sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Używana Renault Laguna. Hit rynku wtórnego w Polsce

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-03-27
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
2.6k 54
9
2.3k
UDOSTĘPNIEŃ
7.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Używana Laguna to samochód klasy średniej, który zdobył niezwykłą popularność na rynku wtórnym w naszym kraju. Powodem tak dużego powodzenia tego samochodu są dobre właściwości jezdne, niskie koszty eksploatacji oraz świetne silniki, w szczególności benzynowe jednostki turbo.

Zobacz: Nowy Renault Talisman od 129.900 zł – zobacz i kup w wirtualnym salonie Renault

Renault Laguna pojawiła się na rynku w 1993 roku. Pierwsza generacja tego samochodu, produkowana do 2001 r., cieszy się dobrą opinią i szczególnie egzemplarze z ostatnich lat produkcji mogą być ciekawą alternatywą dla osób rozważających zakup większego auta. Dostępne są zarówno wersje zwykłe jak i rodzinne kombi a najdroższe egzemplarze nie przekraczają 4-4,5 tysiąca złotych. Tu często spotyka się silniki benzynowe od 1.6 do 2.0, przy czym ten ostatni ma 16 zaworów i 139 KM i dobrze nadaje się do napędzania Laguny.

Renault Laguna I – solidny wygodny samochód klasy średniej

Zobacz: Test używana Renault Laguna II.  Czy warto? 

II generacja Laguny została zaprezentowana w 2001 roku. W tym przypadku najlepiej szukać egzemplarzy z lat 2005-2007, po faceliftingu, z benzynowym silnikiem 2.0 turbo. Wersja po faceliftingu ma poprawione bolączki z pierwszych lat produkcji tego modelu i jest bezpiecznym wyborem – a przy tym nadwozie wygląda naprawdę nieźle, mimo upływu lat. Godne uwagi egzemplarze z 2007 roku osiągają cenę nawet kilkunastu tysięcy złotych. Warto szukać świetnie wyposażonych wersji Initiale Paris.

Renault Laguna II po faceliftingu (rocznik 2005 i w górę) to dobry wybór

III generacja Laguny to rozwinięcie dopracowanej konstrukcji i samochód, który charakteryzuje się zarówno niezłym zawieszeniem jak i wygodnym wnętrzem. Pojawiła się na rynku w roku 2008 i również tutaj warto szukać wersji benzynowych, sześciobiegowych manualnych lub automatów z jednostką 2.0 Turbo. Najmocniejsze wersje z 2.0 osiągały 205 KM a wiele osób decyduje się w nich na chiptuning, zwiększając osiągi samochodu. Można tu również znaleźć egzemplarze z ciekawym Nissanowskim silnikiem 3.5 V6. Trzecia generacja Laguny ma trzy rodzaje nadwozia do wyboru w tym coupé.

Renault Laguna III – produkowana od 2008 roku

Laguna Coupé to jeden z najładniejszych samochodów w tej klasie i wyjątkowa rzadkość. Mimo upływu lat wciąż zwraca uwagę na ulicy.

Porównanie wnętrza Laguny trzech generacji:

Podstawowe dane techniczne: Laguna I, II i III:

Laguna I hatchback Laguna II hatchback Laguna III hatchback Laguna III Coupe
długość 4508 mm 4576 mm 4695 mm 4643 mm
szerokość 1752 mm 1772 mm 1811 mm 1812 mm
wysokość 1433 mm 1429 mm 1445 mm 1401 mm
rostaw osi 2670 mm 2748 mm 2756 mm 2693 mm
bagażnik 450 l 430 l 450 l 423l
Laguna I kombi Laguna II kombi Laguna III kombi
długość 4628 mm 4695 mm 4803 mm
szerokość 1752 mm 1772 mm 1811 mm
wysokość 1470 mm 1443 mm 1445 mm
rostaw osi 2670 mm 2748 mm 2756 mm
bagażnik 520 l 475 l 508 l

Następcą Renault Laguny jest niezwykle elegancki model Talisman, który pojawił się na rynku w 2016 roku. Warto jednak szukać egzemplarzy wyprodukowanych w II połowie 2017 r. – fabryka poprawiła pewne bolączki, które trapiły pierwsze egzemplarze.

Potrzebujesz porady przy zakupie?

Nieocenionym źródłem wiedzy o Lagunie jest Polski Internetowy Klub Użytkowników Renault oraz grupa Renault Laguna Fani na Facebooku.

źródło cen: Otomoto.pl na dzień 27.03.2021 r.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.7 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: LagunaRenaultużywane
Udostepnij922Tweet576Udostepnij161
Poprzedni

Citroën ZX: komfortowy kompakt ma już 30 lat. Złote lata marki

Następny

Konsekwencje wyroku skazującego Peugeot w Austrii istotne także dla Polski. Komentarze dealerów.

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Konsekwencje wyroku skazującego Peugeot w Austrii istotne także dla Polski. Komentarze dealerów.

Diesel nadal najpopularniejszy wśród samochodów dostawczych. Rośnie popyt na elektryki

Nowy Peugeot 208 i 2008 lepsze niż Volkswagen Golf, Toyota Yaris i Fiat Panda w rankingach sprzedaży 2021 w Europie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • R70 - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Michal - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.