, trochę na wakacje a to w góry a to nad morze. Pamiętajcie tylko, że nie jest to samochód rajdowy, z dieslem 140 km/h to maksimum, dobry kompromis między hałasem a prędkością.

Samochód po tych latach nadal wygląda jak (prawie) nowy. Szczególnie, gdy się go umyje ;-)

Bałem się trochę przy zakupie

Kiedy kupowałem Dustera miałem kilka obaw związanych z jakością wykonania i trwałością ale zwyciężyła jednak cena – nie ma nowych samochodów, które mogłyby tu konkurować pod względem kosztów zakupu. Duster na pewno zostanie w rodzinie do końca możliwości jego eksploatacji, a być może pojawi się jeszcze drugi.

Chcecie podzielić się wrażeniami o swoich samochodach? Zapraszamy [email protected]uskie.pl – osoby, których teksty opublikujemy otrzymają od redakcji upominki.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.5 12 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterużywane
Udostepnij2044Tweet1241Udostepnij347
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

41 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
41
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.