Używana Laguna to samochód klasy średniej, który zdobył niezwykłą popularność na rynku wtórnym w naszym kraju. Powodem tak dużego powodzenia tego samochodu są dobre właściwości jezdne, niskie koszty eksploatacji oraz świetne silniki, w szczególności benzynowe jednostki turbo.
Zobacz: Nowy Renault Talisman od 129.900 zł – zobacz i kup w wirtualnym salonie Renault
Renault Laguna pojawiła się na rynku w 1993 roku. Pierwsza generacja tego samochodu, produkowana do 2001 r., cieszy się dobrą opinią i szczególnie egzemplarze z ostatnich lat produkcji mogą być ciekawą alternatywą dla osób rozważających zakup większego auta. Dostępne są zarówno wersje zwykłe jak i rodzinne kombi a najdroższe egzemplarze nie przekraczają 4-4,5 tysiąca złotych. Tu często spotyka się silniki benzynowe od 1.6 do 2.0, przy czym ten ostatni ma 16 zaworów i 139 KM i dobrze nadaje się do napędzania Laguny.

Zobacz: Test używana Renault Laguna II. Czy warto?
II generacja Laguny została zaprezentowana w 2001 roku. W tym przypadku najlepiej szukać egzemplarzy z lat 2005-2007, po faceliftingu, z benzynowym silnikiem 2.0 turbo. Wersja po faceliftingu ma poprawione bolączki z pierwszych lat produkcji tego modelu i jest bezpiecznym wyborem – a przy tym nadwozie wygląda naprawdę nieźle, mimo upływu lat. Godne uwagi egzemplarze z 2007 roku osiągają cenę nawet kilkunastu tysięcy złotych. Warto szukać świetnie wyposażonych wersji Initiale Paris.

III generacja Laguny to rozwinięcie dopracowanej konstrukcji i samochód, który charakteryzuje się zarówno niezłym zawieszeniem jak i wygodnym wnętrzem. Pojawiła się na rynku w roku 2008 i również tutaj warto szukać wersji benzynowych, sześciobiegowych manualnych lub automatów z jednostką 2.0 Turbo. Najmocniejsze wersje z 2.0 osiągały 205 KM a wiele osób decyduje się w nich na chiptuning, zwiększając osiągi samochodu. Można tu również znaleźć egzemplarze z ciekawym Nissanowskim silnikiem 3.5 V6. Trzecia generacja Laguny ma trzy rodzaje nadwozia do wyboru w tym coupé.

Laguna Coupé to jeden z najładniejszych samochodów w tej klasie i wyjątkowa rzadkość. Mimo upływu lat wciąż zwraca uwagę na ulicy.
Porównanie wnętrza Laguny trzech generacji:
Podstawowe dane techniczne: Laguna I, II i III:
Laguna I hatchback | Laguna II hatchback | Laguna III hatchback | Laguna III Coupe | |
długość | 4508 mm | 4576 mm | 4695 mm | 4643 mm |
szerokość | 1752 mm | 1772 mm | 1811 mm | 1812 mm |
wysokość | 1433 mm | 1429 mm | 1445 mm | 1401 mm |
rostaw osi | 2670 mm | 2748 mm | 2756 mm | 2693 mm |
bagażnik | 450 l | 430 l | 450 l | 423l |
Laguna I kombi | Laguna II kombi | Laguna III kombi | ||
długość | 4628 mm | 4695 mm | 4803 mm | |
szerokość | 1752 mm | 1772 mm | 1811 mm | |
wysokość | 1470 mm | 1443 mm | 1445 mm | |
rostaw osi | 2670 mm | 2748 mm | 2756 mm | |
bagażnik | 520 l | 475 l | 508 l |
Następcą Renault Laguny jest niezwykle elegancki model Talisman, który pojawił się na rynku w 2016 roku. Warto jednak szukać egzemplarzy wyprodukowanych w II połowie 2017 r. – fabryka poprawiła pewne bolączki, które trapiły pierwsze egzemplarze.
Potrzebujesz porady przy zakupie?
Nieocenionym źródłem wiedzy o Lagunie jest Polski Internetowy Klub Użytkowników Renault oraz grupa Renault Laguna Fani na Facebooku.
źródło cen: Otomoto.pl na dzień 27.03.2021 r.