• Najnowsze
Citroen C3, C4, DS 3, DS 4 i DS 5 – problem z poduszką powietrzną Takata

Używany Citroen C4 II generacja – solidny kompakt dla każdego

2020-11-30

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

2021-01-20
Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

2021-01-20

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

2021-01-20

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

2021-01-20

Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!

2021-01-20

Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu

2021-01-20

Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia

2021-01-20
Renault 21 Turbo

Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż

2021-01-19
Dacia Bigster

Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”

2021-01-19
Opel Vivaro-e

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

2021-01-19
środa, 20 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Używany Citroen C4 II generacja – solidny kompakt dla każdego

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2020-11-30
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania5min czytania
748 23
15
Citroen C3, C4, DS 3, DS 4 i DS 5 – problem z poduszką powietrzną Takata
661
UDOSTĘPNIEŃ
2.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

Używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe

Test: Renault Talisman Grandtour Intens – elegancki, praktyczny i dobrze wyceniony

Używany Citroen C4 to dobry wybór dla osób, które szukają solidnego, niedrogiego kompaktu. Jego zaletą jest bardzo solidne wykonanie, wygodne wnętrze i klasyczny wygląd, który podoba się wielu osobom. Citroen C4 z rocznika 2010 i nowszy to druga generacja, charakteryzująca się poprawioną niezawodnością i ciekawymi silnikami.

Używany Citroen C4 2011

Używany Citroen C4 drugiej generacji to samochód bardzo wygodny. Wnętrze jest bardzo przyjemnie wykonane i solidnie wykończone. Wyciszenie stoi na dobrym poziomie, fotele z przodu zapewniają wygodne podróże nawet na długich dystansach. Ilość miejsca w kabinie jest wystarczająca jak na tą klasę. Rozstaw osi C4 wynosi bowiem 261 centymetrów, co zapewnia wygodę dla czterech podróżujących osób. Pojemność bagażnika jest również przyzwoita, ponad 400 litrów.

Używany Citroen C4 2011

Szukając używanego samochodu, często próbujemy porównywać różne marki. Używany Citroen C4 drugiej generacji jest komfortowy, cichy a silniki HDi zapewniają najwyższą kulturę pracy spośród diesli z tamtych lat.

Używany Citroen C4 2011

Dużą zaletą używanego Citroena C4 jest jego stylistyka. Wspominaliśmy już wyżej o klasycznej sylwetce, ale warto podkreślić teraz elegancję nadwozia i wnętrza. Linie są opływowe, ponadczasowe, bardzo stonowane ale z tą nutką francuskiego designu. Projekt C4 nawet dzisiaj, po upływie 8 lat od premiery, nie zestarzał się. A to jest właśnie cecha ponadczasowego samochodu. Zawieszenie nastawiono na komfort, więc z tego samochodu… nie chce się wysiadać.

Używany Citroen C4 2011

Używany Citroen C4 – koszty napraw, silnik

Szukając używanego C4 warto zwrócić uwagę na silnik i jego cechy, bo później będzie się to odbijać na kosztach napraw i eksploatacji. Bardzo popularnym wyborem do C4 jest silnik silnik 1.6 HDi występujący w wariantach 92 KM (ekstremalnie oszczędny, można zejść nawet do około 4 litrów) i 110 KM (wyposażone w układ stop&start). Jednostki te są dopracowane i ryzyko awarii jest raczej małe, oczywiście pod warunkiem dbania o eksploatację, w tym wymianę koła dwumasowego, terminowa wymiana oleju czy dbanie o rozrząd.

Auto z układem FAP nie lubi jazdy wyłącznie miejskiej, od czasu do czasu trzeba wybrać się na dłuższą wycieczkę za miast. Dużym plusem C4 są niskie ceny i bogaty wybór części zamiennych, bo te silniki i sporo innych elementów samochodu stosowanych było w również w innych modelach.

Najmocniejszą wersją C4 drugiej generacji był samochód z silnikiem 1.6 THP o mocy 156 KM. Tutaj kluczowym elementem eksploatacyjnym jest rozrząd. Trzeba o niego dbać i w momencie gdy na zimnym silniku pojawia się głośniejsza praca, rozrząd jest do wymiany. Zaniedbanie tej czynności narazi właściciela C4 na dużo wyższe koszty w przypadku awarii.

Natomiast miłośnikom dynamicznej jazdy nie polecamy silników 1.4 VTi o mocy 95 KM oraz 1.6 VTi o mocy 120 KM. Są to jednostki, które dają mało przyjemności z jazdy a próba wyciskania z nich nieco werwy kosztuje zwiększone zużycie paliwa.

Ile kosztuje używany Citroen C4?

Używany Citroen C4 2011

To najtrudniejsze chyba pytanie, które wymaga przejrzenia dużej ilości ogłoszeń. Ceny używanego C4 z rocznika 2011 zaczynają się od około 23 tysięcy złotych, by skończyć się gdzieś na 30 tysiącach. Taka rozpiętość wynika przede wszystkim z przebiegu i stanu auta. Najtańsze będą C4 mające już blisko 200 tysięcy na liczniku. To realna wartość, która oznacza, że auto pokonywało rocznie około 25-28 tysięcy kilometrów. Niska cena zakupu oznaczać jednak będzie konieczność zainwestowania w auto – od wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych po droższe części, właśnie z uwagi na przebieg.

Salonowy C4 z Polski z niższym przebiegiem z rocznika 2011 może kosztować nawet 30 tysięcy złotych. Często oznacza to pewną historię, którą można łatwo zweryfikować w ASO. Takich aut warto szukać też w programie Citroen Select. Osobom szukającym szczegółowej wiedzy i prawdziwych opinii użytkowników polecamy jak zawsze fora i grupy dyskusyjne, w tym szczególnie Klub Cytrynki.

Citroen C4 i reklama z rekinem

 

A może DS4?

Bliskim kuzynem C4 jest DS4. Samochód ten pojawił się w 2011 roku a ceny używanych DS4 są o kilka tysięcy wyższe od klasycznego C4. Auto charakteryzuje się znacznie lepszym wnętrzem i ładniejszą stylistyką. Do tematu DS4 wrócimy w oddzielnym tekście.

Galeria

Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011Citroen C3, C4, DS 3, DS 4 i DS 5 – problem z poduszką powietrzną TakataUżywany Citroen C4 2011Używany Citroen C4 2011

Newsletter

Originally posted 2018-07-04 23:30:59.

1 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4Citroenużywane
Udostepnij264Tweet165Udostepnij46
Poprzedni

Renault Megane vs Škoda Octavia i Ford Focus. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 48-49/2020

Następny

Citroën C4: gadżety, akcesoria i tuning z przełomu lat dwudziestych i trzydziestych. Aż ciężko uwierzyć!

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroën C4: gadżety, akcesoria i tuning z przełomu lat dwudziestych i trzydziestych. Aż ciężko uwierzyć!

Dacia Spring

Nowa Dacia Spring: 3000 egzemplarzy będzie dostępnych w sieci carsharingu we Francji

Renault Lutecia, Clio

Oto nowe Renault Lutecia! Czym różni się od Clio?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • kurgan o Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Jan o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Wz o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Piotr o Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Mocherro o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Krzysztof Gregorczyk o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Krzysztof Gregorczyk o Samochód elektryczny zimą. Pojechaliśmy Renault Zoe z Warszawy do Koszalina
    • Wz o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Marek o Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Jacek o Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021
    • Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!
    • Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż
    • Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”
    • Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    15
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.