Renault Megane, Dacia Duster i Citroën C5 zagościły w bieżącym tygodniu na okładce tygodnika MOTOR. Są to trzy z wielu propozycji aut używanych, jakie można kupić za 20.000 zł i jest szansa, że będzie to dobra inwestycja. Poza tym na stronie tytułowej pojawił się też Opel Mokka, całkiem nieźle oceniony w aktualnym AUTO MOTO.
MOTOR nr 23 (3546) z 7.VI.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Picasso, C4, C5, 308, 3008, 407, 508 PSE, 5008, e-Legend, Clio, Kadjar, Megane, Duster, Logan, Mokka, sportowe
Już na stronach 4-6 MOTOR zaskakuje materiałem z cyklu Przed premierą. Prezentuje bowiem Peugeota 3008, który będzie miał naprawdę dynamiczną odmianę. W gamie pojawią się wersje z silnikami spalinowymi, hybrydy oraz elektryk. W materiale pojawiły się też wzmianki o Peugeot 308, 508 PSE, 5008, e-Legend oraz hiperaucie sportowym na tory.
Zdjęciem rajdowego Citroëna C3 zilustrowano notatkę zamieszczoną na stronie 9. zapowiadającą zbliżający się Rajd Polski.
Na tej samej stronie znajdziecie też wyniki testu zderzeniowego Citroëna C4 III generacji.
Strony 10- przynoszą porównawczy test czterech miejskich SUV-ów, czy też crossoverów. W szranki stanęły Kia Stonic, Mazda CX-3, Opel Mokka i Volkswagen T-Cross. Pod maskami pracują silniki benzynowe o mocach rzędu 120-150 KM, przy czym w T-Crossie chyba lepiej byłoby wziąć pod lupę jednostkę 110-konną – wówczas różnica w mocach wynosiłaby 20 KM, a nie 30 KM, jak w teście.
MOTOR chwali wygląd Opla, który faktycznie prezentuje się atrakcyjnie. Słowa pochwały skierowano także pod adresem układu jezdnego Mokki, doceniono też niezłe wyposażenie wersji GS Line. Spodobały się fotele, ale skrytykowano siedzisko kanapy. Opel jest za to lepiej wyciszony od VW. Jest też dobrze wyposażony, ale w tej wersji – najdroższy w teście. Zastanawiam się też, jakim cudem w krótszym Volkswagenie bagażnik mieści aż o 105 litrów więcej, niż w Oplu.
Mokka zajęła trzecie miejsce wygrywając tylko z Mazdą. Wygrał – co było do przewidzenia – Volkswagen o 5 punktów pokonując Kię.
To samo zdjęcie, co w AUTO MOTO, publikuje też (na stronie 27.) MOTOR. Widać na nim Renault Kadjara i Peugeota 3008 I generacji.
Logotypy Peugeota i Renault pojawiły się w materiale traktującym o boomie na kampery i przyczepy kempingowe (strona 33.).
Co ciekawego można kupić mając 20.000 zł na rynku aut używanych? MOTOR prezentuje 26 propozycji, w tym kilka francuskich. To Citroën C3 II generacji, Citroën C3 Picasso, Citroën C5, Renault Clio III, Dacia Duster I, Dacia Logan MCV II generacji, Peugeot 407 i Renault Megane III. MOTOR sugeruje Citroëna C3 z silnikami 1.2 PureTech, 1.4i oraz 1.6 HDi. Na rynku jest sporo dobrze wyposażonych egzemplarzy, montaż jest solidny, a auto bezkolizyjne powinno się świetnie opierać rdzy. Z kolei C3 Picasso okazuje się przestronne, funkcjonalne, a na rynku jest sporo egzemplarzy od prywatnych właścicieli, którzy kupili swoje samochody w Polsce.
Clio III to też udane auto, podobnie zresztą, jak naprawdę doceniana Dacia Duster. Ta jest na tyle ceniona, że za wspomnianą kwotę w zasadzie można liczyć tylko na przednionapędowe egzemplarze z początku produkcji i ze sporym przebiegiem. Z kolei Logan II MCV może się okazać bardzo dobrą propozycją – mimo wciąż budżetowego charakteru to interesujące auto. Jako alternatywę można rozpatrywać Megane III, nawet w wersji kombi, czyli Grandtour.
Nieco starsze będą częściowo pokrewne technicznie Peugeot 407 i Citroën C5 II. Oba wciąż zyskują zwolenników na rynku wtórnym. Najlepszym wyborem będą auta z silnikiem 2.0 HDi, ale będą one też praktycznie najdroższe.
I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze