Ukazał się w ubiegłym tygodniu, ale nie stracił jeszcze na aktualności, bo to numer podwójny. MOTOR na okładce pokazał zdjęcia tylko dwóch samochodów francuskich – Citroëna C4 Picasso i Renault Grand Scenic’a. Ale może na 64 stronach znajdzie się coś jeszcze?
MOTOR nr 32-33 (3555-3556) z 09.VIII.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4 Picasso, C5 Aircross, DS, Xsara Picasso, 208, 2008, 308, 3008, Captur, Clio, Espace, Megane, Scenic, Duster, Sandero, Corsa, Crossland, Mokka-e
Ciekawa jest treść „wstępniaka” zamieszczonego na stronie 3. Nie dotyczy samochodów francuskich, ale podwyższenia stawek mandatów za wykroczenia drogowe. Pisaliśmy o tym i my.
O konwersji legendarnego Citroëna DS na napęd elektryczny wspominaliśmy pod koniec lipca. Teraz na stronie 8. małą notatkę na ten temat zamieścił także MOTOR.
Ze stron 8-9 i zamieszczonego tam artykułu na temat sprzedaży nowych samochodów w Europie wynika, że drugim producentem na Starym Kontynencie jest Stellantis, a trzecim Grupa Renault. Jeśli chodzi o rynkowy udział marek, to drugą najpopularniejszą jest Peugeot, piątą Renault, jedenastą należący do PSA Opel, a dwunastą Citroën. Szesnasta pozycja należy do Dacii. Wśród 50 najczęściej kupowanych modeli są:
Peugeot 208 na miejscu 2.
Renault Clio na pozycji 4.
Opel Corsa na miejscu 5.
Peugeot 2008 na 6.
Citroën C3 na 10.
Dacia Sandero na 11.
Renault Captur na 12.
Peugeot 3008 na 15.
Dacia Duster na 20.
Opel Crossland na 42.
Renault Megane na 50.
Bardzo skrócony cennik nowego Peugeota 308 SW MOTOR zamieścił na marginesie strony 10.
Krótki test Opla Mokki-e znajdziecie na stronie 23. Auto świetnie wygląda, ma 136-konny silnik elektryczny i akumulatory pozwalające na przejechanie ponad 300 km. Ważna uwaga – akumulatory można ładować nawet ze stukilowatowych ładowarek! Pozwala to uzyskać 80% ich pojemności w pół godziny. Redaktor Struk narzeka na wysokie ceny i kiepską widoczność z wnętrza auta, za to chwali zawieszenie, choć jest ono sztywno zestrojone. Troszkę też może brakować miejsca z tyłu.
Trzy kilkuletnie kompaktowe minivany porównano w dziale Używane na stronach 46-51. To Citroën Grand C4 Picasso, Opel Zafira i Renault Grand Scenic. Pod lupę wzięto modele z 2017 roku. Rozstrzał cen Opli jest największy, auta francuskie są na podobnym poziomie cenowym. Citroëna pochwalono nie tylko za dobre właściwości jezdne (!), ale też za świetne wnętrze, nie tylko pod względem designu, ale też zastosowanych materiałów i jakości montażu. Stwierdzono jednocześnie, że taka deska rozdzielcza nie każdemu może się spodobać. MOTOR sugeruje rozglądanie się za wersjami z 2-litrowym dieslem pod maską.
Scenic IV, bo o nim mowa, jest przez wielu postrzegany już nie do końca jako Van, a raczej jako crossover. Tak, czy inaczej, to fajne auto. Wciąż funkcjonalne, atrakcyjnie wystylizowane, dobrze wykończone i z reguły znakomicie wyposażone. MOTOR utyskuje na zawieszający się ekran na konsoli centralnej. Chwali z kolei mnogość schowków i pojemny bagażnik. Warto poszukać wersji napędzanej 160-konnym silnikiem 1.6 dCi.
Zobacz test: Renault Grand Scenic IV idealnym samochodem rodzinnym
W materiale wspomniano też Citroëny Xsara Picasso i C5 Aircross oraz Renault Megane i Espace.
Ostatecznie starcie wygrał Opel Zafira z dorobkiem 46 punktów (na 50 możliwych), któremu nieznacznie uległ Citroën Grand C4 Picasso (44 oczka), a Scenic’a sklasyfikowano na ostatnim miejscu z wynikiem 38 punktów.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze