Jeep Compass
Wiadomości

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
opel 01 1 Wiadomości
Wiadomości

Opel Frontera Hybrid rockuje Nürburgring – debiut SUV-a na Rock am Ring 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
peugeot na czele rynku w portugalii luty 2025 peugeot 308 sw Wiadomości
Wiadomości

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów pokazuje prawdziwy obraz elektromobilności. Jest gorzej, niż nam mówiono

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
A390 β show car 22 Wiadomości
Wiadomości

Nowy supersamochód Alpine A390 na Wielkim Zlocie w Dieppe z okazji 70-lecia marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
1.2 PureTech Łańcuch
Wiadomości

Dlaczego Stellantis odrzuca wnioski o rekompensatę w sprawie silników 1.0 i 1.2 PureTech?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
10 tradycja z wizja przyszlosci 160 lat szkolen zawodowych w oplu Wiadomości
Wiadomości

Tradycja z wizją przyszłości: 160 lat szkoleń zawodowych w Oplu

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-12
jeep juventus Wiadomości
Wiadomości

Juventus i Jeep znowu razem. Historyczne partnerstwo odnowione

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Używane Renault Twingo I, II i III generacji u jednej właścicielki. Porównanie, opinie, eksploatacja, awarie, jazda

Zgrabne, niewielkie Twingo można polubić

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-09-30
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 6 minut
1.8k
A A
1
renault twingo i ii iii Wiadomości

Renault Twingo I, potem II i w końcu III. Mały, zgrabny samochód tak się spodobał pani Joannie, że  miała wszystkie te modele.

W przeciągu ostatnich dziesięciu lat pod domem właścicieli parkowały wszystkie generacje Renault Twingo. Każda sprawdzała się nad wyraz dobrze. Najlepiej wspomina pierwsze.

renault twingo 5 scaled Wiadomości

Przygoda z najmniejszym modelem Renault zaczęła się od pierwszej generacji Twingo pochodzącej z 2001 roku, kupionej za równowartość przeciętnego laptopa. Urzekająco brzydki mieszczuch napędzany był 60-konnym silnikiem 1.2 8V z pośrednim wtryskiem paliwa, wyposażenie obejmowało elektrycznie sterowane szyby, radio, ABS i manualną klimatyzację – o dziwo w pełni sprawną. Egzemplarz Pani Joanny mimo licznych śladów walki o miejsca parkingowe z przeszłości mógł pochwalić się doskonałym stanem mechanicznym. Wnętrze oczywiście wykończono tanim, twardym plastikiem – nie przeszkadza to jednak w samochodzie tej klasy. Już pierwsza generacja Twingo zaskakiwała funkcjonalnością kabiny.

renault twingo 7 scaled Wiadomości

W razie konieczności cztery dorosłe osoby bez trudności mieściły się na pokładzie, pokonując kilkuset kilometrowe trasy – oczywiście z pełnym obciążeniem dawały o sobie znać niedostatki mocy. Zużycie paliwa w zatłoczonej Łodzi nie przekraczało 7.5 litra, zaś w trasie spadało do około 5.5-6 litrów na sto kilometrów. Eksploatacja ograniczała się do wymian oleju, rozrządu i dwukrotnej wymiany sworzni i wylanych amortyzatorów – w pierwszym przypadku winą były niskiej jakości zamienniki. Pani Joanna najlepiej wspomina wysoką pozycję za kierownicą i doskonałą widoczność w każdą stronę.

renault twingo 6 scaled Wiadomości

W parkingowych manewrach początkowo przeszkadzał tylko brak wspomagania układu kierowniczego. Niestety, po dwóch latach pojawiły się poważne problemy z klimatyzacją – wycena naprawy była równa kwocie zakupu, zapadła więc decyzja o sprzedaży i poszukiwaniach kolejnego miejskiego środka lokomocji. Kryterium było nader proste: sprawna klimatyzacja, mały i oszczędny silnik i niewielkie rozmiary.

renault twingo 9 scaled Wiadomości

Całkowicie przypadkowo w ręce Pani Joanny wpadło także sprowadzone z Niemiec Twingo drugiej generacji wyprodukowane w 2008 roku. Okazyjnie kupiony egzemplarz z symbolicznym przebiegiem 71 tysięcy kilometrów, miał jednak za sobą naprawę powypadkową o której sprzedawca uczciwie poinformował. Wyposażenie obejmowało manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, ABS i wspomaganie układu kierowniczego. Pod maską pracował 75-konny wolnossący benzynowy silnik 1.2 16V, który zużywa analogiczne ilości paliwa jak poprzednik. Wnętrze mimo że zaprojektowano znacznie nowocześniej, nadal wykończone były tanim i twardym tworzywem.

renault twingo 8 scaled Wiadomości

Pozycja za kierownicą była wysoka, co w połączeniu z dużą powierzchnią boczną szyb gwarantowało wzorową widoczność. Twingo II ponownie w razie konieczności stawało na wysokości zadania zabierając w podróż cztery dorosłe osoby – także z tyłu miejsca było pod dostatkiem dla wysokich osób. Mimo wypadkowej przeszłości i braku suchego miejsca postojowego Twingo II nie miało trudności z korozją, jedynym elementem korodującym w błyskawicznym tempie były oryginalne stalowe felgi. Pani Joanna podobnie jak w przypadku Twingo I zwracała uwagę na bezpośrednie reakcje układu kierowniczego i pewne zachowanie lekkiego auta w szybciej pokonywanych zakrętach czy na autostradzie.

renault twingo 2 scaled Wiadomości

Zachęcona dwoma pierwszymi generacjami dosyć spontanicznie podjęła decyzję o zakupie niespełna dwuletniego egzemplarza Twingo III z doładowanym silnikiem 0.9 TCE o mocy 90 KM. Trzecia generacja francuskiego mieszczucha to zupełnie inna konstrukcja, opracowana wedle odmiennej koncepcji. Zamiast jednobryłowego trzydrzwiowego nadwozia z silnikiem z przodu, do klientów trafił produkt pięciodrzwiowy z silnikiem umieszczonym pod podłoga bagażnika i napędem na tylną oś.

Zobacz: Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach!

renault twingo 3 scaled Wiadomości

Pod względem designu, jakości wykonania wnętrza i poziomu wyposażenia rzecz jasna Twingo III przebija poprzedników. Bez trudu udało znaleźć się egzemplarz z klimatyzacją, kolorową nawigacją, komputerem pokładowym, tempomatem i szeregiem systemów bezpieczeństwa. Zastosowanie tylnego napędu w praktyce faktycznie zauważalnie zmniejszyło średnicę zawracania, natomiast dodatkowa para drzwi ułatwia dostęp do tylnego rzędu siedzeń – tym razem przestrzeni jest dużo mniej. Doładowany benzynowy silnik oczywiście zapewnia lepszą dynamikę, okupione jest to jednak spalaniem przeszło o 1-1.5 litra większym od poprzednich samochodów Pani Joanny. Dodatkowo sporym problemem także dla doświadczonych serwisów był dramatyczny dostęp do silnika, co musiało przełożyć się na większą cenę robocizny.

Zobacz: nowe samochody Renault

renault twingo 1 scaled Wiadomości

Jednak największą bolączką Twingo III zdaniem Pani Joanny był wspomniany tylny napęd. Zimą, przy intensywnych opadach śniegu czy zalegającym błocie, lodzie na drogach – właścicielka niekiedy potrzebowała pomocy przechodniów by ruszyć – gdzie poprzednie Twingo dawały sobie radę bez trudności. Co więcej, stosunkowo wysokie Renault Twingo III okazało się niezbyt stabilne w czasie okazjonalnych podróży drogami szybkiego ruchu, uciążliwy bywa także działający z dużą zwłoką system START&STOP.

Jednak w sumie wszystkie trzy auta wspomina bardzo dobrze – francuskie podejście do motoryzacji jej odpowiada.

Obecnie w gamie Renault nie ma już małego Twingo. Rolę najmniejszego nowego auta w rodzinie z rombem pełni Renault Clio. Auto zaczyna się w cenniku od 67.900 zł.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault twingo i ii iii Wiadomościrenault twingo 3 Wiadomościrenault twingo 1 Wiadomościrenault twingo 4 Wiadomościrenault twingo 5 Wiadomościrenault twingo 6 Wiadomościrenault twingo 8 Wiadomościrenault twingo 7 Wiadomościrenault twingo 9 Wiadomościrenault twingo 2 Wiadomości
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
Tagi: TwingoużywaneRenault
Udostepnij632Tweet395Udostepnij111
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3080 udostępnienia
    Udostepnij 1232 Tweet 770
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1383 udostępnienia
    Udostepnij 553 Tweet 346
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4462 udostępnienia
    Udostepnij 1785 Tweet 1116
  • Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

    1197 udostępnienia
    Udostepnij 479 Tweet 299

Testy samochodów

dacia spring 2 Wiadomości
Testy

Test: Nowa Dacia Spring. Najtańszy samochód elektryczny do miasta

autor Tomasz Nowicki
2024-11-17
Renault Laguna
Wiadomości

Test: Używane Renault Laguna II – czy taki diabeł straszny jak go malują? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-03
Nowy Citroen Berlingo
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Berlingo 1.5 blueHDi: 1500 km po mieście, w trasie i w wyścigu z czasem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-12-21
IMG 1886 Wiadomości
Testy

Renault Megane GrandCoupe 1.2 130 KM TCe – limuzyna w wersji mini. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-12-22
peugeot 3008 EAT 8 1 2 130KM 16 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 SUV 1.2 PureTech 130 KM EAT8 – moje dwa lata z francuskim SUVem. Opinia czytelnika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-09-05

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

Zobacz też

Nowy cennik marki Citroën: fabrycznie nowe auto już od 68.550 zł. Sierpień 2024

PSA coraz bardziej ekologiczne

Jak rozpoznać, że sprzedawany samochód ma cofnięty licznik?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz