Używany Citroen C5 cieszy się dużą popularnością na rynku wtórnym. Jego tańszym odpowiednikiem jest Xantia. Oba modele, za wyjątkiem niektórych tańszych odmian C5, mają zawieszenie hydropneumatyczne, zapewniające najwyższy komfort jazdy po polskich drogach.
Nowy Citroen z zawieszeniem hydropneumatycznym jest dzisiaj nie do kupienia. Marka zrezygnowała ze swojego sztandarowego rozwiązania i dzisiaj oferuje wyłącznie dwa rodzaje zawieszeniem – standardowe i nieco bardziej zaawansowane zawieszenie komfortowe, dostępne m.in. w modelu C5 Aircross.
Najtańszym hydropneumatykiem, który można dzisiaj jeszcze kupić, jest Citroen Xantia. To w zasadzie ostatni moment na zakup tych aut, bo w ogłoszeniach są już tylko nieliczne egzemplarze. Zapewnia on bardzo wysoki poziom komfortu, w środku czeka nas pluszowe wnętrze, wygodne fotele. W lepiej wyposażonych egzemplarzach wyposażenie może być całkiem bogate, z klimatyzacją, automatyczną skrzynią biegów i radiem ze zmieniarką CD. W Xantii nie znajdziecie za to ekranów, nawigacji czy wielu innych współczesnych elementów. To esencja samochodu z lat 90-tych. Wnętrze jest dość proste, ale całkiem dobrze znosi próbę czasu. Nasza redakcyjna Xantia dobrze nam służy.
Citroen Xantia jest tani w eksploatacji a jeśli macie w okolicy serwis, który zna się na hydropneumatyce, to koszty będą bardzo niskie. Jednak zakup takiego używanego auta wiąże się z ryzykiem braku dostępności niektórych części. Wśród nich największym wyzwaniem jest dystrybutor hamulcowy – hamulce w większości Xantii do roku 2000 działają w układzie wysokiego ciśnienia. Dlatego lepszym wyborem na codzień będzie nieco droższy ale z pełną dostępnością części zamiennych używany Citroen C5.
Te najstarsze egzemplarze są bardzo tanie – za kilka tysięcy złotych można dostać egzemplarz który ma 15-17 lat. Dużo Droższe będą egzemplarze produkowane od roku 2008 (Citroen C5 X7), kiedy do sprzedaży weszła bardzo udana, nowa odsłona C5. Nadwozie świetnie wygląda do dzisiaj a duży wybór części pozwala tanio utrzymywać to auto.
Zaletą Citroena C5 jest wysoki komfort jazdy i obecność hydropneumatyki. Dla wielu fanów marki to warunek niezbędny, by w ogóle kupić samochód. Mówi się, że kto raz pojeździł hydro, zawsze będzie do niego tęsknił. Różnica w jakości odczuwania drogi jest ogromna i nawet bardzo drogie limuzyny nie potrafią niekiedy dorównać Citroenowi pod tym względem. Przy tym koszty obsługi tego zawieszenia są stosunkowo niskie – nie ma tutaj klasycznych amortyzatorów.
Marka Citroen stoi dzisiaj przed poważnym wyzwaniem, związanym z odbudową bazy lojalnych klientów. Musi wprowadzić na rynek model, który podbije serca prawdziwych miłośników marki. Na horyzoncie kilka takich aut widnieje, ale jaki będzie finalny ich kształt, jeszcze nie wiadomo. Nam, fanom hydropneumatyki, pozostaje kupować używane samochody i cieszyć się nimi tak długo, jak to możliwe.
Najnowsze komentarze