Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, elektryczne szyby z przodu i z tyłu oraz czujniki parkowania tył i przód. Do tej listy należy dopisać reflektory ksenonowe doświetlające zakręty, tempomat i elektrycznie regulowane fotele. To wyposażenie jednego z bohaterów listy z rocznika 2007.
Citroën C5 z niedużym przebiegiem jest trudny do „upolowania”. Poszukiwaliśmy pojazdów bezwypadkowych i oznaczonych jako nieuszkodzone. Ostrzejsza selekcja była w wąskim gronie mniej wyjeżdżonych C5 niemożliwa.
Po wdrożeniu w życie wyżej opisanej metody wyboru na liście C5-tek do 125.000 km ostało się 6 egzemplarzy.
W dwa pierwsze, aż ciężko uwierzyć. Zdecydowanie nie należą do nowszych generacji, choć w „swojej epoce” niewątpliwie były ekskluzywne, teraz kosztują poniżej 20 tys. złotych.
Generalnie na liście dominują warianty ponadstandardowe i luksusowe, jak na swoje czasy. Opisane wyżej C5-tki to nie jedyni „seniorzy” zestawienia. Najmłodsze auto z dziś wytypowanych pochodzi z 2015 roku. Nie byłoby to zaskakujące, gdyby nie fakt, że jedną ze zmiennych selekcji był niski przebieg.
Przebiegi pojazdów z zestawienia zawierają się w przedziale od niecałych 75 tys. kilometrów, a kończą na wspomnianych 125 tys. kilometrów. Widełki cenowe C5-tek to od niecałych 13 tys. złotych do ponad 41 tys. złotych.
Zobacz: Citroën C5 2.0 HDi z przebiegiem miliona kilometrów. Właściciel jest bardzo zadowolony
Wyposażenie Citroënów C5 i C5 Aircross z listy
Zestawienie otwiera C5 diesel 2.2 HDi z 2005 roku, będący niewątpliwie wyższą wersją wyposażeniową. Ten egzemplarz ma na liście atrybutów m.in.: automatyczną dwustrefową klimatyzację, obszytą skórą, wielofunkcyjną kierownicę, czujnik deszczu, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, asystenta pasa ruchu oraz obowiązkowe i flagowe hydropneumatyczne zawieszenie. Pojazd został wyceniony na niecałe 13 tys. złotych i sprzedający zachwala stan jego utrzymania mimo wbitego w dowód rocznika. Podany przebieg to niecałe 75 tys.km.
Kolejny na liście to niewiele młodszy Citroën C5 II 2.0 HDi również reprezentujący wyższe standardy swojej epoki, jednak już z manualna przekładnią. Posiada m.in.: automatyczną klimatyzację, tapicerkę z Alcantary, reflektory ksenonowe, elektryczną regulację foteli, czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Opisany jest jako garażowany samochód jednego właściciela.
Następny w zestawieniu to benzyna 1.6 z informacją na temat garażowania, historii używania w jednej rodzinie i dobrego stanu sprzedawanego pojazdu. Rocznik już młodszy bo 2012, co oznacza także kolejną generację, z tej przyczyny na tle poprzedników prezentuje się już inaczej. Na pokładzie bohater miejsca nr 3 ma: automatyczną klimatyzację, interfejs Bluetooth (można sparować telefon do rozmów telefonicznych) elektrycznie ustawiane przednie fotele z funkcją grzania i masażu, czujnik deszczu. W tym egzemplarzu zawieszenie hydropneumatyczne posiada 3 regulacje wysokości oraz tryb sport.
Miejsce nr 4 należy do C5-tki z jednostką benzynową 2.0. Jest to również przedstawiciel kolejnej generacji na liście.
Dwie ostatnie pozycje to diesle 1.6 z automatem i 2.0 z manualną skrzynią biegów. Obydwa, w wyższych standardach wyposażenia, z nowszych roczników, czyli 2015 i 2013.
Stan rzeczywisty pojazdów najlepiej oceniać na żywo. Wskazówki jak to zrobić można znaleźć TUTAJ.
Dla zainteresowanych lista używanych Citroenów C5, zarejestrowanych w Polsce, oznaczonych jako bezwypadkowe, z przebiegiem nie większym niż 125 tys.km:
- Citroën C5 2.2 HDi, automat, 2005, przebieg 74.800 km, cena 12.900 zł. Link do ogłoszenia
- Citroën C5 2.0 HDi Exclusive, 2007, przebieg 90.000 km, cena 16.000 zł. Link do ogłoszenia
- Citroën C5 II 1.6 benzyna, 2012, przebieg 125.000 km, cena 22.000 zł. Link do ogłoszenia
- Citroën C5 II 2.0 benzyna, automat, Exclusive, 2008,przebieg 112.800 km, cena 23.000 zł. Link do ogłoszenia
- Citroën C5 II 1.6 e-HDi Selection, automat, 2015, przebieg 115.000 km, cena 33.000 zł. Link do ogłoszenia
- Citroën C5 II 2.0 HDi Exclusive, 2013, przebieg 100.300 km, cena 41.500 km. Link do ogłoszenia
Najnowsze komentarze