MIAMI, FLORIDA - MAY 04: Charles Leclerc of Monaco and Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton of Great Britain and Scuderia Ferrari, George Russell of Great Britain and Mercedes AMG Petronas F1 Team, Andrea Kimi Antonelli of Italy and Mercedes AMG Petronas F1 Team, Lando Norris of Great Britain and McLaren, and Oscar Piastri of Australia and McLaren race LEGO cars on the drivers parade during the F1 Grand Prix of Miami at Miami International Autodrome on May 04, 2025 in Miami, Florida. (Photo by Glenn Dunbar/Getty Images for LEGO Group)
Wiadomości

Bolidy Formuły 1 zbudowane z 400.000 klocków LEGO

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-05
dacia sandero 1 3 Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Sandero z LPG? Cena maj 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-07
jeep compass 2025 3 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Jeep Compass 2025 oficjalnie zaprezentowany. Kompaktowy SUV nowej generacji nadjeżdża

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-06
motor 18 19 2025 Wiadomości
Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 18-19/2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-06
komfortowe 5 tygodni z ds 9 opera 07 Wiadomości
Wiadomości

Obniżka stóp procentowych wpłynie na raty leasingu i kredytów samochodowych. Jak bardzo?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08
Renault Austral face lifting 2025
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Renault Austral na polskim rynku? Ładniejszy, lepiej wyposażony i tańszy!

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-07
Używany Peugeot 407
Wiadomości

Używany Peugeot za 10,5 tys. zł. Co kupimy za trzy minimalne krajowe? Przegląd rynku

autor Maciej Mokwiński
2025-05-08

Najnowsze komentarze

  • Bla - „Nie chcą gadżetów, chcą jeździć” – jak Dacia podbiła Europę bez promocji i bez kompromisów
  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Używane Renault Clio czy Peugeot 208? Modne auto do miasta za 50 tys. zł. Przegląd rynku

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2025-01-15
w Wiadomości, Renault, Peugeot
Czas czytania 5 minut
1.3k
A A
6
Renault Clio kontra Peugeot 208

Szczęśliwi kierowcy pamiętają doskonale czasy, gdy za 50 tysięcy złotych w salonie mogliśmy kupić bogato wyposażony samochód segmentu B. Dziś taki budżet nie wystarczy nawet na bazowy, demonstracyjny wariant na stalowych felgach. Z pomocą przychodzi bogactwo rynku wtórnego. Sprawdźmy dwie najciekawsze propozycje w tym budżecie: Renault Clio i Peugeot 208.

Producenci z Francji od dziesięcioleci uważani byli za specjalistów w tworzeniu chwytających za serca modeli miejskich. Wystarczy wspomnieć R5, sagę Renault Clio, czy kolejne miejskie Peugeoty 205, 206, 207 i 208. Pierwsza generacja Peugeot 208 przerwała szaleńczy trend powiększania gabarytów i wzrostu masy – nowy, opracowany od podstaw model był mniejszy, dużo lżejszy i nie odbyło się to kosztem funkcjonalności wnętrze. I tym razem model okazał się przebojem w Europie.

Nowe Renault Twingo – co kryje wnętrze? Zaglądamy do środka podczas Brussels Motor Show 2025

Warto przeczytać!

UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

2025-05-11
tesla luca de meo Wiadomości

Szef Renault ostro: „Tesla jest beznamiętna jak lodówka”, Luca De Meo broni samochodów z duszą

2025-05-11

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

2025-05-11

Peugeot 208 – zalety, wady

Od 2019 roku dostępna jest druga generacja 208 oferowana tylko jako pięciodrzwiowy hatchback. Z pozostałych odmian zrezygnowano ze względów ekonomicznych, ich wyniki sprzedaży dalekie były od zadowalających. Drugi model stawia na dynamiczne linie, czerpiąc to, co najlepsze z większych modeli. Na tą chwilę jakość karoserii trzeba oceniać w samych superlatywach. peugeot 208 electric 2022 1 3 scaled WiadomościWnętrze wciąż serwuje przestrzeń wystarczającą dla czterech osób – nie zabrakło mocowań fotelików ISOFIX. Jakość tworzyw sztucznych jest zauważalnie lepsza niż w poprzedniku, choć w mniej widocznych miejscach oczywiście widać oszczędności i tandetny plastik. Całość w bezwypadkowych egzemplarzach nie wydaje z siebie niepokojących trzasków i pisków. Kokpit jest prosty w obsłudze, choć tradycyjnie sporą część funkcjonalności obsługujemy z poziomu dotykowego ekranu.

Peugeot 208 II – Europejski Samochód Roku 2020 – mógł być wyposażony w automatyczną lub manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, skórzaną tapicerkę, multimedia z nawigacją, systemy bezpieczeństwa i hydrokinetyczną ośmiostopniowa przekładnię automatyczną.51 Wiadomości

Oferowana była – i wciąż jest – wersja elektryczna o mocy 136 KM i miernym zasięgu, niestety założona kwota 50 tysięcy złotych jest niewystarczająca. Silniki benzynowe reprezentuje wolnossący 1.2 PureTech o mocy 75 KM i doładowane wersje tej jednostki pełne znanych wad technicznych generujące 102-130 KM. Bardzo popularną na rynku wtórnym alternatywą jest diesel 1.5 BlueHDi o mocy 102 KM, zachwyca wyjątkowo niskim spalaniem z łatwością spadającym poniżej 4 litrów na sto kilometrów.

Czym przekonuje Renault Clio?

Rynkowa kariera Renault Clio również wygląda obiecująco od dziesięcioleci. Każda kolejna generacja osiąga bardzo dobre wyniki sprzedaży zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flot. Od 2019 roku sprzedawana jest piąta odsłona przeboju od Renault – ofertę nadwoziową także zredukowano do jednej, pięciodrzwiowej wersji. Rolę praktycznego kombi przejął oczywiście crossover Captur.51 3 Wiadomości

Estetyka Clio V jest wyraźną ewolucją czwartej generacji, linie wyostrzono, dodano kolejne przetłoczenia uzyskując wciąż ciekawy produkt. Wnętrze natomiast stworzono od nowa, z użyciem materiałów lepszej jakości, zostały spasowane z dużą starannością. Wzorem poprzednika, pozycja za kierownicą może być bardzo niska, co docenią kierowcy czerpiący radość z codziennej jazdy – nawet do pracy. Podobnie jak wszyscy klasowi oponenci, Clio V w dobrych warunkach zabierze czterech dorosłych podróżnych.

Bazowych wersji możemy szukać w firmach sprzedających samochody poflotowe, pamiętajmy jednak, że późniejsza odsprzedaż będzie kłopotliwa. Wśród ogłoszeń nie brakuje sowicie wyposażonych Clio V, możemy liczyć na dwa warianty klimatyzacji, przyjazne w użyciu multimedia z nawigacją, skórzaną tapicerkę i siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową EDC – niestety wciąż nie jest to dopracowana konstrukcja. W 2020 roku w salonach pojawiła się wersja hybrydowa, pozostaje ona jednak poza założonymi środkami.20191007 170014 scaled Wiadomości

Do 2021 roku oferowano dobrze znanego diesla 1.5 Blue dCi o mocy 115 KM. Silniki benzynowe reprezentuje wolnossący 1.0 o mocy 65 KM o ledwie wystarczających osiągach, jest jednak najtańszy w eksploatacji. Znacznie lepsze osiągi zapewnia wariant doładowany 1.0 TCe 100 KM – dostępny także z fabryczną instalacją gazową. Mocniejsza jednostka 1.3 TCe 130 KM jest póki co zbyt droga.

Nowe Renault Clio z polskiego salonu. Cena, silniki, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Clio kontra Peugeot 20851 Wiadomości51 1 Wiadomości51 2 Wiadomości51 3 Wiadomości
2 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotRenaultużywaneClio208
Udostepnij464Tweet290Udostepnij81
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4738 udostępnienia
    Udostepnij 1895 Tweet 1185
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2703 udostępnienia
    Udostepnij 1081 Tweet 676
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1504 udostępnienia
    Udostepnij 602 Tweet 376
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1436 udostępnienia
    Udostepnij 574 Tweet 359

Testy samochodów

2. Renault Twizy we flocie Bluecub w Bordeaux Wiadomości
Testy

Test: Renault Twizy: pierwsza jazda małym elektrykiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-17
870 Peugeotow 3008 i 508 do serwisu 1 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Peugeot 508 za tyle co BMW 3? Poziom cenowy obu modeli mocno się zbliżył

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-30
renault kangoo e tech van 2023 13 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Renault Clio RS
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio RS 18 1.6 220 KM – hothatch na ostro. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-01-12
016 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi Prestige 107 KM 2012 – samochód siedmomiejscowy z oszczędnym dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-06

Najnowsze komentarze

  • Bla - „Nie chcą gadżetów, chcą jeździć” – jak Dacia podbiła Europę bez promocji i bez kompromisów
  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

Zobacz też

Polskie Zwierzaki ruszyły na podbój Szwajcarii

Zaproszenie na XV Letni Rajd Citroenów 26-28 sierpnia w Stęszewie

Stellantis wypłaci dywidendę. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zatwierdziło kwotę

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz