niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Używana Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM po pięciu latach eksploatacji. Test użytkownika.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-04-04
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 4 minut
4.8k 309
41
4.5k
UDOSTĘPNIEŃ
14.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Ponad pięć lat temu pan Marcin kupił nową Dacię Duster 1.5 dCi w polskim salonie. Wykupił do niej przedłużoną gwarancję i po przejechaniu blisko stu tysięcy kilometrów postanowił podzielić się z czytelnikami Francuskie.pl swoimi wrażeniami z eksploatacji.

Pięć i pół roku, 100.000 kilometrów

Samochód wersji z napędem na przednie koła został zakupiony jako nowy w salonie. Wybrałem silnik diesla, bo słyszałem o nim dobre opinie a zależało mi też na niskim spalaniu w mieście i na trasie. Był to bardzo dobry wybór, bo przez te pięć lat nie miałem żadnych problemów, chociaż zauważyłem, że lubi dobrej jakości paliwo, unikałem więc małych stacji i starałem się kupować lepszy olej napędowy. Przetestowałem kilka stacji i Duster najlepiej sprawował się Vervie z Orlenu. Trochę drożej ale i niższe spalanie i lepsza praca silnika.

Zapaliła się czerwona lampka, była to kuna

Pięć lat od zakupu minęło w październiku zeszłego roku. Auto ma w tej chwili przejechanie niecałe 100 tysięcy kilometrów i nie miało ani jednej awarii, co nie znaczy, że nie obyło się bez wymiany niektórych części. Zacznę od końca, to jest od sytuacji sprzed około miesiąca – w aucie zapaliła się czerwona lampka, informująca o konieczności serwisu. Zestresowałem się trochę, bo właśnie skończyła mi się gwarancja a przed oczami stanęły mi ogromne wydatki. Pojechałem jednak do ASO, gdzie serwisowałem Dustera i tam okazało się, że… prawdopodobnie kuna pogryzła rurę doprowadzającą powietrze do kolektora. Miałem więc jeden nieplanowany wydatek.

Klakson i żarówki

Co jeszcze zdarzyło się w ciągu tych pięciu lat eksploatacji? Padł mi klakson, który przestał po prostu działać gdzieś po trzech latach jazdy. Serwis wymienił go na gwarancji bez żadnego problemu. Wymieniono tuleje wahacza. No i jest jedna rzecz, nad którą chętnie bym popracował – żarówki. Raz w roku wymieniam albo komplet z przodu albo komplet z tyłu. Nie wiem o co chodzi. Wymiana samodzielna nie jest trudna, może za wyjątkiem przedniego prawego reflektora, bo tam dostęp jest tak zrobiony, że za pierwszym a może i drugim razem można zrzucić linkę i potem kłopot z założeniem.

Niskie spalanie

Jeśli chodzi o spalanie to w mieście na jednym baku przejeżdżam na dobrym paliwie 530-560 kilometrów (czyli około 8 litrów na 100 – weźcie pod uwagę warszawskie korki), w trasie ostatnio w zimowe ferie przejechałem 740 kilometrów pod pełnym obciążeniem, co daje jakieś 6 litrów na 100.

Koszty przeglądów

Przegląd w ASO kosztował mnie średnio około tysiąca złotych.  Teraz, po okresie gwarancji, rzeczy takie jak wymiana oleju i filtrów robię już w zaprzyjaźnionym warsztacie, bo jest jednak taniej a ekonomia jest dla mnie ważna.

Do miasta i w trasę

Duster jest bezawaryjny, prosty w obsłudze, prowadzi się go przyjemnie, rodzina ładuje się do środka bez problemu, bagażnik starcza i myślę, że jeszcze kilka lat nim pojeżdżę. Myślę, żeby zrobić nim tak około 200 tysięcy. Poruszam się nim głównie po Warszawie, po kilkadziesiąt kilometrów dziennie, trochę na wakacje a to w góry a to nad morze. Pamiętajcie tylko, że nie jest to samochód rajdowy, z dieslem 140 km/h to maksimum, dobry kompromis między hałasem a prędkością.

Samochód po tych latach nadal wygląda jak (prawie) nowy. Szczególnie, gdy się go umyje ;-)

Bałem się trochę przy zakupie

Kiedy kupowałem Dustera miałem kilka obaw związanych z jakością wykonania i trwałością ale zwyciężyła jednak cena – nie ma nowych samochodów, które mogłyby tu konkurować pod względem kosztów zakupu. Duster na pewno zostanie w rodzinie do końca możliwości jego eksploatacji, a być może pojawi się jeszcze drugi.

Chcecie podzielić się wrażeniami o swoich samochodach? Zapraszamy [email protected] – osoby, których teksty opublikujemy otrzymają od redakcji upominki.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.5 11 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterużywane
Udostepnij1820Tweet1101Udostepnij308
Poprzedni

Renault wspiera walkę z Covid-19 w Algierii

Następny

Citroen 2CV: ceny idą w górę jak szalone. A przecież ten samochód ma mnóstwo wad!

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroen 2CV: ceny idą w górę jak szalone. A przecież ten samochód ma mnóstwo wad!

Peugeot 3008

Peugeot 3008 III generacji – nowy wygląd i technologia

renault-megane-2011-1-4-tce (102 of 5)

Ile kosztuje 10-letni używany Renault Megane?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
41 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Gal Anonim - Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
41
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.