Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Test: używana Dacia Sandero 1.2 75 KM po czterech latach: wrażenia użytkownika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-03-22
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 6 minut
2.8k 86
A A
16

Warto przeczytać!

Test: Renault Austral Iconic Esprit Alpine 160 mild hybrid

Test: Citroën Ami w korkach, na wybojach i pod górkę. Czy to idealny pojazd do miasta? Opinie, zużycie prądu, jazda

Test: Renault Megane E-Tech 218 KM – szybki i komfortowy elektryk. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy i zasięg

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Jeżdżę czteroletnią Dacią Sandero w wersji z klimatyzacją. Gdy ją kupowałem, był to jeden z najtańszych nowych samochodów na rynku. Jak dzisiaj, z perspektywy lat, wyglądają moje spostrzeżenia z używania tego samochodu?

Wybór Dacii Sandero jako nowego samochodu nie był wcale oczywisty. Wcześniej jeździłem tylko autami używanymi. Jak prawie wszyscy za komuny miałem malucha, którym zjeździłem Polskę wzdłuż i wszerz. Lata leciały, kupiłem coś większego i wygodniejszego. Jeździłem różnymi samochodami, zwykle kompaktami, zawsze używanymi. Do pracy dojeżdżałem zwykle komunikacją miejską, więc auto było potrzebne raczej do załatwiania różnych spraw typu zakupy a od czasu do czasu na wakacje. Przyszedł taki moment, że miałem już dość ciągłych napraw starych samochodów. Wiecie, jest taki wiek auta, w którym wymienia się w nim prawie wszystko. I nie ma znaczenia, czy jest samochód francuski, niemiecki, japoński czy koreański. Wymienić trzeba, bo takie jest odwieczne prawo natury. Po którejś tam wizycie w warsztacie zacząłem się zastanawiać, czy może to nie jest czas na coś nowego.

Zacząłem czytać, oglądać i się zastanawiać. O marce Dacia wiedziałem pewnie tyle co większość z nas – że istnieje i tyle. Nie zwracałem jakiejś szczególnej uwagi na rumuńskie auto z francuskimi częściami. Znajomi doradzali najróżniejsze samochody, z których większość zdecydowanie wykraczała poza mój budżet, bo chciałem kupić samochód za gotówkę, którą odkładałem od jakiegoś czasu. Kredyt nie wchodził w rachubę. Do salonu Dacii trafiłem po obejrzeniu kilku innych samochodów. Toyota Yaris, Skoda Fabia, Volkswagen Polo i Renault Clio były na liście zakupowej. Ostatecznie wygrała cena i zdrowy rozsądek. Doskonale wiedziałem, że mając już swoje lata potrzebuję samochodu na krótkie dystanse, przewidywałem 5-10 tysięcy rocznie, głównie do miasta. Wakacje raz w roku, czasem wypady na działkę i do znajomych.

Wybór padł na srebrną Dacię Sandero z silnikiem 1.2 75 KM, klimatyzacją i radiem. Do tego pięciobiegowa skrzynia manualna. Głównie interesowała mnie klimatyzacja, bo lata w Polsce są coraz cieplejsze i jazda autem bez klimy jest zwyczajnie męcząca. Dokupiłem kilka dodatków typu nakładki na klamki, nakładkę na próg bagażnika, żeby go nie rysować. Po czterech latach mogę powiedzieć, że był to dobry wybór, dla moich potrzeb oczywiście. Dla wielu osób takie auto będzie za słabe albo za mało reprezentacyjne. Do samochodu dokupiłem 5-letnią gwarancję Formuła Non-Stop z limitem 60 tysięcy kilometrów, mam więc jeszcze rok spokoju, chociaż do dzisiaj nic się nie dzieje. Tylko tankowanie i przeglądy. Jedno i drugie rzadko, bo jeżdżę niedużo.

Jakie są plusy takiej taniej Dacii? Jest niezawodna, tania w eksploatacji, ma dość wygodne fotele, może wyższe osoby będą narzekać na nieco krótkie siedziska. Do miasta nadaje się dobrze, w trasach sobie radzi, ale na pewno nie jest to samochód na autostradę. Powyżej 90 km/h robi się po prostu głośno. To jednak mały silnik, wolnossący i do tego pięciobiegowa skrzynia.

Niewielkie rozmiary ułatwiają parkowanie. Po czterech latach auto wygląda prawie jak nowe. Prawie, bo moje przygody parkingowe na nim jednak trochę widać. Cztery lata to żaden wiek dla auta, ale po komentarzach na temat Dacii, jakie niekiedy czytałem, spodziewałem się że będzie gorzej. Silnik wystarcza do miasta, natomiast wyprzedzanie na drodze przy szybszej jeździe trzeba już nieco planować. Nie ma tutaj przecież turbo – to jednostka do spokojnej jazdy i trzeba o tym stale pamiętać. Jest leniwa, wręcz flegmatyczna.

Czy czegoś po tym czasie żałuję? Może trzeba było wybrać mocniejszą wersję – Sandero z tym silnikiem i tą skrzynią nie jest demonem prędkości. Dwa lata temu musiałem jechać autostradą przez kilkaset kilometrów i było to naprawdę męczące. Sandero robi się po prostu głośne a jazda przy prędkości autostradowej oznacza pracę silnika przy około 4 tysiącach obrotów bo nie ma szóstego biegu. Przeszkadza też trochę szum powietrza. Na forum DaciaKlub.pl są opisy jak poprawić wyciszenie, mi się nie chciało.Ale tak jak pisałem, większość czasu spędzam z autem w mieście a kiedy jadę na wakacje to wybieram drogi krajowe. Po projekcie wnętrza Sandero widać też jego wiek, to trochę takie Clio z lat dziewięćdziesiątych. Bagażnik wystarcza dla mnie na wszystko, chociaż przy wyjeździe na wakacje składamy tylne siedzenia.

Gdybym dzisiaj miał kupować nowy samochód to pewnie zdecydowałbym się na nowego Dustera, zapewne z gazem. Być może za dwa – trzy lata stanę przed takim wyborem. Dlaczego nie Sandero? W roku 2020 widać już po nim już wiek, kiedy go zaprojektowano i nie ma co ukrywać, że domaga się następcy. Bardziej wizualnie, bo pod względem oszczędności i zawieszenia trudno mu coś zarzucić.

Zalety:

  • ekonomiczny silnik
  • dobry komfort jazdy (zawieszenie jest dostosowane do naszych dróg)
  • bezawaryjność i trwałe wnętrze,

Wady:

  • hałas powyżej 90 km/h
  • brak komputera samochodowego
  • projekt wnętrza jak w aucie z lat 90-tych

Tekst: Czytelnik, zdjęcia: Redakcja

Chcecie się podzielić wrażeniami z zakupu i eksploatacji swojego auta? Czekamy na [email protected] Na autorów czekają upominki: gadżety Francuskie.pl. 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaSanderoużywane
Udostepnij991Tweet611Udostepnij171
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
16
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.