Używane Renault Kangoo II to samochód stosunkowo niezawodny, wygodny i komfortowy. W wersji osobowej świetnie sprawdzi się też w rodzinie, która musi mieć dużą przestrzeń na wózki, rowery oraz inne przydatne wyjazdowe rzeczy.
Wielu kierowców na pierwszym planie stania prostotę, funkcjonalność i niskie koszty eksploatacji. W powyższe wymagania doskonale wpisują się kombivany o roboczym rodowodzie. Obok bliźniaczych propozycji koncernu PSA od lat 90-tych konkurencyjną ofertę przedstawia Renault z modelem Kangoo, którego druga generacja spełni wszelkie powierzone jej zadania – począwszy od typowego woła roboczego w małej firmie, na pakownym aucie rodzinnym kończąc.
Ogromny sukces Kangoo I, mnóstwo pozytywnych opinii zachęciło Renault do kontynuacji rozwoju gamy. Od 2007 do 2021 roku produkowana była druga odsłona modelu, która doczekała się także bliźniaka z logo Mercedesa – model Citan. Obok wariantów dostawczych, osobowych oferowano trzy wersje rozstawu osi. Praktycznie każdy znajdzie wariant spełniający unikalne potrzeby. W świecie kombivanów kwestia designu schodzi na ostatni plan, tutaj liczą się twarde dane i walory użytkowe. Należy wspomnieć, że ochronę antykorozyjną istotnie poprawiono w porównaniu z Kangoo I. Bezwypadkowe egzemplarze nie rdzewieją, czego nie można powiedzieć o poprzedniku.
Wnętrze wyraźnie zdradza roboczy charakter Kangoo II, również w osobowych odmianach. Kształt deski rozdzielczej jest prosty, zawarto w niej wszelkie potrzebne instrumenty i elementy wyposażenia dodatkowego. Zastosowane plastiki są wyższej jakości, choć nadal nie zachwycają. Ich montaż nie jest najlepszy, notorycznie użytkownicy zwracają uwagę że trzeszczą i piszczą na nierównościach. W zamian dostajemy przemyślany projekt z banalnie prostą i intuicyjną obsługą. Pozycja za kierownicą jest wysoka, niczym w aucie dostawczym poprawiająca widoczność w czasie jazdy.
Fotele przednie zapewniają akceptowalną wygodę jazdy, bez cienia podparcia bocznego. W wersji towarowej otrzymujemy pojemną przestrzeń gotową do dowolnej aranżacji. W wariancie osobowym po otwarciu przesuwnych bocznych drzwi uzyskujemy dostęp do trzyosobowej kanapy zaopatrzonej w mocowania fotelików ISOFIX. W jej bagażniku bez wyrzeczeń przewieziemy nawet pralkę. Wytrzymałość tapicerki prezentuje zadowalający poziom. Lista wyposażenia dodatkowego obejmuje elektrycznie sterowane szyby, okno dachowe, komputer pokładowy, radio z CD i MP3, szereg systemów bezpieczeństwa i kolorystyczne wstawki. W Kangoo II zrezygnowano z odmiany wyposażonej w napęd 4×4. Ciekawostką jest wersja z napędem elektrycznym Z.E. – mocy 60 KM i realnym zasięgu około 150-200 kilometrów.
Do napędu przewidziano bezproblemowa wolnossące silniki benzynowe 1.6 8V 90 KM, 1.6 16V 105 KM i doładowany 1.2 TCE 115 KM (tutaj warto dokładnie zbadać silnik przed zakupem – z niektórymi egzemplarzami bywały problemy), jednak ze względów ekonomicznych lwią część ofert stanowią wersje wysokoprężne.
Przez lata oferowano szereg odmian doskonale znanego diesla 1.5 dCI o mocy 75-115 KM. Wszystkie korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa common raill, turbosprężarki. Obecność filtr cząstek stałych zależna jest od rynku przeznaczenia, roku produkcji i mocy silnika. Użytkownicy cenią taką konfigurację z niskie spalanie i wysoką elastyczność przydatną w realizacji ciężkich zadań. Kangoo II nie ominęły początkowe problemy małego diesla, zdarzały się przypadki obrócenia panewek.
Większość problemów z trwałością 1.5 dCi rozwiązuje skrócenie interwału wymiany oleju do 10-15 tysięcy kilometrów. Z innych minusów część właścicieli wytyka Kangoo II mało wydajny układ klimatyzacji, który nie radzi sobie z tak dużą kubaturą wnętrza (przydaje się mocne przyciemnienie szyb) czy drobne awarie układu elektrycznego (zwłaszcza w egzemplarzach powypadkowych). Żywotność układu jezdnego jak w każdym aucie użytkowym jest wypadkową warunków eksploatacji i wagi przewożonych ciężarów.
Zobacz: Nowe samochody Renault
Renault Kangoo II mechanicy śmiało polecają do roli narzędzia pracy czy auta dla rodziny z dużymi potrzebami przewozowymi. Prosta mechanika pozwala na utrzymanie kosztów obsługi na niskim poziomie, zaś ogromna podaż używanych egzemplarzy na wyszukanie regularnie serwisowanej sztuki. O trwałości samochodu świadczą przebiegi, które sięgają kilkuset tysięcy kilometrów.
Najnowsze komentarze