citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Testy
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17
peugeot 508 1 Testy
Wiadomości

Stellantis organizuje spotkanie kierownictwa z nowym szefem koncernu. Znamy datę!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Road trip to Renault Douai Factory
Wiadomości

Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen c3 aircross 9 Testy
Wiadomości

Stellantis zwiększa swój udział w rynku i zbiera ponad 1 mln zamówień

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
dacia bigster journey najdrozsza Testy
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
denis le vot dacia 1 Testy
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster w Londynie: Nowy rozdział marki, bez porzucania korzeni

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Wiadomości

Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Używane Renault Twingo I czy Peugeot 106? Trwały i tani w utrzymaniu maluch do miasta

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2025-04-24
w Wiadomości, Renault, Używane
Czas czytania 5 minut
535
A A
5
Renault Twingo Peugeot 106

Nie zawsze potrzebne są nam nowe, lub kilkuletnie samochody do wykonywania codziennych obowiązków. W wielu zadaniach równie dobrze swoje zadanie wypełniać będą pamiętające lata 90-te modele segmentu A takie jak Peugeot 106 i Renault Twingo I. Każdy z nich mimo blisko dwóch dekad od zakończenia produkcji nadal pozostaje idealnym narzędziem do przemieszczania się po mieście. Trwałym i wyjątkowo tanim w utrzymaniu.

Kariera Peugeota 106 w Europie trwała aż 12 lat – 1991-2003. W ofercie znalazł się trzy i pięciodrzwiowy hatchback. 106 był bliźniakiem Citroena AX, później Saxo – co tylko ułatwia zakup wszelkich części eksploatacyjnych. Mierzące niespełna 3.6 metra nadwozie początkowo pełne było charakterystycznych chociażby dla modeli 309, 205 czy 605 ostrych linii, przy okazji listingu nadwozie wyoblono skutecznie je unowocześniając.

Używane Renault Megane, bo samochód ma być sprawny, bezpieczny i nie rujnować domowego budżetupeugeot 106 1140x570 optimized Testy

Warto przeczytać!

renault koleos 2025 02 Testy

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

2025-05-23
lionel jaillet Testy

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

2025-05-22

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Citroën Dyane – włoski „mostro di simpatia”, czyli jak reklamowano legendę lekkim tonem

2025-05-22

Wnętrze to kwintesencja minionej epoki. Cienkie drzwi zaskoczą niejednego młodszego użytkownika, natomiast na liście dodatków z zakresu komfortu 106 serwuje ręcznie opuszczane szyby (sporadycznie elektryczne) i fabryczne radio na kasety. Peugeot 106 pochodzi z czasów, gdy miejski samochód był tylko urządzeniem do przemieszczania się, a nie modnym dodatkiem. Archaiczny projekt deski rozdzielczej wykonano z twardego plastiku, obsługa wszystkich suwaków i pokręteł jest intuicyjna.

Przednie siedziska są płaskie i nie wyprofilowane, pamiętajmy że rozważamy o modelu segmentu A – wyjątkiem są usportowione odmiany takie jak Rally, dziś skutecznie nabierające wartości kolekcjonerskiej. Na tylnej kanapie zgodnie z homologacją zmieścimy trzy osoby, względnie wygodnie na krótkich dystansach podróżować będzie jednak dwójka pasażerów.

Test: Nowy Citroën C3 Max – najbardziej komfortowy samochód do miasta w swojej klasie. Zalety i wady104 Testy

Jeśli rozważamy Peugeota 106 jako samochód codziennego użytku, winniśmy skupić się na silnikach benzynowych 1.0 45 KM, 1.1 60 KM, 1.4 75 KM – są to czterocylindrowe jednostki z paskiem rozrządu o bardzo prostej budowie. Z ich serwisem poradzi sobie każdy mechanik. Nie drogi w użytkowaniu jest także układ jezdny korzystający z kolumn McPhersona i belki skrętnej. Wart uwagi – nie skorodowany – egzemplarz kupimy z powodzeniem za 3-5 tysięcy złotych.

Renault Twingo, do dziś budzi uśmiech na twarzy

Nadal alternatywą dla Peugeot 106 i spółki pozostaje pierwsza generacja Renault Twingo, modelu opracowanego w ramach francuskiego państwowego programu ECO 2000. Innowacyjna budowa nadwozia i aranżacja wnętrza pozwoliła na 3.43 m wygospodarować wręcz przepastne wnętrze komfortowo mieszczące cztery dorosłe osoby.

Całość obudowano nadwoziem, które nawet dziś budzi kontrowersje lub uśmiech na twarzy. Trzydrzwiowy hatchback niestety jak na Renault z lat 90-tych przystało ma problem z korozją, to największy wróg Twingo I. Projekt wnętrza absolutnie nie odstaje od formy zewnętrznej, jak to często bywa w świecie motoryzacji. Na prostej desce rozdzielczej przed kierowcą ulokowano tylko wąski pasek podstawowych kontrolek. Cyfrowy wskaźnik ulokowano centralnie – jest wzorowo czytelny.renault twingo 2002 front three quarter392ea55b Testy

Renault Twingo otrzymało układ siedzeń 2+2, żadne nie jest wyprofilowane, mimo to oferują wystarczającą wygodę. Siłą Twingo I jest jednak przestrzeń jaką udało się uzyskać dla czterech osób. Na przednich fotelach każdy znajdzie dogodną pozycję – także kierowca pomimo wąskiego zakresu regulacji. Prawdziwy szok przeżyjemy w drugim rzędzie. Tutaj instalowano dwuosobową kanapę lub dwa osobne fotele, gdzie nawet wysokie osoby mają wystarczająco dużo przestrzeni. W tej kategorii Twingo I deklasuje szereg modeli nam współczesnych.104 Testy

Prostota konstrukcji Renault Twingo ujawnia się także pod maską, gdzie montowano tylko benzynowy silnik 1.2 8V lub 16V o mocy 54-60 i 75 KM. Nadal w hurtowniach motoryzacyjnych dostępne są wszelkie mechaniczne podzespoły, dzięki czemu bez problemów utrzymamy samochód w idealnym stanie. Perfekcyjnie utrzymane Twingo I to wydatek 4-7 tysięcy złotych. Co zaskakujące często spotkać możemy egzemplarze z manualną klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami, skórzaną tapicerką, czy szklanym lub tekstylnym dachem.

Renault 5 E-Tech na polskim rynku. Ile kosztuje?

Czytaj nas w Google News:
google news Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Twingo Peugeot 106104 3 Testy104 Testy104 2 Testy104 1 Testy104 Testypeugeot 106 1536x864 optimized Testypeugeot 106 1140x570 optimized Testyrenault twingo 2002 1280 7977dfe3397a7c7ae370d897501107c434 Testyrenault twingo 2002 front three quarter392ea55b Testy104 4 Testy
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AXSaxo106205605Peugeot309RenaultCitroenTwingoużywane
Udostepnij186Tweet116Udostepnij32
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2908 udostępnienia
    Udostepnij 1163 Tweet 727
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1640 udostępnienia
    Udostepnij 656 Tweet 410
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1849 udostępnienia
    Udostepnij 740 Tweet 462
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1668 udostępnienia
    Udostepnij 667 Tweet 417

Testy samochodów

06 Peugeot 208 GTi w naszym teście Testy
Testy

Test: Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200 KM – hot hatch, który jest zbyt szybki na nasze drogi. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-07-12
peugeot 407 3 Testy
Testy

Test: Używany Peugeot 407 2.0 140 KM z gazem – wrażenia użytkownika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Maciej Mokwiński
2021-12-09
Nowy Citroen C4 2025
Testy

Test: Nowy Citroën C4 1.2 Hybrid 145 po face liftingu. Niestraszne mu szutry i wyboje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
dacia bigster pierwsza jazda wersja hybrid 155 023 Testy
Testy

Dacia Bigster – pierwsza jazda wersją Hybrid 155

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-03-27
01. Test Citroën C4 1.2 PureTech 130 MoreLife Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM MoreLife. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-03-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Z Bangkoku do Malezji Citroënem DS. Niezwykła wyprawa z 1958 roku

Bogusław Linda Ambasadorem Renault

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 52-1/2013-2014

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz