Używana Laguna to samochód klasy średniej, który zdobył niezwykłą popularność na rynku wtórnym w naszym kraju. Powodem tak dużego powodzenia tego samochodu są dobre właściwości jezdne, niskie koszty eksploatacji oraz świetne silniki, w szczególności benzynowe jednostki turbo.
Zobacz: Nowy Renault Talisman od 129.900 zł – zobacz i kup w wirtualnym salonie Renault
https://www.youtube.com/watch?v=BkKHBfl3qOA
Renault Laguna pojawiła się na rynku w 1993 roku. Pierwsza generacja tego samochodu, produkowana do 2001 r., cieszy się dobrą opinią i szczególnie egzemplarze z ostatnich lat produkcji mogą być ciekawą alternatywą dla osób rozważających zakup większego auta. Dostępne są zarówno wersje zwykłe jak i rodzinne kombi a najdroższe egzemplarze nie przekraczają 4-4,5 tysiąca złotych. Tu często spotyka się silniki benzynowe od 1.6 do 2.0, przy czym ten ostatni ma 16 zaworów i 139 KM i dobrze nadaje się do napędzania Laguny.
Zobacz: Test używana Renault Laguna II. Czy warto?
II generacja Laguny została zaprezentowana w 2001 roku. W tym przypadku najlepiej szukać egzemplarzy z lat 2005-2007, po faceliftingu, z benzynowym silnikiem 2.0 turbo. Wersja po faceliftingu ma poprawione bolączki z pierwszych lat produkcji tego modelu i jest bezpiecznym wyborem – a przy tym nadwozie wygląda naprawdę nieźle, mimo upływu lat. Godne uwagi egzemplarze z 2007 roku osiągają cenę nawet kilkunastu tysięcy złotych. Warto szukać świetnie wyposażonych wersji Initiale Paris.
III generacja Laguny to rozwinięcie dopracowanej konstrukcji i samochód, który charakteryzuje się zarówno niezłym zawieszeniem jak i wygodnym wnętrzem. Pojawiła się na rynku w roku 2008 i również tutaj warto szukać wersji benzynowych, sześciobiegowych manualnych lub automatów z jednostką 2.0 Turbo. Najmocniejsze wersje z 2.0 osiągały 205 KM a wiele osób decyduje się w nich na chiptuning, zwiększając osiągi samochodu. Można tu również znaleźć egzemplarze z ciekawym Nissanowskim silnikiem 3.5 V6. Trzecia generacja Laguny ma trzy rodzaje nadwozia do wyboru w tym coupé.
Laguna Coupé to jeden z najładniejszych samochodów w tej klasie i wyjątkowa rzadkość. Mimo upływu lat wciąż zwraca uwagę na ulicy.
https://www.youtube.com/watch?v=Pc63oe7pdwY
Porównanie wnętrza Laguny trzech generacji:
Podstawowe dane techniczne: Laguna I, II i III:
Laguna I hatchback |
Laguna II hatchback |
Laguna III hatchback |
Laguna III Coupe |
|
długość |
4508 mm |
4576 mm |
4695 mm |
4643 mm |
szerokość |
1752 mm |
1772 mm |
1811 mm |
1812 mm |
wysokość |
1433 mm |
1429 mm |
1445 mm |
1401 mm |
rostaw osi |
2670 mm |
2748 mm |
2756 mm |
2693 mm |
bagażnik |
450 l |
430 l |
450 l |
423l |
Laguna I kombi |
Laguna II kombi |
Laguna III kombi |
||
długość |
4628 mm |
4695 mm |
4803 mm |
|
szerokość |
1752 mm |
1772 mm |
1811 mm |
|
wysokość |
1470 mm |
1443 mm |
1445 mm |
|
rostaw osi |
2670 mm |
2748 mm |
2756 mm |
|
bagażnik |
520 l |
475 l |
508 l |
Następcą Renault Laguny jest niezwykle elegancki model Talisman, który pojawił się na rynku w 2016 roku. Warto jednak szukać egzemplarzy wyprodukowanych w II połowie 2017 r. – fabryka poprawiła pewne bolączki, które trapiły pierwsze egzemplarze.
Potrzebujesz porady przy zakupie?
Nieocenionym źródłem wiedzy o Lagunie jest Polski Internetowy Klub Użytkowników Renault oraz grupa Renault Laguna Fani na Facebooku.
źródło cen: Otomoto.pl na dzień 27.03.2021 r.
Najnowsze komentarze