Renault Laguna pierwszej generacji po faceliftingu to bardzo udany, komfortowy samochód klasy średniej. Jeden z jego użytkowników postanowił podzielić się informacjami, jak wygląda użytkowanie takiego auta i utrzymanie go w dobrym stanie. To rocznik 1998, z przebiegiem 258 tysięcy kilometrów.
- zmiana lamp przednich na nowe zamienniki,
- zakup nowych oryginalnych lamp przednich,
- zakup nowych oryginalnych halogenów,
- dołożone uszczelki wokół tylnych drzwi
- montaż instalacji gazowej (docelowo będzie zdemontowana),
- malowanie/odświeżenie tylnych lamp i blendy,
- zakup i montaż nowej oryginalnej osłony pod silnik,
- zmiana na oryginalne radio Alpine, głośniki Sofare Concerto x4 (były dostępne oryginalnie jako akcesoryjne),
- głośniki podszybia pod radio Alpine,
- dołożony kompletny zestaw oryginalnego tempomatu,
- zakup i montaż prawej nowej półosi,
- zakup lewej nowej półosi,
- wymiana kierownicy na wersję pod tempomat, obszycie jej,
- zakup nowych przycisków sterowania tempomatem
- oryginalne nowe dywaniki welurowe,
- oryginalne używane dywaniki gumowe,
- zakup i zmiana na dedykowane sprężyny Vogtland -35 mm,
- zakup i wymiana ori nowych amorków przód, łożysk i poduszek przód, oraz regeneracja podstaw sprężyn,
- zmiana amortyzatorów tył na Recordy ze sprężynami,
- zakup (czekają na wymianę) oryginalnych wzmocnionych amortyzatorów tył,
- wymiana wszystkich poduszek silnika i skrzyni,
- zmiana na grube czarne wykładziny bagażnika oraz maty oparć z wersji Initiale Paris,
- półka bagażnika ze schowkiem na ubrania z Initiale Paris,
- zakup, malowanie i montaż spoilera klapy tylnej,
- wymiana boczków tylnych,
- dołożenie podświetlanych daszków przeciwsłonecznych,
- dodatkowa lampka kabiny zamiast lampki do czytania,
- dołożenie lusterka wewnętrznego fotochromatycznego,
- zmiana na niebieskie grzane wkłady lusterek zewnętrznych,
- dołożony dedykowany zestaw Nokia Car, wraz z telefonem Nokia 6310i oraz słuchawką w schowku,
- dołożone listwy progowe Initiale Paris,
- dołożone emblematy listew drzwiowych Initiale Paris,
- dodatkowe wygłuszenia słupków C,
- zakup, regeneracja oryginalnych alufelg 16″ 5×108 Initiale Paris,
- zakup nowych kapselków do powyższych alufelg,
- zakup nowej felgi zapasowej + kapselka Initiale Paris,
- zakup nowych opon Hankook 205/55 R16,
- zmiana siłowników klapy bagażnika,
- zmiana foteli przednich na wersję elektryczną z grzaniem i pamięcią ustawień kierowcy,
- wymiana mat grzewczych siedzisk,
- dołożone oryginalne rolety tylnych bocznych szyb oraz schowki tylnych boczków,
- dołożone nowe oryginalne chlapacze przód + tył,
- zakup i montaż nowego panelu climatronica wersja szczotkowane aluminium,
- zakup i zmiana reszty elementów do kompletu szczotkowane aluminium (klapka radia, popielniczka, panele szyb,
- wymiana emblematu Laguna,
- zmiana ramek tablic na AltiGiri,
- zakup, regeneracja i wymiana przewodów maglownicy,
- wymiana manetki świateł,
- zakup oryginalnej maty/wkładu bagażnika,
- dołożenie oryginalnego układu spryskiwaczy lamp z czujnikiem poziomu płynu (zbiornik, siłowniki, dysze, zaślepki) wraz z nowymi pompkami,
- uzupełnienie brakujących naklejek informacyjnych (część nowe oryginalne, część robione na zamówienie),
- zakup i montaż oryginalnej osłony na czytnik nawigacji,
- zmiana kierunków bocznych na oryginalne białe pod znaczki Initiale,
- zakup breloczka Initiale Paris,
- zakup, regeneracja i wymiana okulara przedniego,
- zakup nowych oryginalnych nadkoli przednich.
Łączny koszt wyniósł 22 tysiące złotych. Auto pali na trasie około 13 litrów gazu przy prędkościach autostradowych (140) a przy spokojniejszej jeździ 10 litrów (110 km/h). Dziewczyna pana Norberta, właściciela Laguny, jest niekiedy nieco zazdrosna, ale kibicuje projektowi i trzyma kciuki za jego rozwój.
Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej.
Tekst i zdjęcia: p. Norbert, korekta: redakcja
Najnowsze komentarze