Wersja Monaco GP zadebiutowała w 2010 roku, dwa lata po prezentacji Renault Laguny Coupe na torze Monaco. Samochód nawiązuje do współpracy francuskiej marki z Automobilklubem Monaco, który słynie z organizacji takich imprez jak Grand Prix Formuły 1, Grand Prix Monaco, czy Rajdu Monte Carlo. Seria specjalna to rzadkość na rynku wtórnym, ponieważ Renault ograniczyło produkcję do zaledwie 400 egzemplarzy. Wojtek, który jest właścicielem auta od 2020 roku, opowiedział nam co nieco tym ciekawym samochodzie.
Renault Laguna Coupe bardzo mu się spodobała, a unikatowy charakter wersji Monaco GP tym bardziej przyciągnął uwagę. Cechami charakterystycznymi limitowanej edycji jest perłowo biały kolor nadwozia połączony z czarnym dachem, lusterkami bocznymi oraz ciemnymi 18-calowymi felgami, które sprawiają, że auto rzuca się w oczy. Egzemplarz Wojtka zdobią dodatkowo czarne elementy dekoracyjne na masce i po bokach pojazdu, nawiązujące do Grand Prix Monaco.
Zobacz także: Renault Laguna II: 20 lat temu zadebiutował gadżet prawie jak z Jamesa Bonda
Wnętrze wykończono, grafitową tapicerką wykonaną ze skóry. Na oparciach foteli oraz ekranie nawigacji umieszczono emblematy Monaco GP. Kontrastem do ciemnego wnętrza są również białe przeszycia na desce rozdzielczej i siedzeniach. W wyposażeniu znajdziemy m.in. dwustrefową klimatyzacje, kartę Hands-free, wspomaganie parkowania z przodu i z tyłu oraz lusterka regulowane i składane elektrycznie. Dużą zaletą pojazdu jest nagłośnie marki Bose z 10 głośnikami, ale do pełni pełnej satysfakcji właścicielowi brakuje jeszcze możliwości połączenia systemu multimedialnego z Android Auto.
2-litrowy silnik dCi o mocy 150 KM, który znalazł się pod maską Renault Laguny Coupe jest bezawaryjny i jeszcze nigdy nie zawiódł. Jak przekonuje Wojtek, samochód trzyma się z daleka od lawety i cieszy komfortową, dynamiczną jazdą a układ czterech kół skrętnych 4Control sprawia, że znakomicie prowadzi się w zakrętach. Miesięcznie, Laguna pokonuje ok. 5 tys. km, obecnie ma na liczniku 170 tys. km. Przy takich przebiegach duże znaczenie ma niski apetyt na paliwo. Spalanie pojazdu utrzymuje się pomiędzy 4,5 a 5 litrów w trasie, a w mieście na poziomie ok. 6,5 – 7 l/100 km.
Zobacz także: Używana Renault Laguna II 1.6: opinia użytkownika po przejechaniu 120 tys. kilometrów
Laguna Coupe to trzeci samochód marki Renault Wojtka, wcześniej jeździł również modelem Grand Scenic oraz Laguną II generacji. Aktualnie właściciel mieszka w Holandii. Niezbyt łaskawy dla silników Diesla podatek drogowy w tym kraju sprawił, że zastanawia się nad sprzedażą auta. Laguna w tej rzadkiej wersji raczej nie powinna długo czekać na nowego właściciela.
https://www.youtube.com/watch?v=Pc63oe7pdwY
Najnowsze komentarze