Na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR widać Citroëna C4 Picasso, Renault Scenic’a oraz Dacię Duster. To trzy akcenty, które mogą zainteresować także naszych Czytelników. Czy warto w ogóle kupić to pismo, gdy szuka się informacji o szeroko pojętej francuskiej motoryzacji?
MOTOR nr 35 (3610) z 29.VIII.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, 3 Crossback, 308, 3008, 5008, Clio, Espace, Megane E-Tech Electric, Scenic, Zoe, GT X-Over, Bigster, Duster, Combo, Mokka
Na stronach 8-9 zamieszczono materiał oparty o ranking ADAC na temat jakości samochodów. Wspomniano w nim Jeepa Compassa, Dacię Duster i Nissana Leafa jako najgorsze auta kompaktowe. Znaczącej poprawy jakości wykonania dopatrzono się w Fiacie 500 i Nissanie Leafie (więc bez dodatkowych wyjaśnień wygląda to dziwnie), a największą poprawę w jakości materiałów przypisano Renault Zoe. Dobrze wypadł też – nie uwierzycie – Nissan Leaf ;-) Z kolei największe pogorszenie jakości materiałów odnotowano w Oplu Mokka i Peugeocie 308. Nie wiem, co oni oceniali, ale chyba mają coś nie tak z organoleptyką!
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 10.), MOTOR wspomniał m.in. Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię, Maserati Gran Tourismo Folgore, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster, DS 3 Crossbacka (który zostanie pozbawiony ostatniej części nazwy), Nissana X-Traila oraz Peugeota 3008.
Dacia Duster była siódmym najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce w okresie pierwszych siedmiu miesięcy br., co wynika z tabelki zamieszczonej przez MOTOR na stronie 11.
Na tej samej stronie wspomniano Dodge’a Horneta, bardzo podobnego do Alfy Romeo Tonale, Obie marki współtworzą koncern Stellantis powstały z połączenia grup FCA i PSA.
Nissan Leaf i Renault Megane E-Tech Electric pokazano w roli konkurentów dla opisanej na stronach 12-15 Cupry Born.
Z kolei Opel Combo Kombi wystąpił w analogicznej roli względem Forda Tourneo Connect (strony 20-21).
Nissana Leafa i Peugeota 3008 Hybrid pokazano na małych fotkach ilustrujących materiał poświęcony wallboxom (strony 22-25).
Z kolei na bazie – głównie – Dacii Duster zaprezentowano na stronach 28-31 namioty montowane na dachach samochodów.
Renault Clio i Scenic’a widać na maleńkim zdjęciu opublikowanym na stronie 33.
Przód Renault Megane IV widać na zdjęciu na stronie 35. Wspomniano tam też markę Opel.
Na stronach 36-41 MOTOR zaprezentował 15 używanych minivanów. Tu reprezentacja francuska musi być mocna, bo z tego kraju pochodzi wiele wręcz wzorcowych rozwiązań w tym segmencie. I faktycznie – mamy tu Citroëna C4 Picasso dwóch generacji, Peugeota 5008 I generacji, Renault Scenic’a II i III generacji oraz Renault Espace IV. Aż szkoda, że nawet nie zająknięto się o Eurovanach. Francuskie modele wypadły dobrze – są funkcjonalne, komfortowe, świetnie wystylizowane i bardzo prorodzinne ;-)
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze