Już za kilka dni do punktów sprzedaży prasy trafi marcowe wydanie AUTO MOTO. Wiosny nam nie przyniesie, ale na pewno jest to znak, że czas najwyższy na publikację przeglądu wydania datowanego na luty. A na jego okładce można dostrzec małe zdjęcie Dacii Sandero. Żadnych innych interesujących na samochodów strona tytułowa nie pokazuje.
AUTO MOTO nr 02 (297) z II.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 6,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 8,3 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 308, Clio, Laguna, Megane, Scenic, Duster, Sandero
Przy zachowaniu dotychczasowej ceny AUTO MOTO zmniejszyło objętość. Pismo liczące sobie zwykle 100 stron (z okładką) tym razem ma jedynie 84 strony.
Pierwsze wzmianki o interesujących nas autach znajdziemy na stronie 12. Wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli nowych samochodów w Polsce w ubiegłym roku dwa są „z naszej stajni” – to wysoka, piąta pozycja Dacii Duster i ósme miejsce Renault Clio.
Na tej samej stronie znajdziecie też wzmiankę o tym, że w fabrykach koncernu Stellantis w Polsce produkowane będą nowe modele Fiatów, Alfa Romeo i Jeepów.
Wspomniana Dacia Sandero jest jednym z 23 popularnych modeli, których długodystansowe testy (100.000 km) AUTO MOTO przypomina na stronach 48-57. Samo Sandero pojawiło się na stronie 49. Mowa o 87-konnej odmianie napędzanej silnikiem 1.6 8v. Auto chwalono za przestronność i odporność na awarie, skrytykowano za krótkie siedziska, ospały układ kierowniczy oraz paliwożerny i hałaśliwy silnik. Niemal dwanaście lat temu testowaliśmy taki samochód, może nie na tak długim dystansie, za to bardzo intensywnie, odwiedzając Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Serbię. Nie narzekaliśmy na żaden z aspektów wymienionych przez AUTO MOTO. W miesięczniku po stronie wad wymieniono też działanie sprzęgła i lewarka skrzynie biegów oraz słabe światła i obszar pracy wycieraczek. Nas irytowało ich piszczenie. Co ciekawe naszą podróż odbyliśmy tym samym egzemplarzem, który widać na zdjęciu w AUTO MOTO.
Na stronie 50. znajdziecie zapis wrażeń testów Peugeota 308 II SW oraz Renault Megane Grandtour IV. Ten pierwszy chwalono za wysoką kulturę i temperament silnika (1.2 PureTech 130), komfort jazdy, wyposażenie oraz rozsądne spalanie i koszty utrzymania. Po stronie wad wymieniono niedociągnięcia ergonomiczne i sporą liczbę drobnych awarii. Meganka zaprezentowała swój sportowy charakter wersji GT, miała dopracowaną nawigację, a zaletą okazał się też komfort jazdy, Po stronie wad wymieniono wysoką utratę wartości i zasięg i spalanie przy szybkiej jeździe.
Przypomniano też test Renault Laguny III 2.0 dCi. Auto okazało się dobrze wyciszone, jego silnik pracował kulturalnie, klimatyzacja miała łatwą obsługę, a prób załadunkowy (wersja Grandtour) był nisko położony, Nie spodobał się dźwięk kierunkowskazów, krytykowano precyzję skrzyni oraz za małą liczbę schowków. Opis Laguny znajdziecie na stronie 53.
Testowano także Scenic’a III, również z dwulitrowym dieslem pod maską. Na stronie 57. pochwalono możliwości aranżacji wnętrza (wersja Grand), moc i kulturę silnika, komfort jazdy oraz wyposażenie. Nie spodobały się układ kierowniczy, skrzynia biegów, system multimedialny, ilość miejsca w trzecim rzędzie oraz wygląd cyfrowych zegarów.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w drugim tegorocznym numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze