Używany Citroen C5 chwalony przez Auto Świat. Piekło zamarzło?

29 14 252

Opel Insignia kontra Citroen C5, Audi A4 i Volvo S60 – który sedan z dieslem jest lepszy – pytają w Auto Świecie i nie odpowiadają na to pytanie wprost, ale przedstawiają zestawienie informacji o modelach. I jednocześnie chwalą Citroena C5 pod niebiosa. Słusznie, bo to jeden z najlepszych samochód klasy średniej jaki można kupić! Ale to niesprawiedliwe dla tego modelu, że chwalą go dopiero teraz!

Gdy Citroen C5 w aktualnym wydaniu dopiero wchodził na rynek, w polskiej prasie motoryzacyjnej wydziwiano na niego i ganiono. A to nie podobał się ekran, a to skrzynia biegów, a to wygląd nie ten. Wad znajdowano całą masę, natomiast zalet doszukiwano się na siłę u niemieckiej konkurencji. Od Citroena C5 miał być lepszy Audi A4 czy Volkswagen Passat. Dzisiaj okazuje się, że jednak ten krytykowany wtedy C5 ma wiele zalet.

Dlaczego gazety motoryzacyjne tak robią? I dlaczego w Polsce panuje wśród dziennikarzy taka tendencja do krytykowania francuskiej motoryzacji? Przyczyną są pieniądze, gigantyczne pieniądze inwestowanie w rynek i opinie. Tymczasem używany Citroen C5 jest autem najbardziej komfortowym, tanim w eksploatacji, a do tego jeszcze stosunkowo łatwo go można dostać w dobrej cenie i w sensowym stanie. Francuskie auto realnie wygrywa większość konkurencji z innymi w segmencie bez żadnego problemu.

Co prawda Auto Świat nie ma zbyt dużego pojęcia o Citroenach, bo pisze bzdury o silnikach (np. wyrażenie „horrendalnie drogie naprawy 1.6 THP” to wyraz kompletnego braku zrozumienia o co należy dbać w tym silniku), ale wybaczmy im, nie wiedzą co piszą, bo poza tym Citroena chwalą. Nawet hydropneumatykę w końcu chwalą, dodając jednak, że się czasem psuje. Pomylili za to elementy, które mogą (ale nie muszą!) ulec zużyciu. No ale nie czepiajmy się zbytnio.

W końcu piekło zamarzło i nawet ten Auto Świat, który tak często Krzysiek Gregorczyk punktuje w swoich przeglądach prasy, napisał coś w miarę pozytywnego. Gratulujemy odwagi redaktorom i prosimy o więcej.

źródło: Auto Świat

 

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
12 Wątki komentarzy
17 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
27 Autorzy komentarzy
KoloMarcinMarcinPawełMarek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kolo
Gość
Kolo

Citroen C5 powiadacie? I to byłoby na tyle. Więcej takich samochodów Citroen już nie zrobi. Niestety hasło „ostatni prawdziwy Citroen” stało się prawdziwe do bólu. Chyba, że ktoś wykupi Citroena z PSA i pozwoli wrócić do korzeni, jak np. stało się w przypadku Volvo. Citroen w PSA ma pozycję marki budżetowej, jest najniżej w hierarchii, zarówno technologicznie, a także jeśli idzie o ofertę i marka jasno to realizuje. Nie chce wchodzić w drogę Peugeotowi, DSowi oraz Oplowi. Takich perełek jak C5 już nie będzie, kto chce niech kupuję póki ceny nie wzrosną, bo to ostatni hydrowóz Citroena, a do tego… Czytaj więcej »

SŁAWEK
Gość
SŁAWEK

Szkoda ze odeszli od 2.0benzyny140KM w 2010roku. I zaczęli wstawiać ten złom zrobiony z BMW 1.6THP.

Kolo
Gość
Kolo

Dokładnie. Może trzeba było iść drogą Mazdy. Dużo błędów popełniło PSA wobec Citroena, za który uważam m. in. zrobienie z DS osobnej marki, skończenie produkcji C4, C5 i C6, zaprzestanie stosowania hydropneumatyki, czyli tego co zbudowało prestiż marki.

Rumcajs
Gość
Rumcajs

Mają suviki i krosołwery wszystko czego modny ojropejczyk teraz chce. A tak na serio to przy obecnym modelu biznesowym, po objęciu władzy przez ksiegowych, można się co najwyżej spodziewać kolejnych sprytnych rebrandow. Zrobią nową 308 do tego pakiet naklejek i za jednym zamachem masz nowe: C4, Tipo, Astrę, Vauxhalla, Chryslera i co tam se jeszcze chcesz holdena czy innego talbota

C4GP
Gość
C4GP

O czym ten artykuł?

Miro
Gość
Miro

To nie jest nic dziwnego. W AŚ zrozumieli, że nie mają monopolu na info o samochodach. Ludzie jeżdżą po targach, po salonach, mają auta służbowe no i jest internet, gdzie wielu twórców tworzy materiały, lepsze gorsze ale można poznać różne punkty widzenia i dojść bliżej prawdy. Dwa, czas leci a niektórzy nie zapominają. Auta vaga które kilka lat temu wywoływały orgazm u dziennikarzy AŚ, dziś jako używane nawet przez nich są kiepsko oceniane, bo ludzie wiedzą, że używki vaga są mierne, oszukane przez Mirków i przehajpowane to raz, ale dwa zwyczajnie kiepskie jakościowo i poza 2.0 TDI nic ciekawego do… Czytaj więcej »

Try
Gość
Try

Mam c5 z 2001r.Jazda tym autem to sama przyjemność

Paweł
Gość
Paweł

Ja też. Jeden z pięciu pierwszych sprzedanych w Polsce. Nie zamienię na nic

Prawda
Gość
Prawda

wyrażenie „horrendalnie drogie naprawy 1.6 THP” to wyraz kompletnego braku zrozumienia o co należy dbać w tym silniku – czyżby? Należy dbać o optymalny poziom oleju, rozrząd wymieniany co 30 tkm i nagar, ot takie „małe” rzeczy eksploatacyjne. Zwłaszcza pierwsza seria tych silników, czyli do 2017r., slynela z wymiany silników na nowe (wycieraly się pierscienie).

Marcin
Gość
Marcin

Ja wymieniam co 80 tys rozrząd i jest dobrze. Silnik dynamiczny ekonomiczny. Nagar usuwałem 1. Silnik ma przejechane 190 tys. Olej regularnie zmieniany. Jak się dba o silnik tak się ma. Ludzie w większości przyzwyczajeni do zwykłych benzyn, czy pancernych TDI. Czasy bezobsługowych silników już nie wrócą.

E D
Gość
E D

Drodzy koledzy… gdyby fani Citroena zamiast pisać i żalić się na forach kupowali samochody swojej ulubionej marki nie byłoby problemu… niestety wymagacie od kogoś kto wkłada kupie kasy w Waszą ulubioną markę, żeby spełniał filantropowe marzenia komentujących…biznes musi się spinać. Skoro Hydro było fajne trzeba było walić drzwiami i oknami, zamiast teraz płakać.Sorry, ale to ciągłe lamentowanie nad tym, że Citroen robi auta dla bab i homoseksualnych mężczyzn jest juz trochę męczące. Fajnie komentować i kupować 10 letnie używki. Czy PSA czy VW, czy ktokolwiek inny nie będzie dokładał do marki, która ma tylko fanów. Przykro mi. Akurat wyodrębnienie DS… Czytaj więcej »

Luk
Gość
Luk

W 100% się zgadzam, cały czas czytam, że Citroen się skończył wraz z zakończeniem produkcji C5, tylko jak był w sprzedaży to większość komentujących kupowała Passaty, Insignie, Avensisy…

Kolo
Gość
Kolo

Citroen sprzedał na całym świecie ponad 600 tys. sztuk C5.

Kolo
Gość
Kolo

Wyodrębnienie DS dla Citroena to akurat zły ruch, bo marketingowo te samochody z bardziej prestiżowych linii nie będą kojarzone z Citroenem, z Citroenem będzie kojarzony jedynie produkt budżetowy, to już zgubiło Fiata. Najlepszy obecnie C5 aircross jest i tak uboższy niż Grandland X, Peugeot 3008, czy DS 7. Nie można mieć napędu 4×4, który jest nawet w Oplu, nie można mieć 300 KM, które w Oplu są. Corsa i 208 są lepsze od C3 i nowsze. Można mieć elektrycznego Opla czy 208, a w C3 tego się nie zobaczy. Astra i 308 po prostu są. Nie ma natomiast C4, to… Czytaj więcej »

jarzak
Gość
jarzak

„…Najlepszy obecnie C5 aircross jest i tak uboższy niż Grandland X, Peugeot 3008…”
Przepraszam kolego, a w co uboższy C5A jest od Opla czy Peugeota 3008?

Ciekawy
Gość
Ciekawy

@Jarzak
Chyba tylko o to, że nie jest „niemiecki”…
W każdym poziomie C5 jest wypakowany w stosunku do Opla. Jest również bogatszy od 3008. Do Shine da sie porownać dopiero GT. Jedyne czego nie ma, to 300 konna hybryda.

Ciekawy
Gość
Ciekawy

@Kolo
Przykro mi, ale widzę że wielu rzeczy o marce nie wiesz, lub nie rozumiesz. Akceptuję zamiłowanie do Opla (w końcu jest w rodzinie). Rozdział 308 i C4 tak, żeby nie były bezpośrednimi konkurentami jest jedną z mądrzejszych rzeczy jakie PSA mogło zrobić żeby nie kanobalizować produktu. 308 będzie miał hybrydę a C4 elektryka. Co kto woli. Będzie zupełnie różny wybór silników i skrzyń biegów. Citroen jest i ma być inny, również od Peugeota (i na szczęście od Opla też).

Bartq
Gość
Bartq

Juz wkrotce stara c5 zastapi c6 2021 ma byc

Krzysztof Gregorczyk
Editor

No właśnie – tylu tu niby fanów Citroena, a spory artykuł okraszony 153 zdjęciami poświęcony klasycznym Citroenom, przede wszystkim na hydro (https://francuskie.pl/retromobile-2020-citroen-i-ds-relacja-wlasna/), odsłon notuje zadziwiająco mało. Ja wiem, że samochodami powinno się jeździć, ale albo coś mnie interesuje i czytam i oglądam, albo nie, tylko w tym drugim wypadku nie robię z siebie nie wiadomo jakiego miłośnika, bo pojeździłem trochę ostatnim modelem na hydropneumatyce i wydaje mi się, że wszystko wiem. Prawda natomiast jest taka, że hydropneumatyka hydropneumatyce nierówna i de facto każdy model Citroena jeździł inaczej. I C5 drugiej generacji wcale nie był najbardziej komfortowo zawieszony, acz niewątpliwie był… Czytaj więcej »

Luk
Gość
Luk

Panie Krzysztofie miałem Berlingo hdi 2009( które sprzedałem z przebiegiem 240tyś w 2019r) oraz C5 Hdi 2009r którego używam od dwóch lat(przebieg 270 tyś km), oprócz tego jeździłem różnymi Peugeotami (różne modele) od 2000r. Moje zainteresowanie francuską motoryzacją zaczęło się w momencie zamiany Golfa 2(1989) r na Peugeota 405 1,9d(XUD9) 1988r i trwa do dzisiaj.

Dawid
Gość
Dawid

No to o co należy dbać w 1.6 THP? Ja na razie czytałem wyłącznie negatywne opinie, więc może czas na jakiś konkretny głos w kontrze?

E D
Gość
E D

w grudniu 2018 kupiłem DS 7 crossback z 225 konnym 1.6 i po 10000km przejechanych do tej pory wszystko w porządku. Wymieniałem olej raz i tankuje Shell Racing 100. Oprócz tego, że pali 13 l/100 to jest super.

Kenji
Gość
Kenji

Przede wszystkim regularne wymiany filtrów i oleju (sugerowany 0W 30- sam ma dobre właściwości myjące podczas eksploatacji) co ok. 10000km, połączone z płukaniem przed zrzutem „starego”oleju. Pozwala to oczyścić kanały olejowe (sprawne smarowanie turbo), wraz z pierścieniami, które mogą być blokowane, przez pozostałości przepalonego oleju podczas użytkowania (w bezpośrednim wtrysku zazwyczaj zawsze przepalana jest większa lub mniejsza ilość oleju). Stosować paliwo dobrej jakości (najlepiej 98), które przy dolaniu odpowiednich dodatków ograniczają osadzanie się oparów olejowych z odmy na zaworach układu dolotowego i w samym dolocie (przy założeniu, że dolot nie jest jeszcze granicznie zanieczyszczony). Łańcuchy montowane na początku produkcji 508… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Wymiana oleju co 10 tys, świec co 40 tys, łańcuch u mnie akurat wymieniłem razem z vanosem przy przebiegu 190 tys, wcześniej był zmieniany koło 120 tys., do tego filtry itp. Filtry i nie katować go na zimnym. I mieszkam w DE tankuje benzynę super+(98), albo 102 oktanową na Aralu. Jak jestem w Polsce tylko Verva albo Shell Racing.

Robert
Gość
Robert

Niemiecki Auto Świat nawija makaron na uszy w przypadku auta, które już wyszło z produkcji, w dodatku nie ma bezpośredniego następcy i nie stanowi żadnego zagrożenia do ichniejszych passatów. Nierzadko tak wspaniałomyślnie mydlą oczy więc ten tego!

Robert
Gość
Robert

C5 2009r.1.8 gaz taxi kupiony przy przebiegu 150tyś obecnie 280tyś czyli 130tyś na taxi w 2.5roku naprawy Osłona przegubu 70zl opuszczanie szyby 80zl kompletne sprzęgło 480zl tyle
Koledzy jeżdżą Niemcami w dieselu koła dwumasowe turbiny wtryski pompy olejowe wałki rozrządu szklanki dpfy egry nie ma końca przy dzisiejszej jakości zamienników i takich przebiegach czasem te części wymieniają dwa razy w roku .. beczka śmiechu

Maciej
Gość
Maciej

Miałem C5 z 2.0hdi z 2009r auto kosmos. Brak wad. Nieziemsko komfortowy. Pneumatyka bez zastrzeżeń. Full opcja z regulacja foteli w 8 płaszczyznach ze skóra za cenę Mega śmieszna w porownaniu do audi. Na to auto nie powiem złego słowa.

4xM
Gość
4xM

Czemu docenili? Bo jest to artykuł o używanych samochodach. Nie ma tu potrzeby wstawiania sponsorowanej autoreklamy i może być dzięki temu rzetelna. Dodatkowo opinia z pierwszej generacji mocno leżała na dwójce. Mi przed zakupem auta też parę osób powtarzało jak mantrę że hydro to problemy. W tamtym okresie rozważałem jeszcze zakup Volvo i BMW, ale te legendy o komforcie hydro plus fakt że ojciec posiada już 3 Citroena i nigdy go nie zawiodły go w trasie, spowodowały że skusiłem się na C5… Nie żałuję. Jednak żałuję decyzji Citroena o wycofaniu się z tego zawieszenia. Teraz już mam bardziej poukładany budżet… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Citroen tani w naprawie, najlepszy kawał tygodnia, jeśli nie miesiąca.