Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Używana Renault Laguna. Hit rynku wtórnego w Polsce

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-03-27
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
2.8k 56
A A
9

Warto przeczytać!

Citroën C5 X dachował w centrum Paryża? To nie to co myślisz

Nowa Dacia Duster Pickup 2023 4×4. Jak wygląda najnowsza odsłona?

Renault Laguna III i Peugeot 407. Tanie coupé ze świetnym wyglądem

Renault Austral i Dacia Duster w najnowszej odsłonie na Poznań Motor Show. Już w ten weekend

Używana Laguna to samochód klasy średniej, który zdobył niezwykłą popularność na rynku wtórnym w naszym kraju. Powodem tak dużego powodzenia tego samochodu są dobre właściwości jezdne, niskie koszty eksploatacji oraz świetne silniki, w szczególności benzynowe jednostki turbo.

Zobacz: Nowy Renault Talisman od 129.900 zł – zobacz i kup w wirtualnym salonie Renault

Renault Laguna pojawiła się na rynku w 1993 roku. Pierwsza generacja tego samochodu, produkowana do 2001 r., cieszy się dobrą opinią i szczególnie egzemplarze z ostatnich lat produkcji mogą być ciekawą alternatywą dla osób rozważających zakup większego auta. Dostępne są zarówno wersje zwykłe jak i rodzinne kombi a najdroższe egzemplarze nie przekraczają 4-4,5 tysiąca złotych. Tu często spotyka się silniki benzynowe od 1.6 do 2.0, przy czym ten ostatni ma 16 zaworów i 139 KM i dobrze nadaje się do napędzania Laguny.

Renault Laguna I – solidny wygodny samochód klasy średniej

Zobacz: Test używana Renault Laguna II.  Czy warto? 

II generacja Laguny została zaprezentowana w 2001 roku. W tym przypadku najlepiej szukać egzemplarzy z lat 2005-2007, po faceliftingu, z benzynowym silnikiem 2.0 turbo. Wersja po faceliftingu ma poprawione bolączki z pierwszych lat produkcji tego modelu i jest bezpiecznym wyborem – a przy tym nadwozie wygląda naprawdę nieźle, mimo upływu lat. Godne uwagi egzemplarze z 2007 roku osiągają cenę nawet kilkunastu tysięcy złotych. Warto szukać świetnie wyposażonych wersji Initiale Paris.

Renault Laguna II po faceliftingu (rocznik 2005 i w górę) to dobry wybór

III generacja Laguny to rozwinięcie dopracowanej konstrukcji i samochód, który charakteryzuje się zarówno niezłym zawieszeniem jak i wygodnym wnętrzem. Pojawiła się na rynku w roku 2008 i również tutaj warto szukać wersji benzynowych, sześciobiegowych manualnych lub automatów z jednostką 2.0 Turbo. Najmocniejsze wersje z 2.0 osiągały 205 KM a wiele osób decyduje się w nich na chiptuning, zwiększając osiągi samochodu. Można tu również znaleźć egzemplarze z ciekawym Nissanowskim silnikiem 3.5 V6. Trzecia generacja Laguny ma trzy rodzaje nadwozia do wyboru w tym coupé.

Renault Laguna III – produkowana od 2008 roku

Laguna Coupé to jeden z najładniejszych samochodów w tej klasie i wyjątkowa rzadkość. Mimo upływu lat wciąż zwraca uwagę na ulicy.

Porównanie wnętrza Laguny trzech generacji:

Podstawowe dane techniczne: Laguna I, II i III:

Laguna I hatchback
Laguna II hatchback
Laguna III hatchback
Laguna III Coupe
długość
4508 mm
4576 mm
4695 mm
4643 mm
szerokość
1752 mm
1772 mm
1811 mm
1812 mm
wysokość
1433 mm
1429 mm
1445 mm
1401 mm
rostaw osi
2670 mm
2748 mm
2756 mm
2693 mm
bagażnik
450 l
430 l
450 l
423l
Laguna I kombi
Laguna II kombi
Laguna III kombi
długość
4628 mm
4695 mm
4803 mm
szerokość
1752 mm
1772 mm
1811 mm
wysokość
1470 mm
1443 mm
1445 mm
rostaw osi
2670 mm
2748 mm
2756 mm
bagażnik
520 l
475 l
508 l

Następcą Renault Laguny jest niezwykle elegancki model Talisman, który pojawił się na rynku w 2016 roku. Warto jednak szukać egzemplarzy wyprodukowanych w II połowie 2017 r. – fabryka poprawiła pewne bolączki, które trapiły pierwsze egzemplarze.

Potrzebujesz porady przy zakupie?

Nieocenionym źródłem wiedzy o Lagunie jest Polski Internetowy Klub Użytkowników Renault oraz grupa Renault Laguna Fani na Facebooku.

źródło cen: Otomoto.pl na dzień 27.03.2021 r.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.7 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: LagunaRenaultużywane
Udostepnij964Tweet603Udostepnij169
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Testujemy najnowszego pickupa Renault Oroch w Brazylii - przeczytaj teraz!
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more