Maleńkie zdjęcia Citroëna C5 i Peugeota 508 widać w górnej części okładki aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Najwyraźniej zakwalifikowano je do niezawodnych aut klasy średniej, które warto kupić. A kiedy były jeszcze w salonach, to nie miały dobrej prasy, oj, nie miały…
AUTO ŚWIAT nr 33 (1270) z 10.VIII.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Testy produktów, porady, serwis, prawo”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, 205, 405, 406, 508, Captur, Laguna, Twingo
Trochę mnie to zaskoczyło – przy wyjątkowej mnogości podwójnych numerów tygodnika AUTO ŚWIAT w tym roku spodziewałem się, że przy okazji przypadającego za kilka dni święta aktualne wydanie też będzie podwójne. A tu nie – jest zwykłe. Za to ma 68 stron (licząc z dodatkiem) i kosztuje prawie 4 złote.
Bardzo krótka wzmianka o Renault Twingo pojawiła się w ostatnim zdaniu tekstu traktującego o Izerze – prototypie polskiego samochodu elektrycznego (strony 4-7).
Grupę PSA i Peugeota 508 wspomniano w teście Opla Insigni zamieszczonym na stronach 14-15.
W dziale Auta używane (strony 34-39) znajdziecie solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł. Wśród nich pojawiły się Citroën C5 II, Peugeot 508 I i Renault Laguna III. Za podaną kwtę można kupić każdy z tych samochodów w wieku 7-9 lat. Młodsze w stawce będzie tylko Mondeo, reszta rywali będzie z reguły starsza, lub w podobnym wieku. To znaczy, że francuskie samochody trzymają cenę wbrew powszechnej opinii.
W przypadku Citroëna podkreślono wysoki komfort jazdy, ciekawy design na zewnątrz i wewnątrz, funkcjonalną wersję kombi i rozsądne ceny. Po stronie wad pojawiły się niektóre silniki benzynowe (z serii Prince) i drobne usterki zawieszenia i elektroniki.
Peugeot również fajnie wygląda, ma solidne diesle, dobrą ogólną trwałość oraz z reguły bogate wyposażenie. Skrytykowano te same silniki, co w Citroënie i uznano, że sporo aut jest poflotowych. 508-kę dotykać mogą drobne awarie.
Laguna III ma atrakcyjne ceny, bogatą ofertę, solidne silniki i oferuje wysoki komfort jazdy. Dopatrzono się drobnych usterek, przeciętnej jakości montażu i wykończenia wnętrza, której jednak jest przyjemne.
Jako ciekawostkę podam, że dość mocno skrytykowano Volkswagena Passata B7 – za niską trwałość silników benzynowych i skrzyń DSG oraz wiele egzemplarzy niewartych swojej ceny.
Przypomnienie Peugeota 406 jako następcy 405-tki pojawiło się w dziale Z naszego archiwum na stronie 48. Obok widać szkic Peugeota 208, jakim zilustrowano owczesny materiał o zakupie samochodu używanego.
Renault Captura widać na zdjęciu zamieszczonym na XII stronie dodatku.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze