Renault to 19 to samochód klasy kompaktowej, zaprezentowany przez koncern w 1988 roku. W Europie był produkowany do 1996 roku, natomiast w Turcji i Argentynie cztery lata dłużej. Można go było kupić w wersji cabrio i takie właśnie auto trafiło do naszej redakcji. Sprawdzimy jak wyglądają koszty doprowadzenia pojazdu do bardzo dobrego stanu.
Samochód, który kupiliśmy, pochodzi z roku 1992 i wyposażony jest w manualną skrzynię biegów sprzężoną z 90-konnym silnikiem benzynowym. Wersja cabrio posiada materiałowy, ręcznie składany dach. W naszym przypadku auto nosi już poważne ślady użytkowania i będzie wymagało sporo pracy, by przywrócić mu blask. W planach mamy prace blacharsko-lakiernicze, mechaniczne oraz wymianę dachu na nowy. Okazuje się, że dachy – co zdążyliśmy już sprawdzić – są bez problemu dostępne nowe.
Mimo swojego wieku – auto ma przecież 30 lat – jeździ się nim bardzo przyjemnie, mechanicznie ten egzemplarz jest całkiem zadbany. Co realnie będzie do zrobienia – wkrótce zobaczymy.
Projekt prowadzimy razem z Kruba Group, znaną już czytelnikom Francuskie.pl firmą zajmującą się m.in. likwidacją szkód komunikacyjnych, posiadającą autoryzowany serwis Renault oraz studio detailingu. Samochód przejdzie tam najpierw szczegółową ocenę stanu technicznego, z której zostanie sporządzony raport, na którego podstawie podejmiemy decyzję o tym, czy realizacja projektu jest możliwa i opłacalna. Przedstawimy Wam szczegółowy zakres czynności, napraw i części, które trzeba kupić, by samochód mógł odzyskać swój dawny blask.
Projekt potrwa kilka miesięcy – chcemy auto przygotować do letniej eksploatacji. Oprócz oczywistych napraw i prac planujemy też wymianę opon na całoroczne i felg na oryginalne, renowację kierownicy oraz innych elementów skórzanych, dokładne czyszczenie wnętrza i renowację tworzy oraz zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, po ewentualnych naprawach. Całość zwieńczy wymiana systemu audio i ewentualne wytłumienie nadwozia matami, w celu poprawy warunków akustycznych.
Najnowsze komentarze