piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Nissan

Używane akumulatory z samochodów elektrycznych Nissana znajdują nowe przeznaczenie

Współpraca między branżą motoryzacyjną a kolejnictwem

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-11-25
w Nissan, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
127 4
0
113
UDOSTĘPNIEŃ
375
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone

Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup

Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych

Pociąg i samochód elektryczny mają ze sobą więcej wspólnego niż mogłoby się wydawać. Obydwa stanowią bezpieczny i wygodny środek transportu dając jednocześnie szerokie możliwości, jeśli chodzi o mobilność elektryczną. Przyczyniają się również do rozwoju ekologicznego społeczeństwa.

Nissan opracowuje obecnie zupełnie nowy sposób łączenia technologii stosowanych w kolejnictwie i samochodach elektrycznych. East Japan Railway Company (JR East), jeden z wiodących japońskich przewoźników kolejowych, testuje możliwości wykorzystania akumulatorów z elektrycznych Nissanów LEAF w osprzęcie przejazdów kolejowych. W styczniu na przejeździe w Atago na linii Jōban, która biegnie przez miasto Minamisoma w prefekturze Fukushima, rozpoczęto prace nad zastąpieniem akumulatorów ołowiowo-kwasowych, które są obecnie źródłem zasilania awaryjnego, specjalnie przystosowanymi do tego celu akumulatorami z Nissana LEAF.

Ponowne wykorzystanie akumulatorów z samochodów elektrycznych

Pod koniec okresu eksploatacji w samochodzie akumulator litowo-jonowy stosowany w Nissanie LEAF zachowuje jeszcze 60-80% swej pojemności. Dzięki ponownemu użyciu takiego akumulatora, tę pozostałą pojemność energetyczną można wykorzystać w innym miejscu, np. w akumulatorach innych pojazdów lub w stacjonarnych magazynach energii.

Nissan nawiązał w tym zakresie współpracę z 4R Energy Corporation. Ponowne wykorzystanie akumulatora oznacza niższą emisję CO2 i mniejsze zużycie zasobów używanych do produkcji nowych akumulatorów. Ponadto, zwiększa wartość akumulatorów pozyskanych z samochodów elektrycznych i przyczynia się do ich szerszego zastosowania.

Korzyści poza zrównoważonym rozwojem

Jak twierdzi Kaito Tochihara, zastępca kierownika Centrum Badań i Rozwoju JR East, przejście z wykorzystania na potrzeby zasilania awaryjnego akumulatorów kwasowo-ołowiowych na litowo-jonowe pozyskane z samochodów elektrycznych przyczynia się do zrównoważonego rozwoju i prowadzi do poprawy wydajności samego akumulatora.

„W przypadku akumulatorów kwasowo-ołowiowych…” – mówi Tochihara – „…musimy okresowo odwiedzać przejazdy kolejowe, aby sprawdzić stan ich naładowania i zweryfikować, czy nie nastąpiło pogorszenie parametrów. Natomiast w zregenerowanych akumulatorach litowo-jonowych stosowany jest system kontrolny podobny do tego z pojazdów elektrycznych, dzięki czemu możemy sprawdzić ich kondycję zdalnie. Powinno to skutkować utrzymaniem lepszych standardów. System ten umożliwia również działania zapobiegawcze, gdyż informuje nas o stanie akumulatora jeszcze zanim jego napięcie znacząco spadnie”.

Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych

Tochihara wyjaśnia również: „Przejazdy kolejowe są punktami, w których linię kolejową przecina droga publiczna, więc muszą być szczególnie bezpieczne i niezawodne. W 4R Energy Corporation dostosowujemy do naszych potrzeb litowo-jonowe akumulatory wycofane z użytku w samochodach. Podobnie jak sam przejazd kolejowy, muszą one zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa. Dzięki ich niezawodności jesteśmy utwierdzeni w przekonaniu o słuszności kontynuowania naszych prac”.

4R Energy Corporation przewiduje wzrost popularności samochodów elektrycznych, dlatego chce opracować metody efektywnego wykorzystania akumulatorów litowo-jonowych po zakończeniu okresu ich eksploatacji w pojazdach. Każdego roku fabryka firmy w miejscowości Namie (prefektura Fukushima) otrzymuje tysiące zużytych akumulatorów, które są następnie przystosowywane do nowych celów.

Takuya Kinoshita z działu rozwiązań technicznych w 4R Energy Corporation wyjaśnia, że bezpieczeństwo opracowywanych przez firmę akumulatorów litowo-jonowych wynika z czterech czynników:

  1. Historii Nissana LEAF: Od momentu wprowadzenia na rynek ponad 10 lat temu, w modelu LEAF, z którego pozyskiwane są akumulatory, nie zanotowano żadnych poważnych incydentów związanych z jakością akumulatorów.
  2. Międzynarodowej normy UL1974: Dla swojego procesu recyklingu/regeneracji akumulatorów firma 4R Energy Corporation uzyskała certyfikat normy międzynarodowej UL1974 dotyczący recyklingu akumulatorów.
  3. Systemu weryfikacji z Nissana LEAF: 4R Energy Corporation przetwarza akumulatory stosując tę samą metodę weryfikacji, która jest wykorzystywana przy produkcji Nissana LEAF.
  4. Projektowaniu z myślą o bezpieczeństwie: Podobnie jak w Nissanie LEAF, zregenerowane akumulatory zostały zaprojektowane tak, aby zapobiec wybuchowi w razie ewentualnego wypadku.

Ponadto, akumulator litowo-jonowy z Nissana LEAF został skonstruowany w sposób umożliwiający działanie w różnych warunkach pogodowych i klimatycznych. Jak mówi Kinoshita: „Akumulatory te są wystarczająco wytrzymałe, aby funkcjonować na przejazdach kolejowych w trudnych warunkach klimatycznych”. Zanim jednak akumulatory samochodowe będą mogły zostać wykorzystane na szeroką skalę w osprzęcie przejazdów kolejowych, należy rozwiązać kilka problemów.

Ochrona przed wyładowaniami atmosferycznymi

Jeśli w pobliżu przejazdu kolejowego uderzy piorun, prąd może popłynąć bezpośrednio do akumulatora przez kable łączące go z urządzeniami takimi jak szlabany, alarmy i moduły sterujące. Aby akumulatory były w stanie wytrzymać takie przepięcia, już na etapie ich opracowywania wprowadzono modyfikacje infrastruktury kontrolnej. Oprócz przejazdu kolejowego w Atago, planuje się przetestowanie akumulatorów w innych tego typu miejscach na liniach Jōban i Mito. Badania pozwolą przeanalizować wpływ, jaki mają na akumulatory wyładowania atmosferyczne i inne czynniki środowiskowe w różnych rejonach.

Przygotowanie badań rozpoczęto w styczniu tego roku, a same testy rozpoczęły się jesienią. „O tej porze roku występuje dużo burz i tajfunów. Będziemy kontynuowali analizę akumulatorów, mając za punkt odniesienia obiecujące wyniki początkowe. Uwzględnimy również informacje zwrotne od konserwatorów przejazdów kolejowych, dzięki czemu korzystanie z nich będzie jeszcze bezpieczniejsze” – powiedział Tochihara.

Omówił również możliwe wyniki prowadzonych badań. „Jeżeli testy potwierdzą, że można bezpiecznie używać na kolei przystosowanych do ponownego użycia akumulatorów z pojazdów elektrycznych, to myślę, że możemy spodziewać się rozszerzenia tej inicjatywy, na przykład na urządzenia służące do komunikacji bezprzewodowej”.

Trwająca obecnie fala elektryfikacji przybliża firmę Nissan do celu, jakim jest neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Ponieważ korzystanie z pojazdów elektrycznych staje się coraz bardziej powszechne, zwiększy się również dostępność akumulatorów, które będzie można ponownie wykorzystać. Pomysł ich użycia na przejazdach kolejowych jest nowatorski, a wachlarz możliwości ponownego ich wykorzystania na tym się nie kończy. Istnieje wiele innych sposobów zastosowania tych akumulatorów w bezpieczniejszym, bardziej zrównoważonym ekologicznie społeczeństwie przyszłości.

Film pokazujący współpracę Nissana z JR East oraz to, jak akumulatory Nissana LEAF mogą stanowić źródło inspiracji dla osób pracujących nad nowatorskimi sposobami ponownego wykorzystania zużytych akumulatorów z samochodów elektrycznych, jest dostępny tutaj.

 

Nissan w Europie

Więcej informacji na temat naszych produktów, usług i zaangażowania na rzecz zrównoważonej mobilności znajdziesz na stronie www.nissan.pl. Zapraszamy także na nasze konta w serwisach  Facebook, Instagram, Twitter i  LinkedIn oraz do oglądania najnowszych materiałów wideo na  YouTube.

 

 

źródło: Nissan Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Azjaelektryczny NissanLeafNissansamochody elektryczne
Udostepnij45Tweet28Udostepnij8
Poprzedni

Łada Niva będzie miała większego brata. Nowy SUV na bazie Dacii Bigster

Następny

Polski zlot Renault 25 i Safrane w 2022 roku. Trwają zapisy

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Renault Safrane

Polski zlot Renault 25 i Safrane w 2022 roku. Trwają zapisy

Używana Dacia Duster na liście najbardziej awaryjnych aut według TÜV

Nowa gama Alpine A110 – trzy warianty i mnóstwo emocji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Wera - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Duster1 - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Teddi - Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • PISZ DOBRZE - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marysia - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Ano - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Greg - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Adamo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych
  • Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów
  • Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • Citroën C3 I – używany tani samochód do miasta. Wciąż atrakcyjny
  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.