W górnej części okładki aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT widać zdjęcie Citroëna C4 I generacji, a także małą fotkę Peugeota 508. Ciut niżej, za to zajmującym najwięcej miejsca zdjęciem jest natomiast fotografia nowego wcielenia Opla Astry. Modelu opracowanego już w ramach Grupy PSA.
AUTO ŚWIAT nr 29 (1304) z 19.VII.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C4 Picasso, C5, DS, Xsara, ZX, DS 4, 205, 308, 508, Talisman, Astra, Mokka
I właśnie szósta generacja Astry jest samochodem, który pokazany został jako pierwszy na łamach aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Znajdziecie go na stronach 4-6. W tym roku mija 30 lat od debiutu pierwszej wersji tego auta, czas premiery jest więc idealny. Auto prezentuje się świeżo, a pod maskę trafi także hybrydowy zespół napędowy plug-in. Sprzedaż rozpocznie się jesienią, a pierwsze dostawy będą miały miejsce na początku przyszłego roku. W tekście wspomniano także Opla Mokkę.
Krótko wspomniano fabrykę Opla w Gliwicach przy okazji testu Fiata Ducato na stronie 13., zaś nieco więcej o tym zakładzie napisano na stronie 17. Wspomniano tam marki Citroën, Opel, Peugeot i Vauxhall.
Na tej samej stronie napisano też, że nowa generacja Peugeota 308 startuje w Polsce z poziomu 87.800 zł, a DS 4 może się stać naprawdę hitowym samochodem nawet w Polsce. Zaraz po rozpoczęciu przyjmowania zamówień złożyło takowe 30 osób. My wiemy, że jest ich już wyraźnie więcej!
W dziale Auta używane na stronach 42-47 AUTO ŚWIAT prezentuje 10 pięcioletnich aut segmentu D i szuka wśród nich największego kombi. W stawce pojawiły się Citroën C5 II, Peugeot 508 I SW oraz Renault Talisman Grandtour. Citroën okazuje się najtańszy w stawce, za to Talisman trzyma cenę. AUTO ŚWIAT narzeka na skrzynie dwusprzęgłowe EDC, czego nie dostrzegłem przy opisie Passata, którego przekładnie DSG wcale do bezawaryjnych nie należą. Redakcja odradza też benzynowe jednostki 1.6 w obu autach PSA. Co ciekawe – w stawce nie pojawiła się Škoda Superb, co jest dla mnie pewnym zaskoczeniem. Nie, żebym tęsknił, ale zaskoczenie jest.
Czy warto kupić Citroëna C4 pierwszej generacji? Tak – to dziś tanie auto o wspaniałej stylistyce (wersja 3d) lub niezłej funkcjonalności (5d). To także – AUTO ŚWIAT dorzucił je do opisu na stronach 48-51) dwie wersje kompaktowych minivanów – C4 Picasso i Grand C4 Picasso. W tekście przypomniano także poprzedników – Citroëny ZX i Xsarę, ale też legendarny model DS. Owszem, AUTO ŚWIAT pisze o usterkach elektryki i elektroniki, ale przytomnie dodaje, że zdecydowana większość z nich jest drobna i łatwo je usunąć. Sugerują za to uwagę przy decydowaniu się na silniki benzynowe z serii Prince opracowane wraz z BMW. Ostateczna ocena, to 3+ – trochę mało, jak na ten samochód, zwłaszcza, gdy bierze się pod uwagę także minivany.
W dziale Z naszego archiwum przypomniano, jak to ćwierć wieku temu pisano o Peugeotach 205.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze