Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Używany Citroën C5 2.0 HDI 2004-2007. Oszczędny diesel i bezproblemowy komfort: wrażenia użytkownika po 80 tysiącach kilometrów.

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2021-12-16
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 8 minut
2.8k
A A
4
citroen c5 hdi 2007 2 Wiadomości

Używany Citroën C5 produkowany w latach 2004-2007, z dwulitrowym silnikiem diesla to bardzo oszczędny, niezawodny i wyjątkowo komfortowy samochód klasy średniej. Z powodzeniem nada się do codziennego użytkowania a niska cena zakupu i niskie koszty eksploatacji oraz wygoda doskonale się tu łączą.

Zobacz: Nowy ultrakomfortowy Citroën C4. Sprawdź cenę i skonfiguruj 

Pierwsza generacja Citroëna C5 po liftingu z 2004 roku z powodzeniem sprawdza się w codziennej eksploatacji – zwłaszcza z dopracowanym silnikiem diesla 2.0 HDi i wydaje się rozsądnym wyborem jeśli ktoś szuka niedrogiego a bardzo komfortowego auta klasy średniej. Trzy lata temu Pan Michał szukał samochodu z myślą o codziennych dojazdach do pracy – ponad 50 km w jedną stronę.

Peugeot 408 – reklama

Pan Michał wybierał między Peugeotem 407, a Citroënem C5. Poszukiwania trwały długo, bo pomimo bogatej oferty (ówcześnie dostępnej) stan części aut pozostawiał wiele do życzenia. W końcu udało się znaleźć Citroëna C5 z końca 2004 roku od pierwszego właściciela, który do dnia sprzedaży pokonał ledwie 153 tysiące kilometrów. Dużym plusem było to, że egzemplarz był serwisowany i na dzień zakupu nie wymagał żadnych nakładów finansowych. Nowy nabywca miał już doświadczenie z Citroënem C5 pierwszej generacji, bowiem kilka lat wcześniej użytkował dwa benzynowe egzemplarze.

citroen c5 hdi 2007 13 Wiadomości

Zobacz: Citroën C5 V6 2004 – jak kupiliśmy samochód komendanta policji? 

Pierwszy właściciel oddał razem z autem teczkę faktur za części zamienne, naprawy i odręcznie prowadzony notatnik obrazujący zużycie paliwa. Jedynym koniecznym wydatkiem był więc zakup nowych letnich opon. Początkowo pan Michał zdecydował się na Dębice, ale to okazało się jednak błędem, powyżej 90-100 km/h były dużo głośniejsze niż zimowe Nokiany a  ich trakcja także pozostawiała wiele do życzenia.

Citroën C5, który zadebiutował na rynku w roku 2001, przeszedł w 2004 facelifting. Zmodernizowano wtedy pas przedni i tylny (w przypadku wersji kombi tylne światła pozostały bez większych zmian) oraz zegary i konsolę centralną. Nadwozie pełne obłości nadal skutecznie opiera się korozji, z jednym małym wyjątkiem. Prezentowany egzemplarz od wyjazdu z salonu jest garażowany, a mimo to rdza pojawiła się na klapie bagażnika w okolicy tablicy rejestracyjnej. Jak dodaje Pan Michał – analogiczny problem występował w dwóch poprzednich C5. 

citroen c5 hdi 2007 11 Wiadomości

Zobacz: Opony całoroczne Michelin Crossclimate + dla Citroëna C5 V6

Codzienne dojazdy do pracy 50 kilometrów w jedną stronę czy częste weekendowe wyjazdy to idealne warunki, w których odnajduje się Citroën C5 z oszczędnym dieslem. Obszerne, miękkie fotele może nie podpierają jakoś mocno ciała w zakrętach, zapewniają jednak nieporównywalny z konkurencją komfort podróżowania. Na tylnej kanapie bez trudu i narzekań podróżują dwie wysokie osoby a i trzecia się dość wygodnie pomieści.

citroen c5 hdi 2007 5 Wiadomości citroen c5 hdi 2007 6 Wiadomości citroen c5 hdi 2007 7 Wiadomości

Wyposażenie, jak na Citroëna przystało, jest bardzo bogate i obejmuje dwustrefową klimatyzację automatyczną, przyzwoite nagłośnienie z CD, podstawowe systemy bezpieczeństwa i komputer pokładowy. Jedynym powtarzającym się problemem są szybko przepalające się żarówki przednich reflektorów. Ich wymiana nie byłaby uciążliwa gdyby nie dość trudny dostęp – pod tym względem Peugeot 407 wypada o wiele lepiej.

Warto przeczytać!

andre citroen Wiadomości

André Citroën już mając 17 lat pokazał niezwykłe cechy charakteru. Śmiały, inteligentny i pomysłowy

2025-11-17
citroen ami golf edition Wiadomości

Francuski dealer Citroëna chce stworzyć wyjątkowego AMI „Golf Edition”

2025-11-16

Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis

2025-11-16

Citroën Xsara HDi kontra Peugeot 306 HDi, Renault Megane dTi oraz Ford Focus Ghia TDi

2025-11-16

Jak auto się sprawuje? Na liczniku Citroëna C5 pana Michała widnieje już ponad 235 tysięcy kilometrów. Przebieg zdradza delikatnie wytarta skórzana kierownica i wysiedziany bok fotela kierowcy. Zgodnie z zaleceniami specjalisty olej wymieniano co 10 tysięcy kilometrów, zestaw rozrządu pierwszy właściciel wymienił przy 90 tysiącach kilometrów, drugą wymianę przeprowadzono przy przebiegu 180 tysięcy kilometrów.

citroen c5 hdi 2007 8 Wiadomości

Do tej pory czynności serwisowe związane z hydropneumatycznym zawieszeniem ograniczały się co wymiany płynu LDS (olej do hydrauliki) co 50 tysięcy kilometrów i czysto eksploatacyjne wymiany sworzni, łączników czy tarcz i kloców hamulcowych. Pan Michał zwraca uwagę na mechanizm hamulca pomocniczego, ponieważ w przypadku przez dłuższy czas stwarzał problemy – po zwolnieniu hamulca jedno z kół grzało się. Z problemem nie potrafił poradzić sobie nawet autoryzowany serwis, dopiero niezależny warsztat z Łodzi specjalizujący się w autach koncernu PSA załatwił sprawę.

Zobacz: Citroën C5 V6 – przygotowujemy samochód po zakupie

Cały mechanizm hamulca pomocniczego został rozebrany, linki profilaktycznie wymieniono na nowe, natomiast zacisk poddano regeneracji. Przy okazji rutynowej wymiany oleju przy przebiegu 180 tysięcy kilometrów mechanik zauważył lekkie zapocenie na turbosprężarce. Zapadła decyzja o dalszej eksploatacji do czasu wystąpienia innych objawów świadczących i kresie jej wytrzymałości. Przy przebiegu 195 tysięcy kilometrów, w trakcie pobytu w Karkonoszach, silnik wyraźnie stracił moc – pokonywanie górskich podjazdów sprawiało niemałe trudności (komputer pokładowy nie pokazał żadnych błędów, silnik nie zaczął dymić). Po powrocie do Łodzi turbosprężarka poddana została regeneracji – koszt 1900 złotych – cała operacja zajęła dwa dni robocze, razem z wnikliwym sprawdzaniem wykonanej pracy przed wydaniem auta przez warsztat.

citroen c5 hdi 2007 9 Wiadomości

Na usługę udzielono dwuletniej gwarancji. Jak dotąd sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe pozostaje seryjne, wciąż pracuje poprawnie.

Jeśli chodzi o eksploatację, to na pewno do wymiany będą niedługo sfery pneumatyczne. W przypadku Citroëna C5 najlepiej kupić nowe, pomysły na regenerację mogą się nie sprawdzić. Nie są to duże wydatki, jednak wymiana środkowej sfery z przodu może być problematyczna, bo jest ulokowana w bardzo trudno dostępnym miejscu tuż przy grodzi i nawet doświadczony mechanik będzie miał z tym duże wyzwanie. Ale wymienić trzeba, ta środkowa sfera jest bardzo ważna dla komfortu.

citroen c5 hdi 2007 14 Wiadomości

Ile pali Citroën C5 z dieslem? W ruchu miejskim zużycie oleju napędowego oscyluje wokół 6,5-7 litrów. Dynamiczna podróż autostradą kończy się wynikiem 6,5 litra, zaś oszczędna jazda do 110 km/h drogami szybkiego ruchu czy krajowymi pozwala osiągnąć nawet rezultat 4 litrów na setkę (wynik mierzony na podstawie faktycznego zużycia paliwa, komputer pokładowy pokazywał wówczas abstrakcyjne spalanie na poziomie 3,6 litra na 100 km).

citroen c5 hdi 2007 15 Wiadomości

Rozsądne obchodzenie się z zawartością zbiornika paliwa bardzo ułatwia dobrze zestopniowana sześciobiegowa przekładnia, chociaż precyzja jej pracy – zdaniem użytkownika – pamięta lata 90. Najlepiej przyjąć relaksacyjny styl, delektować się sposobem pracy zawieszenia – tym jak gładko niweluje niedoskonałości nawierzchni. Dzięki temu pokonywanie wysokich krawężników już nie jest zagrożeniem dla zderzaków i osłon podwozia. Przy prędkości 120 km/h prześwit nieznacznie zmniejsza się, aby zredukować opory powietrza – do standardowego położenia powraca ponownie jeśli zwolnimy poniżej 90 km/h. 

Zobacz: Nowe Citroëny od ręki. Sprawdź jakie

Citroën C5 pierwszej generacji wciąż pozostaje ciekawą propozycją na rynku wtórnym. Rewelacyjna relacja ceny do oferowanego komfortu, przestrzeni i dynamiki są bardzo kuszące. Musimy jednak pamiętać, że ewentualna naprawa wieloletnich zaniedbań poprzednich właścicieli może wymagać inwestycji równej cenie zakupu.

Citroën C5 2004 – podstawowe dane techniczne

Citroën C5 2004 – podstawowe dane techniczne
Długość4.745 mm
Szerokość1.780 mm
Rozstaw osi2.750 mm
Pojemność bagażnika456 l
Prześwit130
Silnik2.0 HDi
pojemność skokowa1.997
moc / maksymalny moment obrotowy136/320
spalanie4,5 – 7

google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c5 hdi 2007 14 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 13 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 12 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 11 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 10 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 9 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 7 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 8 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 6 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 5 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 4 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 3 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 2 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 1 Wiadomościcitroen c5 hdi 2007 15 Wiadomości
3 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5Citroenużywane
Udostepnij1037Tweet648Udostepnij181
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3596 udostępnienia
    Udostepnij 1438 Tweet 899
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3666 udostępnienia
    Udostepnij 1466 Tweet 917
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2514 udostępnienia
    Udostepnij 1006 Tweet 629
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5323 udostępnienia
    Udostepnij 2129 Tweet 1331

Testy samochodów

Renault Zoe
Testy

Test: Renault Zoe 2021 z zasięgiem 395 km. Jak żyć w mieście bez stacji ładowania? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-27
001. Renault Megane IV Bose TCe 130 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV 1.3 TCe 130 KM – skok o parę poziomów. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-04-16
peugeot 1 2 mhev 136 km 48v hybrid test dla rodziny spalanie autostrada miasto 13 scaled Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 5008 1.2 136 KM mHEV Active Pack. Hybrydowy samochód dla większej rodziny

autor Tomasz Nowicki
2023-12-05
018. Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 KM EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-09
Nowy Opel Grandland 2025, test pierwsza jazda
Testy

Test: Opel Grandland 1.2 Hybrid 136 na polskich drogach. Pierwsza jazda SUV-em za nami

autor Małgorzata Kozikowska
2024-12-19

Najnowsze komentarze

  • Boozer - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • Jan - Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis
  • dCi - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

Zobacz też

Alpine A290 – już można zamawiać tego hot hatcha. Ile kosztuje w Polsce?

Nowa Dacia Sandero 2021: plusy i minusy, jaką wersję wybrać?

Skandaliczne zachowanie policjantów z nieoznakowanego BMW w Lublinie

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz