wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Używany Citroën C4, Peugeot 308, czy może Renault Megane? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 01-02/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-07
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
210 4
0
184
UDOSTĘPNIEŃ
612
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Renault Arkana po teście długodystansowym. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2022

W pierwszym tegorocznym wydaniu – podwójnym zresztą – tygodnik MOTOR zachęca nas do zakupu już samą okładką – w górnej części zapowiada porównanie trzech francuskich aut kompaktowych dostępnych na rynku wtórnym. To drugie generacje Citroëna C4 i Peugeota 308 oraz trzecia Renault Megane. Ale czy ta zachęta wystarczy, by zakup pisma był uzasadniony?

 

MOTOR nr 01-02 (3576-3577) z 03.I.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,5 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C5 Aircross, ë-C4, 7 Crossback, 208, 2008, 308, 3008, e-208, Arkana, Clio, K-ZE, Laguna, Megane, Megane E-Tech Electric, Duster, Sandero, Spring, Astra, Corsa, Grandland, Mokka-e

 

Na stronach 6-9 MOTOR podsumowuje miniony rok. Wspomina tam o zakończeniu produkcji Opla Astry w gliwickiej fabryce. Wśród najpopularniejszych marek i modeli wymieniono Dacię  i Dustera – czwarty najchętniej kupowany nowy samochód w Polsce. Podsumowano sprzedaż marek za jedenaście miesięcy, więc Dacia zajmuje pozycję dziewiątą, ale my już dobrze wiemy, że w wynikach całorocznych była ósma.

Wśród najciekawszych premier ubiegłego roku wymieniono nowego Opla Astrę oraz Renault Megane E-Tech Electric. Znamy już polskie ceny tego ostatniego. Spośród europejskich krajów, w których ogłoszono ceny tego modelu, tylko w Szwajcarii jest nieco taniej. W Szwajcarii mają też ciekawe zachęty do zakupu.

MOTOR przypomina też, że w 2021 roku ostatecznie ruszył koncern Stellantis. Fuzja FCA i PSA była przygotowywana przez wiele miesięcy, ale wreszcie doszła do skutku i powstał duży koncern skupiający kilkanaście marek. Stąd i na naszych łamach pojawiają się publikacje związane z Alfą Romeo, Lancią, czy Fiatem.

Wśród europejskich bestsellerów MOTOR wymienia Dacię Sandero (trzecie miejsce!), Renault Clio (czwarte), Peugeota 2008 (piąte), Peugeota 208 (szóste) i Opla Corsę (ósme). Jak to więc jest, że w Polsce samochody koncernów francuskich sprzedają się tak słabo?

Przypomniano też niezbyt chlubne wyniki testów zderzeniowych Dacii Logan, Sandero i Spring oraz Renault Zoe.

Na stronie 19. znajdziecie test bardzo bogatej wersji Nissana Qashqaia, Auto generalnie zostało pochwalone, MOTOR narzeka tylko na jego cenę.

Dacia Spring wzbudza spore zainteresowanie, choć nie da się też ukryć, że polaryzuje miłośników motoryzacji. Przeciwnicy jęczą, że jest ciasna, plastikowa i słabo wykonana, zwolenników cieszą niskie koszty eksploatacji, zwinność i praktyczność w mieście i atrakcyjna, jak na elektryka, cena. Co zaś o Springu sądzi MOTOR? Na stronie 26. zamieszczono test tego autka. Wynika z niego, że mała Dacia oszczędnie gospodaruje prądem, zapewnia sporą zrywność, łatwo się nią parkuje, zawieszenie skutecznie wybiera nierówności, a kokpit został solidnie zmontowany. Gniazdo ładowania umieszczone pod atrapą chłodnicy ułatwia dostęp do ładowarek, a cena – dostęp do samochodu elektrycznego: Spring jest najtańszym elektrykiem w Polsce. Mimo to MOTOR marudzi właśnie na cenę samochodu. A przecież można jeszcze liczyć na dopłatę z programu „Mój Elektryk”.

Ma też lekko podwyższone zawieszenie i wysokoprofilowe opony, dzięki czemu nie boi się różnych miejskich wyzwań. Wyposażenie też jest całkiem dobre, jak na miejskie autko, zwłaszcza w testowanej wersji Comfort Plus. Pamiętajcie tylko, że jest to samochód czteroosobowy.

W tekście wspomniano też bliźniaczego Renault City K-ZE, który zadebiutował w 2019 roku na targach w Szanghaju i jest oferowany na niektórych rynkach azjatyckich.

Renault Lagunę II generacji zapewne bez trudu dostrzeżecie na zdjęciach ilustrujących artykuł zamieszczony na stronach 38-39.

Z artykułu opublikowanego na stronach 42-45 wynika, iż w Polsce zmienia rocznie właściciela – w sposób legalny – około 2 milionów samochodów (mowa o rynku wtórnym). Jakie auta cieszą się największym zainteresowaniem? MOTOR przedstawił 15 najchętniej kupowanych aut. Na czele znalazł się Opel Astra [acz jeszcze w wersji przed-PSA ;-)]. Ósme miejsce zajmuje I generacja Dacii Duster, dziewiąte Renault Megane III, a drugą dziesiątkę otwiera Renault Clio IV. W stawce jest też Opel Corsa E (też przed-PSA) i pierwsza generacja Nissana Qashqaia.

A jak wygląda sytuacja na rynku wtórnym, jeśli chodzi o francuskie auta kompaktowe? Na stronach 46-51 MOTOR prześwietlił Citroëna C4 II generacji, Peugeota 308 II generacji oraz Renault Megane III. Najtaniej kupicie ten ostatni model, bo po prostu debiutował najwcześniej – w 2008 roku. Najstarsza C4-ka będzie o dwa lata młodsza, a 308-ka II generacji produkowana była w latach 2013-2021, stąd jej relatywnie najwyższe ceny.

MOTOR oceniał kokpit, komfort, koszty, silniki oraz usterkowość. W tej pierwszej kategorii Megane minimalnie odstaje od rywali z PSA, ale jest klasyczne i rzeczowe. Do 308 trzeba się przyzwyczaić, a deska Citroëna okazała się bardzo ergonomiczna. Komfort najlepiej wypadł w Peugeocie, potem sklasyfikowano Citroëna, a na końcu Megankę. Citroëna można kupić w dobrych pieniądzach, bo ludzie z nieznanych mi przyczyn boją się tej marki. A C4 II jest naprawdę wyjątkowo „normalne”.

Silniki w C4 i 308 oceniono dobrze, ale nie idealnie – to efekt jednostek THP. Świetnie wypadły diesle. Megane dobyło w tej kategorii komplet punktów, straciło za to jedno oczko w stosunku do rywali znad Sekwany za usterkowość..

W C4 nie ma szans na odmianę kombi, 308-ka zdobyła tytuł Car of the Year, a Megane „od zawsze” zachwycało poziomem bezpieczeństwa.

Ostateczna nota w przypadku Citroëna i Peugeota, to 40 punktów na 50 możliwych do zdobycia. Renault uzbierało 39 oczek. Które więc wybrać? Co sądzą o tym nasi Czytelnicy? Zapraszamy do komentowania!

Na stronach 58-61 MOTOR zachęca do głosowania w plebiscycie Auto Lider 2022 i prezentuje kandydatów w kilku kategoriach. Wśród nominowanych aut znajdują się m.in. Citroën C5 Aircross, Dacia Duster, DS 7 Crossback E-Tense, Fiat Tipo Cross, Nissan Qashqai, Opel Grandland Hybrid4, Peugeot 3008, Renault Arkana, Citroën ë-C4, Dacia Spring, Nissan Lear, Opel Mokka-e, Peugeot e-208 i Renault Megane E-Tech Electric.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 200820830083087 CrossbackAlfa RomeoArkanaAstraC4C5 AircrossCitroenClioCorsaDaciaDS AutomobilesDustere-208e-C4elektryczna Daciaelektryczne Renaultelektryczny Citroenelektryczny PeugeotFiatGrandlandK-ZELagunaLanciaMeganeMegane E-Tech ElectricMokka-eMOTORNissanOpelPeugeotQashqaiRenaultSanderoSpringużywane
Udostepnij74Tweet46Udostepnij13
Poprzedni

Nowa Lancia Ypsilon w wersji specjalnej Alberta Ferretti

Następny

Fabryczne odnawianie samochodów używanych. Recepta na braki na rynku?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Fabryczne odnawianie samochodów używanych. Recepta na braki na rynku?

Nowy Renault Captur, Dacia Duster i Peugeot 2008 liderami rynku małych SUV i crossoverów

Peugeot zwiększa udział w brytyjskim rynku nowych aut

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysiek - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • fiti - Jaki używany samochód kupić: Renault Mégane, Ford Focus czy Hyundai i30? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23-24/2022


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.