wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Używana Renault Laguna II 1.6: opinia użytkownika po przejechaniu 120 tys. kilometrów

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-01-02
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
3.8k 198
14
3.4k
UDOSTĘPNIEŃ
11.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych

Używane Renault Laguna II w oczach statystycznego kierowcy uchodzi (niezasłużenie) za uosobienie awaryjności, niekończących się problemów z elektryką pokładową i trudnościami z późniejszą sprzedażą. Samochód Pana Jerzego pokazuje, że taka opinia modelu jest błędna.

Po udanej ale nieco już archaicznej pierwszej generacji Laguny, Renault w 2001 roku wprowadziło do oferty następcę (produkcja trwała do 2007 roku). Ponownie zaoferowano lifbacka i funkcjonalne kombi. Obok zupełnie nowego, bardzo nowoczesnego designu producent tym razem zastosował perfekcyjne zabezpieczenie antykorozyjne – nadwozie Laguny II bez względu na rok produkcji nie nosi żadnych śladów rdzy, co stanowi ewenement w klasie średniej. Przednią maskę wykonano z aluminium, błotniki z tworzywa – warto o tym pamiętać próbując sprawdzić grubość powłoki lakierniczej oglądanego egzemplarza. Jakość samej powłoki lakierniczej jest przeciętna, lakier bardzo łatwo zarysować nawet delikatnym dotykiem twardym przedmiotem, np. suwakiem kurtki.

Zobacz: Nowe samochody Renault. Skonfiguruj teraz.

Jest jeszcze jedna zaleta tej wersji – nawet dzisiaj wygląda dobrze i całkiem pasuje do współczesnych trendów.

Kabina jest obszerna, w sam raz dla czterech dorosłych osób. Na przednich fotelach i tylnej kanapie przestrzeni na głowę i nogi jest pod dostatkiem. Również bagażnik, mimo że jest jednym z mniejszych w klasie, okazuje się wystarczająco użyteczny (mieści 430-475 litrów). Zastosowane we wnętrzu materiały na pierwszy rzut oka prezentują się okazale, są nieźle zmontowane, jednak stan zużycia proporcjonalnie odzwierciedla realny przebieg egzemplarza. Zdarza się wytarta tapicerka , natomiast na elementach plastikowych może łuszczyć się bezbarwny lakier.

Pan Jerzy kilka lat temu potrzebował praktycznego auta dla rodziny, którym ze względów zawodowych będzie pokonywał duże przebiegi. Po bardzo pozytywnych doświadczeniach z Laguną pierwszej generacji, o której w kolejnych materiałach, zapadła decyzja o szybkim zakupie drugiej generacji. W kutnowskim zagłębiu importowanych samochodów zakupiona została Laguna II Grandtour z 2002 roku napędzana trwałym, chociaż najsłabszym benzynowym silnikiem 1.6.

Pomimo braku jakiejkolwiek dokumentacji serwisowej, bardzo dobry stan oglądanego egzemplarza zaważył o zakupie. Licznikowy przebieg wynosił magiczne 188 tysięcy kilometrów. Jednostka napędowa i skrzynia biegów pozbawione były nawet drobnych wycieków, układ jezdny pracował sprężyście. W efekcie po zakupie profilaktycznie wymieniono jedynie zestaw filtrów i rozrząd (co kosztowało około 900 złotych). Z uwagi na zawodowe zobowiązania i koszty bieżącej eksploatacji Laguna II otrzymała sekwencyjną instalację gazową firmy STAG. Ten zabieg drastycznie zredukował cenę pokonania każdego kilometra. Niemałą niespodzianką była przypadkowo zdobyta informacja o przebiegu w chwili sprzedaży w Holandii – 316 tysięcy kilometrów. Pocieszające okazało się potwierdzenie bezwypadkowej historii.

Zobacz: Używane Renault Clio II 2002 z LPG

Istotnie, bazowy benzynowy silnik 1.6 o mocy 107 KM jest zbyt słaby do sprawnego napędzania niezbyt lekkiej Laguny (1300 kg). W ruchu miejskim niedostatki mocy nie są tak odczuwalne jak w trasie. Doskwiera mała moc i szczególnie przy szybszej jeździe brak szóstego biegu, a powyżej 120 km/h w kabinie jest już po prostu bardzo głośno. W przypadku Pana Jerzego nie pomogła nawet wymiana budżetowych opon na produkt renomowanej marki – podróży autostradą zawsze towarzyszył wysoki poziom hałasu. Prosty układ jezdny okazał się trwały – skutecznie radził sobie z niedoskonałościami polskich dróg, zapewniając przy okazji stabilne prowadzenie. Przez cały okres eksploatacji wymieniono jedynie tylne amortyzatory i dwukrotnie sworznie i łączniki stabilizatora.

Wolnossący silnik poza niską mocą zasługuje na pozytywną ocenę. Zużycie paliwa w mieście wynosiło 8-10 litrów, poza nim zupełnie akceptowalne 7-7,5 litra. Wyniki spalania gazu LPG to odpowiednio 10-12 i 8-9 litrów na każde 100 km. Serwis instalacji ograniczał się do corocznej wymiany filtra i kontrolnej diagnostyki komputerowej układu, nawet po pokonaniu 120 tysięcy kilometrów na gazie instalacja nie wymagała żadnych poważniejszych ingerencji. Podobnie bezobsługowy był sam silnik, olej wymieniano co 10 tysięcy kilometrów, zaś świece zapłonowe co 50 tysięcy kilometrów. Pan Jerzy dodaje, że silnik wciąż pozostawał suchy i nie zużywał oleju do samego końca eksploatacji.

Po niewiele ponad roku uszkodzeniu uległ mechanizm regulacji pochylenia oparcia fotela kierowcy. Zamiast naprawy, za niespełna 400 złotych zamontowane zostały fotele i tylna kanapa z poliftingowego egzemplarza w dużo lepszym stanie. Intensywna eksploatacja leciwej Laguny obfitowała w dwie awarie, które faktycznie wymagały skorzystania z lawety. Pierwszym problem była usterka portu karty – nagle przestał czytać kartę, w efekcie uruchomienie silnika nie było możliwe. Wymiana elementu kosztowała tylko 350 złotych, wliczając w to cenę używanej części. Druga usterka przytrafiła się na kilka miesięcy przed sprzedażą auta przez Pana Jerzego – przyśpieszyła decyzję o zakupie kolejnej generacji Laguny.

Praca manualnej przekładni nigdy nie należała do precyzyjnych, co prawdopodobnie uśpiło czujność właściciela, gdy pojawiły się zwiastuny pogorszenia jej pracy – stała się wyraźnie głośniejsza, natomiast same przełożenia wchodziły jeszcze mniej precyzyjnie, z czasem w trakcie jazdy wypadał trzeci bieg. Efektem niedbalstwa było rozerwanie obudowy skrzyni biegów w czasie jazdy – tym razem Laguna po raz kolejny wróciła do Łodzi na lawecie. Przywrócenie jej do stanu używalności wymagało wymiany przekładni. Zabieg ten pochłonął 1000 złotych. Stereotyp mówi przede wszystkim o elektronice, która żyje własnym życiem w Lagunie II. W egzemplarzu Pana Jerzego poza wspomnianą usterką portu jedyną przypadłością było często zacinające się elektrycznie sterowane szyby. Za każdym razem problem rozwiązywało odpięcie akumulatora na kilka minut.

Biorąc pod uwagę prawdziwy przebieg ponad 300 tysięcy kilometrów przy zakupie i przeszło 400 w chwili sprzedaży, swój egzemplarz Pan Jerzy ocenia dobrze. Silnik nie wymagał żadnych interwencji, wnętrze było obszerne i komfortowe. Spektakularna awaria skrzyni biegów zdaniem mechanika mogła wynikać z długotrwałej jazdy ze zbyt niskim poziomem oleju – w myśl zaleceń producenta nie podlega on wymianie, więc przez cały okres użytkowania nikt nie podjął się nawet kontroli jego poziomu.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.8 14 głosy
Ocena artykułu
Tagi: LagunaRenaultużywane
Udostepnij1357Tweet848Udostepnij237
Poprzedni

Ikony Motoryzacji: Renault Clio V6, Alpine A110 oraz inne super samochody w Fabryce Norblina w Warszawie

Następny

Nowy Citroën C4 1.2 130 KM EAT8 oczami brytyjskich dziennikarzy: weź go na kilka dni i już nie oddasz! Komfort imponuje

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Nowy Citroën C4 1.2 130 KM EAT8 oczami brytyjskich dziennikarzy: weź go na kilka dni i już nie oddasz! Komfort imponuje

Alpine A110

Alpine A110: Esteban Ocon dostarcza kluczyki do nowego radiowozu

Nowa fabryka Stellantis w Gliwicach: „od 4 kwietnia ruszamy z kopyta”

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Chip - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Marcin - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech
  • Auto Compol, dealer Renault, wspiera bezpieczne wakacje wraz z Dacią Jogger


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.