Ten używany Citroën C5 2.0 HDi z automatyczną skrzynią biegów pochodzi z 2007 roku. Na liczniku ma już 400 tysięcy kilometrów ale to nie przeszkadzało naszemu Czytelnikowi go zakupić. Szukał samochody wygodnego, komfortowego a do tego niedrogiego, a przecież nie ma nic lepszego przy takich wymaganiach niż Citroën z hydropneumatyką.
Czemu zdecydowałeś się na Citroëna C5?
Szukałem stosunkowo taniego auta na trasy, komfortowego, wygodnego, mało palącego a więc ekonomicznego. Dodatkowo miało mieć coś, czym się będzie wyróżniać. więc padło na Citroëna C5. Od innych aut wyróżnia ten model hydropneumatyka.
Do czego Ci będzie służyć C5?
Mam kilka aut. To jest dodatkowy samochód, taka zachcianka, żeby nie męczyć się tymi innymi na trasach, bo nie do tego tamte auta kupowałem.
Co Cię najbardziej zaskoczyło na plus w Citroënie?
Największą zaletą C5 jest wygoda. To jak pracuje hydropneumatyka, jakie ma super miękkie fotele. Ten samochód jest stworzony dla wygody i komfortu.
A było coś, co zaskoczyło Cię na minus?
Nie jakoś mocno, ale uważam że skrzynia biegów mogła być tu trochę lepsza. Posiadałem i też posiadam auta starsze, które miały w teorii gorsze automaty, posiadające mniej biegów, ale chyba lepiej sobie radziły.
Przejdźmy więc do wyposażenia. Co ciekawego na pokładzie Citroëna C5?
Mój Citroën C5 pochodzi z 2007 roku i jest to wersja po faceliftingu. Ma automatyczną skrzynię biegów, hydropneumatykę, automatycznie składane lusterka, tempomat i dwustrefową klimatyzację. Z „bajerów” chyba tylko indeksowanie prawego lusterka, opuszcza się w dół przy włączeniu wstecznego.
A pod maską jest diesel?
Tak, mój wybór był podyktowany m.in. świetnymi opiniami o tym silniku, to 2.0HDI 139KM.
Nie bałeś się dużego przebiegu? To jednak ponad 400 tysięcy kilometrów?
Na większość napraw posiadam faktury, więc raczej póki co nie ma co się tu zepsuć. Chyba (śmiech).
I na koniec – na tle innych samochodów, którymi jeździłeś, jak oceniasz C5?
Ciężko mi wymienić auta które posiadałem na własność, a tym bardziej którymi jeździłem. Ale nawet biorąc pod uwagę inne auta, to ta skromny Citroën C5 jest serio fajnym samochodem. I w tej cenie ciężko kupić coś lepszego i wygodniejszego.
Co na koniec powiesz Czytelnikom Francuskie.pl, którzy zastanawiają się nad czymś podobnym?
Aż ciężko uwierzyć, jak bardzo komfortowe jest to zawieszenie. W połączeniu z tymi kanapowymi fotelami nie chce mi się z niego wychodzić. Miałem już wiele aut, a jeszcze większą ilością jeździłem. Ale chyba żaden nie dawał mi takiej wygody. Oczywiście jeśli weźmiemy pod uwagę ile on kosztuje.
Dziękujemy za rozmowę.
Najnowsze komentarze