Renault Laguna to samochód klasy średniej, który doskonale sprawdzi się w roli wygodnego auta rodzinnego. Przestronny, komfortowy i oszczędny i śmiało mogę go polecić – tak opowiada o nim jego posiadacz, pan Przemek, z którym rozmawialiśmy na temat samochodów marki Renault. Wcześniej posiadał m.in. BMW E60 i Seata Leona. Teraz kupił Lagunę i jest z niej bardzo zadowolony.
Skąd wziął się pomysł na Renault? Pan Przemysław od ośmiu lat pracuje jako kierowca, zaczynając od dostawczego Renault Master kończąc na ciągniku siodłowym Renault Range T. W czasie swojej pracy z Renault zauważył, że przy odpowiednim serwisowaniu są to samochody będące w stanie zrobić naprawdę konkretne przebiegi. Jeden z firmowych Masterów z silnikiem 2.3 dCi przejechał na oryginalnych wtryskiwaczach blisko 700 tysięcy kilometrów.
Zobacz: Renault Laguna III – wrażenia użytkownika po zakupie
Poza życiem zawodowym są też sprawy prywatne. Trzeba mieć auto do poruszania się na co dzień. Wcześniej pan Przemek posiadał m.in. BMW E60, 530D w najbogatszej wersji a później jeszcze Seata Leona 2 (1p1) z 2009 roku z silnikiem 1.9 TDI 105 KM, z chipem podnoszącym moc do 135 KM. Szukając dla siebie samochodu na rynku wtórnym zwrócił uwagę na Renault Laguna. Dużo o niej czytał, pytał o opinie m.in. na grupach dyskusyjnych i ostatecznie zdecydował się na zakup.
Zobacz: Nowe samochody Renault. Promocje, auta dostępne od ręki
Używana Renault Laguna z silnikiem 2.0 dCi 175 KM sprzęgniętym z automatyczną skrzynią biegów. Auto posiada prawie wszystko z oferowanych opcji, w tym automatyczną klimatyzację, elektryczne fotele z funkcją podgrzewania, nawigację TomTom, system skrętnej tylnej osi 4Control, indeksowane (opuszczające się przy cofaniu) lusterka, reflektory biksenonowe, fabrycznie 18″ koła i wiele innych.
Renault Laguna okazuje się być autem bardzo komfortowym. Według pana Przemka auto płynie, i jest – jak to się wyraża w rozmowie z Francuskie.pl – typowym połykaczem kilometrów. Seat był bardzo twardy i miał wyjątkowo sztywne fotele, które na krótkich dystansach się może i sprawdzały ale wybierając się takim autem nad morze w trasę kilkaset kilometrów było to bardzo uciążliwe, podczas gdy w Lagunie siedzi się komfortowo i stabilnie.
Zobacz: Renault Laguna Coupé
Laguna oferuje też wygodny i łatwy w użyciu układ kierowniczy, który można obsługiwać jednym palcem a pełnoskręt osiąga się po jednym obrocie kierownicy. Wiele radości z jazdy daje system 4Control, który sprawia, że auto fantastycznie wchodzi w zakręty a na parkingu zachowuje się jak malutkie autko miejskie. Zwrotność jest niesamowita!
Pan Przemek uważa, że największe plusy laguny to bardzo bogate wyposażenie, przestronność, komfort jazdy i świetne zabezpieczenie antykorozyjne. Docenia też świetny stosunek ceny do oferowanych możliwości a ceny uważa za bardzo przystępne. Minusy to nieco skrzypiąca deska rozdzielcza, na co jednak jest bardzo prosty sposób. Laguna jest bardzo cicha, Seat był znacznie głośniejszy – mówi w rozmowie z nami.
„Śmiało mogę polecić ten samochód. Jeśli chodzi jednak o stosunek jakości i wyposażenie do ceny, to szczerze z serca polecam przynajmniej spróbować, pojechać i zobaczyć, zaznajomić się. Nie będziecie żałować” – podsumowuje rozmowę z nami właściciel Laguny.
Najnowsze komentarze