czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Używany Citroen C4 II generacja – solidny kompakt dla każdego

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-11-30
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 5 minut
1.8k 55
17
Citroen C3, C4, DS 3, DS 4 i DS 5 – problem z poduszką powietrzną Takata
1.6k
UDOSTĘPNIEŃ
5.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Używany Citroen C4 to dobry wybór dla osób, które szukają solidnego, niedrogiego kompaktu. Jego zaletą jest bardzo solidne wykonanie, wygodne wnętrze i klasyczny wygląd, który podoba się wielu osobom. Citroen C4 z rocznika 2010 i nowszy to druga generacja, charakteryzująca się poprawioną niezawodnością i ciekawymi silnikami.

Używany Citroen C4 2011

Używany Citroen C4 drugiej generacji to samochód bardzo wygodny. Wnętrze jest bardzo przyjemnie wykonane i solidnie wykończone. Wyciszenie stoi na dobrym poziomie, fotele z przodu zapewniają wygodne podróże nawet na długich dystansach. Ilość miejsca w kabinie jest wystarczająca jak na tą klasę. Rozstaw osi C4 wynosi bowiem 261 centymetrów, co zapewnia wygodę dla czterech podróżujących osób. Pojemność bagażnika jest również przyzwoita, ponad 400 litrów.

Używany Citroen C4 2011

Szukając używanego samochodu, często próbujemy porównywać różne marki. Używany Citroen C4 drugiej generacji jest komfortowy, cichy a silniki HDi zapewniają najwyższą kulturę pracy spośród diesli z tamtych lat.

Używany Citroen C4 2011

Dużą zaletą używanego Citroena C4 jest jego stylistyka. Wspominaliśmy już wyżej o klasycznej sylwetce, ale warto podkreślić teraz elegancję nadwozia i wnętrza. Linie są opływowe, ponadczasowe, bardzo stonowane ale z tą nutką francuskiego designu. Projekt C4 nawet dzisiaj, po upływie 8 lat od premiery, nie zestarzał się. A to jest właśnie cecha ponadczasowego samochodu. Zawieszenie nastawiono na komfort, więc z tego samochodu… nie chce się wysiadać.

Używany Citroen C4 2011

Używany Citroen C4 – koszty napraw, silnik

Szukając używanego C4 warto zwrócić uwagę na silnik i jego cechy, bo później będzie się to odbijać na kosztach napraw i eksploatacji. Bardzo popularnym wyborem do C4 jest silnik silnik 1.6 HDi występujący w wariantach 92 KM (ekstremalnie oszczędny, można zejść nawet do około 4 litrów) i 110 KM (wyposażone w układ stop&start). Jednostki te są dopracowane i ryzyko awarii jest raczej małe, oczywiście pod warunkiem dbania o eksploatację, w tym wymianę koła dwumasowego, terminowa wymiana oleju czy dbanie o rozrząd.

Auto z układem FAP nie lubi jazdy wyłącznie miejskiej, od czasu do czasu trzeba wybrać się na dłuższą wycieczkę za miast. Dużym plusem C4 są niskie ceny i bogaty wybór części zamiennych, bo te silniki i sporo innych elementów samochodu stosowanych było w również w innych modelach.

Najmocniejszą wersją C4 drugiej generacji był samochód z silnikiem 1.6 THP o mocy 156 KM. Tutaj kluczowym elementem eksploatacyjnym jest rozrząd. Trzeba o niego dbać i w momencie gdy na zimnym silniku pojawia się głośniejsza praca, rozrząd jest do wymiany. Zaniedbanie tej czynności narazi właściciela C4 na dużo wyższe koszty w przypadku awarii.

Natomiast miłośnikom dynamicznej jazdy nie polecamy silników 1.4 VTi o mocy 95 KM oraz 1.6 VTi o mocy 120 KM. Są to jednostki, które dają mało przyjemności z jazdy a próba wyciskania z nich nieco werwy kosztuje zwiększone zużycie paliwa.

Ile kosztuje używany Citroen C4?

Używany Citroen C4 2011

To najtrudniejsze chyba pytanie, które wymaga przejrzenia dużej ilości ogłoszeń. Ceny używanego C4 z rocznika 2011 zaczynają się od około 23 tysięcy złotych, by skończyć się gdzieś na 30 tysiącach. Taka rozpiętość wynika przede wszystkim z przebiegu i stanu auta. Najtańsze będą C4 mające już blisko 200 tysięcy na liczniku. To realna wartość, która oznacza, że auto pokonywało rocznie około 25-28 tysięcy kilometrów. Niska cena zakupu oznaczać jednak będzie konieczność zainwestowania w auto – od wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych po droższe części, właśnie z uwagi na przebieg.

Salonowy C4 z Polski z niższym przebiegiem z rocznika 2011 może kosztować nawet 30 tysięcy złotych. Często oznacza to pewną historię, którą można łatwo zweryfikować w ASO. Takich aut warto szukać też w programie Citroen Select. Osobom szukającym szczegółowej wiedzy i prawdziwych opinii użytkowników polecamy jak zawsze fora i grupy dyskusyjne, w tym szczególnie Klub Cytrynki.

Citroen C4 i reklama z rekinem

 

A może DS4?

Bliskim kuzynem C4 jest DS4. Samochód ten pojawił się w 2011 roku a ceny używanych DS4 są o kilka tysięcy wyższe od klasycznego C4. Auto charakteryzuje się znacznie lepszym wnętrzem i ładniejszą stylistyką. Do tematu DS4 wrócimy w oddzielnym tekście.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Citroen C3, C4, DS 3, DS 4 i DS 5 – problem z poduszką powietrzną TakataUżywany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011

Originally posted 2018-07-04 23:30:59.

2 8 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4Citroenużywane
Udostepnij630Tweet394Udostepnij110
Poprzedni

Renault Megane vs Škoda Octavia i Ford Focus. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 48-49/2020

Następny

Citroën C4: gadżety, akcesoria i tuning z przełomu lat dwudziestych i trzydziestych. Aż ciężko uwierzyć!

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroën C4: gadżety, akcesoria i tuning z przełomu lat dwudziestych i trzydziestych. Aż ciężko uwierzyć!

Dacia Spring

Nowa Dacia Spring: 3000 egzemplarzy będzie dostępnych w sieci carsharingu we Francji

Renault Lutecia, Clio

Oto nowe Renault Lutecia! Czym różni się od Clio?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
17 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Pękam-Ze-Śmiechu - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
17
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.