Czy Dacia Duster może kosztować tyle co Toyota Corolla lub Volkswagen Golf z tego samego rocznika? Może, pod warunkiem że jest to samochód używany. Pod lupę wzięliśmy egzemplarze z roku 2011. Rynek wtórny to miejsce bardzo ciekawych obserwacji cenowych i zaskakującego wartościowania poszczególnych modeli.
Zobacz: Nowa Dacia Sandero. Test wersji LPG.
„Wzorzec” segmentu kompaktów, czyli Golf, „legendarna” Toyota Corolla i tania, budżetowa Dacia Duster. Wiele je dzieli, ale łączy podobna ocena rynku wtórnego. Sprawdźmy więc jak to wygląda.
Chociaż Duster jest nieco innym autem od Golfa i Corolli, bo to jednak SUV, to sam fakt, że budżetowa Dacia z pierwszych lat produkcji jest w stanie konkurować z markami z innej półki cenowej jest interesujący i pokazuje jak zmieniają się motoryzacyjne upodobania rynku – czyli klientów. Duster, Golf i Corolla mogą być z powodzeniem traktowane jako samochody do użytku na codzień, przy czym Dacia daje tu dodatkowo większy prześwit, wyższą pozycję za kierownicą i spory bagażnik.
Dacia Duster |
Toyota Corolla Sedan |
Volkswagen Golf |
|
długość |
4.315 mm |
4.540 mm |
4.199 mm |
szerokość |
1.822 mm |
1.760 mm |
1.779 mm |
rozstaw osi |
2.673 mm |
2.600 mm |
2.578 mm |
pojemność bagażnika |
445 l
408 l 4×4 |
450 l |
350 l |
prześwit |
205 mm |
150 mm |
150 mm |
Dacia Duster to kompaktowy SUV, wprowadzony w roku 2010. Od kilku lat jest w Polsce najpopularniejszym samochodem w tej klasie wśród klientów indywidualnych wśród aut nowych. Coraz większą popularnością cieszą się też używane Dustery. Pod maską można tam spotkać silnik benzynowy 1.6 lub diesla 1.5. Część egzemplarzy ma też napęd 4×4.
Zobacz: Używana Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach
Dacia Duster z rocznika 2011 osiąga bardzo wysokie ceny na rynku wtórnym. Różnego rodzaju egzemplarze można kupić od 19.900 do nawet ponad 30.000 złotych. Te najtańsze mają przebiegi po 200 tysięcy km, najdroższy Duster z 2011 roku za 33.900 zł, ma silnik diesla i napęd 4×4 a na liczniku zaledwie 89 tysięcy km. Kryterium wyszukiwania? Auto deklarowane jako bezwypadkowe, zarejestrowane w Polsce. W ten sposób można przynajmniej wstępnie odsiać egzemplarze z niejasną przeszłością, po poważnych naprawach.
Zobacz: Nowa Dacia Duster od 48.900 zł.
A jak to wygląda w przypadku marki Toyota? Przeglądając ogłoszenia według tych samych kryteriów, Toyota Corolla z 2011 roku, deklarowana jako bezwypadkowa i zarejestrowana w kraju osiąga ceny od 23.000 do ok 30.000 złotych. Kilometraże w tych ofertach są bardzo różne, od 100.000 do 250.000 kilometrów, przynajmniej w sferze deklaracji. Najdroższa, kosztująca 33 tysiące, była Corolla 1.6 Prestige z przebiegiem 136 tysięcy kilometrów.
Volkswagen Golf 2011 oferowany jest w podobnym zakresie cenowym. Najtańszy Golf z 2011 roku z przebiegiem 250 tysięcy kilometrów i silnikiem 1.6 TDi kosztuje niecałe 20 tysięcy, 2.0 TDi to wydatek około 33 tysięcy zł. W tym zestawieniu to auto najmniejsze.
Wnioski? Rynek bardzo wysoko wycenia Dustera, ceniąc go na równi z Toyotą Corollą i Volkswagenem Golfem. Klienci doceniają prostą budowę, niskie koszty eksploatacji, dostęp wersji 4×4 i niewielką awaryjność Dacii. I to widać w cenach używanych egzemplarzy.
Dane cenowe: otomoto.pl, na dzień 17.03
Inspiracją do przygotowania tego porównania był jeden z komentarzy dotyczący Dacii pod naszymi artykułami – dziękujemy.
Na koniec zachęcam do odwiedzenia chyba najlepszej strony o Dacii w polskim internecie: DaciaKlub.pl to forum pełne praktycznych porad oraz informacji o tej marce.
Najnowsze komentarze