wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Używane francuskie minivany są dobre. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 22/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-07
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
130 7
0
118
UDOSTĘPNIEŃ
392
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022

Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

AUTO ŚWIAT podrożał o złotówkę. Drożyzna dotyka także rynek prasowy i nie ma się czemu dziwić. Na szczęście Francuskie.pl wciąż jest darmowym źródłem informacji i to nie tylko o motoryzacji francuskiej, ale też z francuską powiązanej. Kiedy spoglądam na początki naszej działalności, gdy skupialiśmy się tylko na Citroënie, Peugeocie i Renault, i porównuję to z dzisiejszym spektrum informacji dostępnych pod tym samym od lat adresem – nie mogę się nadziwić, jaką ewolucję przeszliśmy wraz ze zmianami we francuskich koncernach motoryzacyjnych.

 

AUTO ŚWIAT nr 22 (1336) z 6.VI.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, C4 SpaceTourer, C6, 308, 406, 508, 5008, 607, Captur, Clio, Espace, Kangoo, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Talisman, Lodgy

 

Złotówka podwyżki, to sporo. To oznacza wzrost ceny o lekko ponad 25%. Inflacja w Polsce, przynajmniej ta oficjalna, jest niższa, ale ceny materiałów w niektórych branżach rosną o wiele bardziej. Rosną też ceny samochodów. Koszmarnie rosną ceny paliwa, a fachowcy twierdzą, że niemałe podwyżki w tej kwestii jeszcze nas czekają. Co gorsza – te ostatnie podwyżki, to nie jest kwestia wzrostu cen samego surowca, ale pazerności koncernów paliwowych. Orlen też się w ten trend niechlubnie wpisuje. Wkrótce nowy samochód będzie naprawdę niemałym luksusem, ale jeszcze większym luksusem będzie regularne użytkowanie pojazdu…

Wczoraj akurat ceny ropy brent zaczęły delikatnie spadać po weekendowej zwyżce (niezbyt wysokiej), ale aż się boję, co dziś zobaczę na mijanej codziennie stacji narodowego pompiarza.

Ale wróćmy do tygodnika AUTO ŚWIAT. Na okładce pokazano 10 najlepszych minivanów na rodzinne wakacje i w tym gronie znalazły się aż pięć pojazdów nas interesujących: Citroën C4 Picasso, Dacia Lodgy, Peugeot 5008, Renault Grand Scenic i Renault Espace. Fotki są jednak malutkie.

O zmianach na rynku motoryzacyjnym można pisać bez przerwy. To jedyne, co jest pewne w tej branży. AUTO ŚWIAT wspomina o zakończeniu produkcji trzybryłowych aut segmentu D u Volkswagena i Forda – z oferty znikają Passat i Mondeo. Ale prześledzono, jak na przestrzeni ostatniego mniej więcej ćwierćwiecza wyglądał rynek w segmentach D i E w Europie i jakie modele z niego zniknęły. Przypomniano zakończenie produkcji Peugeota 607 w 2010 roku i Citroëna C6 dwa lata później. Przy okazji polecamy Wam wywiad z Tomkiem Nowakiem na temat drugiego z tych aut. W 2015 roku świat pożegnał Renault Latitude. W tekście zaś Redaktor Wojciechowicz wspomina też inne modele Peugeota (406, 508), Renault (Laguna, Talisman) i Citroëna (C5 X, chińska wersja C6).

Na stronie 17. AUTO ŚWIAT wspomina nową wersję – spyder – Maserati MC20 Cielo, o czym wspominamy z uwagi na fakt, iż marka ta wchodzi w skład koncernu Stellantis.

Informacje sprzedażowe za maj i narastająco od początku roku dla 20 najpopularniejszych marek w Polsce zamieszczono na stronach 18-19. Szczegółów szukajcie jednak raczej w naszym materiale. AUTO ŚWIAT za to zaprezentował realne warunki dostępności samochodów dziesięciu marek. Okazuje się, że w praktyce niezbyt długo trzeba czekać na przykład na Peugeota 308, zarówno hatchbacka, jak i SW, a także na Peugeota 508. Na nieduże Renault (Clio, Captur) czeka się kwartał, na większe modele (Megane Grandtour) około pięciu miesięcy

Odniesienie do Renault Kangoo pojawiło się w testowanym na stronie 31. Mercedesie Citanie.

W Top 10 na stronach 48-51 AUTO ŚWIAT prezentuje przestronne minivany dostępne na rynku wtórnym w cenie 30-50 tys. zł. W stawce pojawił się Citroën C4 Picasso (omówiono także wersję Grand), którego pochwalono za wysoki komfort i funkcjonalne wnętrze. Wspomniano też, że auta z ostatnich lat produkcji nazywały się (Grand) C4 SpaceTourer. Najlepiej wybrać taki samochód z którymś z silników wysokoprężnych, benzyniaki bywały problematyczne.

Nowszy samochód w tym budżecie będzie gorzej wyposażony, ale nie mniej funkcjonalny. To Dacia Lodgy, Komfortu zawieszenia też nie zabraknie, Na trasy lepiej wybrać którąś z jednostek o większej pojemności skokowej.

Peugeot 5008 I generacji nie jest często widywany na polskich drogach, przynajmniej w moim regionie. To fajne, przemyślane auto, które też lepiej kupić z dieslem. Samochód ma ciekawą stylistykę, zwłaszcza wnętrza.

Klasa sama w sobie, to niewątpliwie Renault Espace IV. Był dostępny w dwóch długościach nadwozia. Jest przestronny, komfortowy, z reguły świetnie wyposażony. Warto sięgać po silniki 2-litrowe (benzyniaki i diesle).

Trzecia generacja Renault Scenic’a nie była aż tak wspaniała, jak Espace, ale to też dobry samochód i na pewno można go kupić taniej, niż Espace z tego samego rocznika. To też wygodne i funkcjonalne auto – warto się zainteresować!

Peugeot 406 powraca w dziale Z naszego archiwum na stronie 56. Przypomniano tam debiut wersji Coupe, który miał miejsce ćwierć wieku temu. W tym samym dziale przywołano też Megane Eco – to była wersja z uboższym wyposażeniem i 70-konnym silnikiem, ale dzięki temu było tańsze. Zachowano jednak wysoki poziom bezpieczeństwa.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 3084065008508607Auto ŚwiatC4 PicassoC4 SpaceTourerC6CapturCitroenClioDaciaEspaceKangooLagunaLatitudeLodgyMaseratiMC20MeganeOpelPeugeotRenaultScenicTalisman
Udostepnij47Tweet30Udostepnij8
Poprzedni

Intruck Karpin z nagrodą Najlepszego Agenta Renault Trucks Polska 2021!

Następny

Czy samochody stanieją? Koniec niedoborów półprzewodników na rynku, ale zbliża się nowe zagrożenie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowe Renault Arkana, Captur, Megane, Clio E-Tech Engineered

Czy samochody stanieją? Koniec niedoborów półprzewodników na rynku, ale zbliża się nowe zagrożenie

Renault rozmawia z Nissanem o rozwoju współpracy. Wkrótce kontynuacja

Nowe Renault Clio VI pojawi się w 2026 roku. Znamy pierwsze szczegóły

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.