Renault Mégane III coupé cabrio to jeden z ciekawszych i dopracowanych kabrioletów jakie można kupić, spełniających przy tym bez problemu rolę auta całorocznego.
Wiele osób przekonanych jest o wyłącznie sezonowym zastosowaniu samochodów z otwartym dachem – określając je niekiedy – z pewną zazdrością zapewne – mianem fanaberii właściciela. Faktycznie, ta teza ma sens jeśli mówimy o kabriolecie z tekstylnym dachem, którego odporność na lata kontaktu z zimową aurą jest wątpliwa. Zupełnie dobrze natomiast w roli podstawowego środka lokomocji sprawują się konstrukcje z metalowym składanym dachem – w tym trzecia generacja Renault Megane w wersji CC.
Renault wyciągnęło wnioski po drugiej generacji Megane i stworzyło ciekawy samochód o dość ugrzecznionym ale nadal eleganckim wyglądzie. Nie ma już charakterystycznego „routera” na tylnej klapie a pierwsze skrzypce grają obłości, łagodne linie tworzą ładne nadwozie. Do słupka A elementy karoserii są wspólne z pozostałymi odmianami. Dalsza część auta jest istnym popisem elegancji – zwłaszcza po schowaniu dachu. Co ważne, poziom ochrony antykorozyjnej pozostał na wzorcowym poziomie.
Wnętrze wita nas przeważnie pełnym wyposażeniem z listy dostępnych dodatków, materiałami bardzo dobrej jakości i solidnie zmontowanych. Widoczne plastiki są miękkie i przyjemne w dotyku. Pozycja za kierownicą jest identyczna z pozostałymi wersjami, jest co najmniej wystarczająca dla każdego. Fotele są wystarczająco wyprofilowane, jednak najważniejszy w ich przypadku jest komfort – w końcu to samochód francuski.
Z tyłu jest mniej miejsca na nogi a przy większych prędkościach odczuwa się tam już wiatr – ale dla miejskich czy podmiejskich przejażdżek nie jest to większy problem.
Wśród dodatków na jakie możemy liczyć w Megane III CC należy wymienić oczywiście elektrycznie składany dach, automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele przednie – także z elektryczną regulacją, nawigację, rozbudowany system nagłośnienia firmowany przez Bose, skórzaną tapicerkę, systemy bezpieczeństwa i automatyczną skrzynię biegów.
Renault Megane III coupe-cabrio zdecydowanie jest nastawione na niespieszne przemieszczanie się. Każda podróż to przede wszystkim relaks, cieszenie się nieśpiesznym tempem i szumem wiatru. Dynamiki można szukać w mocniejszych odmianach napędu.
Sporą popularnością wśród klientów cieszyły się silniki diesla, oferowano: 1.5 dCi 110 KM, 1.6 dCI 130 KM, 1.9 dCI 130 KM i 2.0 dCI 160 KM – wszystkie wyposażono w sześciostopniowe przekładnie manualne, dwumasowe koło zamachowe oraz filtr cząstek stałych. Silniki benzynowe to wolnossące 1.6 16V 110 KM, 2.0 16V 140 KM i doładowane 1.4 TCe 130 KM i topowy 2.0 TCe 180 KM. Te dwa ostatnie przy dość lekkim nadwoziu dają całkiem dynamiczną jazdę.
Pod względem obsługi serwisowej nie znajdziemy żadnych różnić względem zamkniętych odmian, co jest gwarancją rozsądnych kosztów eksploatacji.
W codziennej eksploatacji Megane III CC sprawuje się bardzo dobrze. Po otwarciu dachu mamy pełnoprawne cabrio, ze wszystkimi przyjemnościami jazdy takim typem nadwozia. Zawieszenie jest zestrojone w stronę komfortu a ładny egzemplarz kupimy już za niecałe 30 tysięcy zł.
Szukając samochodu trzeba zwrócić uwagę na szczelność dachu i działanie jego mechanizmu.
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży Renault Mégane III CC
Najnowsze komentarze