czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Używana Dacia Duster na liście najbardziej awaryjnych aut według TÜV

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-11-25
w Dacia, Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
2.7k 173
32
2.5k
UDOSTĘPNIEŃ
8.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

TÜV, czyli Niemieckie Stowarzyszenie Inspekcji Technicznej opublikowało najnowszy raport awaryjności i choć nie chcielibyśmy oglądać w nim samochodów produkowanych przez francuskie koncerny, na listę trafiła m.in. używana Dacia Duster i to w dodatku w trzech kategoriach wiekowych. Zgodnie z raportem, najczęściej psują się również: Logan, Dokker, Renault Kangoo i Clio.

W najnowszym raporcie awaryjności TÜV znalazły się 222 modele. Zestawienie powstaje każdego roku na podstawie danych pochodzących z okresowych badań technicznych samochodów na rynku niemieckim. Sprawdzane są hamulce, amortyzatory, oświetlenie, podwozie, opony i układ wydechowy. Diagnoza obejmuje również poziom korozji istotnych elementów pojazdu. Samochód trafia do raportu tylko wtedy, gdy kontroli poddano przynajmniej 10.000 egzemplarzy tego modelu. TÜV grupuje pojazdy według wieku i określa ilość awaryjnych egzemplarzy w procentach.

Na liście najczęściej psujących się 2 lub 3-latków znajdziemy trzy modele marki Dacia. Miejsce pierwsze zajął Logan z wynikiem 11,6%. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Dacia Duster oraz Renault Kangoo. Piątkę zamyka Dokker.

Nowa Dacia Duster 2021: w którym kraju jest najtańsza? Porównanie cennika – Czechy, Słowacja, Węgry i Polska

Używaną Dacię Dokker i Duster znajdziemy także w zestawieniu samochodów w wieku 4-5 lat oraz wśród 6 i 7-latków. Najbardziej awaryjne modele według TÜV to także Renault Kangoo, Twingo i Clio w kategorii wiekowej 8-9 lat a także Dacia Sandero, Logan i Renault Kangoo wśród pojazdów, które mają 10 lub 11 lat.

Najbardziej awaryjne auta w wieku 2-3 lat

  • Dacia Logan (11,6 proc. istotnych usterek, średni przebieg 55 tys. km)
  • Dacia Duster (11,4 proc. istotnych usterek, średni przebieg 43 tys. km)
  • Renault Kangoo (9,2 proc. istotnych usterek, średni przebieg 44 tys. km)
  • Fiat Tipo (8,2 proc. istotnych usterek, średni przebieg 38 tys. km)
  • Dacia Dokker (8,2 proc. istotnych usterek, średni przebieg 43 tys. km)

Najbardziej awaryjne w wielu 4-5 lat

  • BMW Serii 5/6 (16,8 proc. istotnych usterek, średni przebieg 105 tys. km)
  • Volkswagen Sharan (16,4 proc. istotnych usterek, średni przebieg 87 tys. km)
  • Dacia Dokker (16,0 proc. istotnych usterek, średni przebieg 69 tys. km)
  • Seat Alhambra (15,9 proc. istotnych usterek, średni przebieg 83 tys. km)
  • Dacia Duster (15,9 proc. istotnych usterek, średni przebieg 62 tys. km)

Najbardziej awaryjne samochody w wieku 6-7 lat

  • Fiat Punto (23,3 proc. istotnych usterek, średni przebieg 76 tys. km)
  • Renault Kangoo (22,1 proc. istotnych usterek, średni przebieg 102 tys. km)
  • Dacia Dokker (21,7 proc. istotnych usterek, średni przebieg 92 tys. km)
  • Ford Galaxy (20,0 proc. istotnych usterek, średni przebieg 131 tys. km)
  • Dacia Duster (19,8 proc. istotnych usterek, średni przebieg 87 tys. km)

Najbardziej awaryjne auta w wieku 8-9 lat

  • Renault Kangoo (31,8 proc. istotnych usterek, średni przebieg 113 tys. km)
  • Fiat Panda (29,6 proc. istotnych usterek, średni przebieg 85 tys. km)
  • Dacia Logan (29,4 proc. istotnych usterek, średni przebieg 116 tys. km)
  • Renault Twingo (27,4 proc. istotnych usterek, średni przebieg 85 tys. km)
  • Renault Clio (27,3 proc. istotnych usterek, średni przebieg 93 tys. km)

Najbardziej awaryjne auta w wieku 10-11 lat

  • Dacia Logan (36,8 proc. istotnych usterek, średni przebieg 113 tys. km)
  • Fiat Panda (34,0 proc. istotnych usterek, średni przebieg 94 tys. km)
  • Kia Picanto (33,7 proc. istotnych usterek, średni przebieg 91 tys. km)
  • Dacia Sandero (33,5 proc. istotnych usterek, średni przebieg 105 tys. km)
  • Renault Kangoo (33,1 proc. istotnych usterek, średni przebieg 127 tys. km)

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.6 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioDaciaDokkerDusterKangooLoganRenaultTwingo
Udostepnij988Tweet618Udostepnij173
Poprzedni

Polski zlot Renault 25 i Safrane w 2022 roku. Trwają zapisy

Następny

Nowa gama Alpine A110 – trzy warianty i mnóstwo emocji

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowa gama Alpine A110 – trzy warianty i mnóstwo emocji

Nowa Dacia Jogger 2022

Nowa Dacia Jogger 2022 - kiedy poznamy polski cennik?

Citroën C4 uzyskał cztery gwiazdki w testach ANCAP 2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
32 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
32
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.