Wizualizacja SUV-a Alpine oraz zdjęcie kawałka przedniej części Renault Megane III mogą zachęcić miłośników francuskiej motoryzacji do sięgnięcia po MOTOR. Aktualne wydanie ukazało się, jak zwykle, w poniedziałek i jeszcze się nie zdezaktualizowało. Czy jednak warto je kupić? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie.
MOTOR nr 11 (3534) z 15.III.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Picasso, C4, C5, CX, GS, ID, XM, 9 Crossback, 208, 208 PSE, 301, 307, 308, 3008, 405, 504, R9, R16, Clio, Megane, Scenic, SUV Alpine, Duster, Logan
O SUV-ie marki Alpine mówi się już od dość długiego czasu. Niedawno i my pisaliśmy na ten temat. W tym tygodniu do sprawy odnosi się też MOTOR. SUV francuskiej marki spodziewany jest już w przyszłym roku. A za pięć lat wszystkie nowe auta Alpine mają mieć wyłącznie elektryczny napęd. MOTOR wspomina o tym na stronie 6.
W tym roku francuskim modelom nie powiodło się specjalnie w konkursie Car of the Year. Zwyciężyła Toyota Yaris, a jedyny francuski finalista – Nowy Citroën C4 – zajął siódme miejsce. Citroën jak dotąd sięgnął po ten prestiżowy tytuł trzykrotnie. W roku 1971 doceniono Citroëna GS, cztery lata później wspaniałego CX-a, a w roku 1990 najszybsze żelazko świata, czyli Citroëna XM. Po sześć tytułów mają Peugeot (504, 405, 307, 308, 3008 i 208) oraz Renault (R16, R9, Clio I, Megane Scenic, Megane II i Clio III). Najczęściej triumfy odnosiły samochody Fiata – aż dziewięciokrotnie. Możecie się o tym wszystkim dowiedzieć zaglądając na strony 8-9.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. wymieniono m.in. Citroëna C5, Peugeota 208 PSE, Peugeota 308 oraz DS 9 Crossbacka.
Na tej samej stronie opublikowano informację o śmierci 78-letniego już fińskiego kierowcy rajdowego. Hannu Mikkola startował także Peugeotami. W 1975 roku pilotowany przez Jeana Todta jadąc Peugeotem 504 zwyciężył Rajd Maroka. Była to zresztą impreza zdominowana przez francuskich zawodników i francuskie samochody.
Podsumowanie sprzedaży nowych aut osobowych za dwa pierwsze miesiące roku w Polsce MOTOR zamieścił w postaci tabelki na stronie 11. Dacia zajmuje dziesiątą pozycję.
W dziale Używane na stronie 32. MOTOR prezentuje Citroëna C3 Picasso. Oryginalna stylistyka jednych przyciąga, innych odpycha, ale auto okazuje się nad wyraz funkcjonalne Wprawdzie jakość materiałów oraz komfort jazdy i hałas oceniono poniżej średniej (nie bardzo wiem, dlaczego), ale pozostałe noty są już lepsze. Za przeciętne uznano wyposażenie (z tego, co pamiętam, to na tle rywali było ono co najmniej dobre), osiągi i zużycie paliwa. Notę powyżej średniej przyznano za przestronność wnętrza, pojemność bagażnika, cenę zakupu, ceny części, koszty serwisu oraz bezawaryjność. Bardzo dobrze oceniono wygląd i styl, dostępność części oraz dostępność serwisu. Jeśli więc przydałoby się Wam autko z tego segmentu, to spokojnie możecie sięgać po Citroëna C3 Picasso.
Kolejna strona przynosi analizę rynku aut używanych sprowadzanych do Polski. Renault jest piątą najchętniej sprowadzaną marką, Peugeot zajmuje miejsce siódme i bezpośrednio wyprzedza Citroëna.
Peugeota 307 wspomniano na tej samej stronie pisząc o problemach z luźnym lewarkiem skrzyni biegów (może się zdarzyć w wielu różnych samochodach).
Załóżmy, że macie do dyspozycji ok. 30.000 zł i koniecznie chcecie kupić SUV-a. MOTOR na stronach 34-37 próbuje podpowiedzieć na jakie modele zwrócić uwagę. Znajduje się wśród nich Dacia Duster I generacji. To auto, które naprawdę dobrze radzi sobie w terenie, ma przestronne wnętrze, choć jest dość siermiężnie wykończone. Do tego auto nie generuje kosztów i jest popularne na rynku. Możecie też sięgnąć po niedocenianego, a wartego uwagi Peugeota 3008 pierwszej generacji, ale lepiej szukać wersji z dieslam pod maską.
A jeśli nie chcecie SUV-a, za to planując pokonywanie sporych dystansów chcielibyście samochód z LPG? Nieważne, czy fabrycznym, czy dokładanym. MOTOR na stronach 38-41 poleca m.in. Dacię Logan II 1.2 oraz Peugeota 301 1.6. I parę innych modeli, ale już spoza grupy tych nas interesujących ;-)
A mińże szukacie czegoś, co pozwoli na chwile ekscytacji i codzienne rozsądne użytkowanie? Poszukajcie Renault Megane III GT220. Taki samochód w wersji Grandtour zaprezentowano na stronach 42-45. Auto jest napędzane znakomitym benzynowym silnikiem 2.0T i potrafi zapewnić nie tylko dobre osiągi, ale i funkcjonalność. W Dodatku jest rzadkim pojazdem na naszych drogach. Niemal wszystkie aspekty – wnętrze i jakość wykończenia, silnik, dynamikę i zużycie paliwa, ocenę mechanika, sytuację rynkową i utratę wartości oraz pomysł dobre i irytujące MOTOR ocenił na 4 z 5 możliwych do uzyskania punktów. Jedynie ocena trwałości podzespołów wypadła na 3, ale w usportowionych modelach to nic dziwnego. Ostateczna nota, jak łatwo się domyślić, to 4/5. Artykuł jest rzeczowy i przyjazny.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. pojawiła się wzmianka o Rajdzie Algier-Centralna Afryka-Algier rozgrywanym na dystansie niemal 11,5 tys. km. Okazją do wzmianki był fakt, że trzecie i czwarte miejsce zajęły Citroëny ID 19.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze