Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Używane Renault Megane IV – atrakcyjne połączenie ceny do oferowanego produktu

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2025-03-18
w Wiadomości, Renault, Używane
Czas czytania 5 minut
2.2k
A A
10
63 3 Wiadomości

Niezmiennie rynkiem aut używanych rządzą stereotypy, podchodząc do tego zjawiska z perspektywy kupującego jest to doskonała wiadomość. Dzięki stereotypom ceny aut francuskich wciąż spadają dużo szybciej niż konkurentów. Taka sytuacja pozwoli nam na zakup doskonale utrzymanego Renault Megane IV z polską historią, kompaktu niedocenianego w Europie.

Nie najlepszą opinię modelu zakorzeniła w kierowcach I i II generacja. Megane I mimo trwałej mechaniki było trawione przez rdzę zawsze – w jego przypadku pytanie brzmiało jak bardzo jest skorodowane, a nie czy ma ogniska korozji. Od wprowadzenie Megane II problem korozji zniknął definitywnie, w jego miejsce faktycznie pojawiły się liczne niedopracowania elektryki i elektroniki pokładowej które skutecznie urozmaicały życie wielu użytkownikom.

Peugeot 408 – reklama

Renault 5 Turbo 3E w ekstremalnej wersji nadchodzi! Kiedy ruszą zamówienia?63 2 Wiadomości

Czwarta generacja pojawiła się w sprzedaży w 2015 roku, tym razem serwowano pięciodrzwiowego hatchbacka, funkcjonalne kombi oraz statecznego sedana. Pas przedni łudząco przypomina większego Talismana, nie zabrakło także wydatnych przetłoczeń i drobnych detali. Ogromna popularność modelu gwarantuje brak problemów z dostępnością części karoseryjnych. Wnętrze stworzono od podstaw, nie czerpano z poprzedniej generacji. Centralną część deski rozdzielczej zdominował oczywiście pokaźnych rozmiarów dotykowy ekran multimediów – system działa sprawnie, także w najstarszych egzemplarzach.

Renault Megane IV – wnętrze i bagażnik

W każdej odmianie przestrzeń wygospodarowana dla pierwszego rzędu siedzeń zachwyca. Także wysokie osoby znajdą dogodne warunki do długich podróży. Fotele w droższych odmianach wyposażeniowych są wyśmienite, zwłaszcza GT i RS. Pod względem wygody podróżowania na tylnej kanapie Megane IV plasuje się w klasowej czołówce – zawstydzając wiele modeli z segmentu D. Prym wiedzie kombi, tutaj wygodną pozycję odnajdą wszyscy. Oczywiście zainstalujemy także dwa foteliki dziecięce. Pojemność bagażnika nie jest imponująca, spełni jednak oczekiwania niejednej rodziny (384-550 litrów).63 scaled Wiadomości

Wciąż kuszeni jesteśmy przez bogate wyposażenie – bazowych egzemplarzy z katalogu nie spotkamy nawet we flotach. Dominują egzemplarze z automatyczną klimatyzacją, wspomnianymi multimediami, skórzaną tapicerkę, tempomatem, licznymi systemami bezpieczeństwa, reflektorami LED, wyświetlaczem HUD, sensorem martwego pola i innymi dodatkami. W kwestii jakości wykonania wnętrza zmieniono naprawdę wiele względem poprzedniej odsłony. Niemniej jednak wrażliwy użytkownik znajdzie liczne niedoróbki jakościowe, tanie plastiki pod wpływem ucisku potrafią trzeszczeć i piszczeć.

Renault, Peugeot, czy Citroën? Samochód do miasta za 10 tysięcy złotych. Przegląd rynku

Jaki silnik wybrać?

Oferta silnikowa Megane IV to pokaz możliwości Renault. Wierni użytkownicy silników diesla mają do wyboru czterocylindrowe konstrukcje 1.5 Blue dCi 95-115 KM, 1.6 dCi 130-160 KM, 1.7 Blue dCi 149 KM. Każdy wybór to gwarancja ascetycznego zapotrzebowania na olej napędowy i wystarczającej dynamiki. Diesle korzystają z bezpośredniego wtrysku common rail i turbosprężarek, oraz z większości wyposażone są niestety w układ dawkujący AdBlue. Przy statecznej jeździe poza miastem bez wysiłku ograniczymy spalanie do poziomu poniżej 4.5 litra na sto kilometrów.

O dziwo w gamie znalazł się wolnossący silnik benzynowy 1.6 SCe 115 KM – to on wymaga najmniejszej uwagi i nakładów eksploatacyjnych. Kolejne są doładowane: 1.2 TCe 130 KM, 1.3 TCe 102-160 KM o fantastycznej dynamice i wciąż przyzwoitym zużyciu paliwa oraz topowe 1.6 TCe (wersja GT) 205 KM i 1.8 TCe (RS) 285-300 KM.

W przypadku silników benzynowych doładowanych dostajemy nowoczesny układ wtryskowy, wrażliwy na jakość tankowanego paliwa – oraz w części filtr cząstek stałych, wymagający tych samych nawyków co wysokoprężny odpowiednik. Podążając za sugestiami mechaników, w każdym silniku z gamy warto dokonywać zmian oleju przynajmniej dwukrotnie częściej niż zaleca to producent. Renault rzecz jasna określiło interwał na optymistyczne 30 tysięcy kilometrów.renautl megane Wiadomości

Ile kosztuje używane Renault Megane IV?

Układ jezdny to wciąż nieskomplikowana lecz sprawdzona konstrukcja. Przednią oś oparto na kolumnach McPhersona, tylną na belce skrętnej. Warto zainteresować się egzemplarzami z systemem czterech kół skrętnych, jest bezobsługowy. Za jego sprawą jazda krętymi drogami staje się niebywałą frajdą.

Renault Megane IV na tle konkurentów klasowych wyróżnia się nie tylko ciekawą prezencją, dopracowane jednostki napędowe nie budzą niepokoju, podobnie jak zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia. Już 45-50 tysięcy złotych wystarczy na zakup Megane od pierwszego właściciela z symbolicznym przebiegiem.

Nowe Renault Megane E-Tech – cena w polskich salonach, wyposażenie


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

63 scaled Wiadomości63 1 Wiadomości63 2 Wiadomości63 3 Wiadomościrenautl megane Wiadomości
4.5 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Wiadomości

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16
Nowy Nissan LEAF wyjezdza na drogi. Imponujacy zasieg 622 km zaawansowane technologie i elegancka aerodynamiczna sylwetka 69 Wiadomości

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

2025-11-16

Citroën Xsara HDi kontra Peugeot 306 HDi, Renault Megane dTi oraz Ford Focus Ghia TDi

2025-11-16
Tagi: RenaultużywaneMeganeTalisman
Udostepnij782Tweet489Udostepnij137
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3465 udostępnienia
    Udostepnij 1386 Tweet 866
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3486 udostępnienia
    Udostepnij 1394 Tweet 872
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2338 udostępnienia
    Udostepnij 935 Tweet 585
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5195 udostępnienia
    Udostepnij 2078 Tweet 1299

Testy samochodów

IMG 9027 scaled Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 – europejski hit, SUV którego każdy chce mieć. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-02-19
001. Renault Scenic IV – warty poznania Wiadomości
Testy

Test: Renault Scenic IV dCi 130 KM – komfortowe auto rodzinne. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-03-02
Peugeot 207cc #peugeot #peugeotemotions #207cc
Testy

Test: Peugeot 207 CC 1.6 THP 150 KM 2010 – czy warto kupić kabriolet lwa? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-01-07
renault modus Wiadomości
Testy

Test: Renault Modus 1.2 75 KM 2006 – protoplasta klasy crossover? Opinie, awarie, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-17
Nowy Citroen C4 2025
Testy

Test: Nowy Citroën C4 1.2 Hybrid 145 po face liftingu. Niestraszne mu szutry i wyboje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Baja Europe – trudne warunki i zacięta rywalizacja w Żaganiu

Szykuje się ciekawe Retromobile

Maj i po maju 2023 – Stellantis liderem w Hiszpanii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz