Używany Citroën C5 pierwszej generacji jest duży, bardzo komfortowy, wygodny, praktyczny i ma świetny wybór silników. Co najważniejsze ma hydro pneumatykę a ceny na rynku wtórnym są rozsądne. Ma też genialnego diesla. Czego chcieć więcej?
Citroën C5 pierwszej generacji, produkowany od 2001 roku, to samochód, który mimo upływu lat wciąż potrafi zachwycić swoim komfortem i funkcjonalnością. Choć nie jest uznawany za najpiękniejszy model na drogach, jego atuty kryją się w niezrównanym stosunku możliwości do ceny. To doskonały wybór dla tych, którzy szukają czegoś z drugiej ręki a przy tym cenią sobie wygodę, przestronność oraz solidność silników i nie chcą przepłacać.
Zobacz: Aktualności ze świata Citroëna
Citroën od zawsze słynął z dbania o komfort swoich pasażerów, a C5 pierwszej generacji nie jest wyjątkiem. Dzięki zaawansowanemu zawieszeniu hydropneumatycznemu, samochód płynnie pokonuje nierówności drogi, zapewniając podróżującym niezwykle płynne i komfortowe wrażenia. Wnętrze pojazdu jest dobrze wyciszone, co sprawia, że nawet długie trasy nie są męczące.
Fotele są szerokie i wygodne, z możliwością wielostopniowej regulacji, co pozwala na dostosowanie pozycji siedzenia do indywidualnych potrzeb kierowcy i pasażerów. Przestronne wnętrze sprawia, że zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają dużo miejsca na nogi, a sedan ma bagażnik o pojemności 455 litrów (z możliwością powiększenia po złożeniu tylnych siedzeń) bez problemu pomieści bagaże na rodzinne wakacje.
Citroën C5 pierwszej generacji oferował szeroką gamę silników, zarówno benzynowych, jak i diesla, które zadowolą różne potrzeby użytkowników. Wśród najpopularniejszych jednostek benzynowych znajdowały się silniki o pojemności 1.8 i 2.0 litra, które charakteryzowały się dobrą dynamiką i rozsądnym zużyciem paliwa.
Zobacz: testy samochodów Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Jednak to jednostki wysokoprężne zdobyły szczególne uznanie kierowców. Silniki HDi (1.6, 2.0 i 2.2) słyną z niezawodności, niskiego zużycia paliwa oraz przyzwoitych osiągów. Dla wielu użytkowników, połączenie ekonomii jazdy z długowiecznością tych jednostek stanowiło kluczowy argument za wyborem właśnie tego modelu.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje, wyprzedaż
Choć Citroën C5 pierwszej generacji nie może poszczycić się wyjątkowo urodziwą sylwetką, jego wygląd zewnętrzny ma drugorzędne znaczenie w obliczu komfortu i długowieczności silników. Dodatkowo, Citroën C5 jest stosunkowo tani w utrzymaniu. Części zamienne są nadal dość łatwo dostępne, a koszty serwisowania nie będą wygórowane. W połączeniu z niskim zużyciem paliwa, samochód ten jest wyjątkowo ekonomiczny w eksploatacji.
Najtańsze egzemplarze kupisz już za 3000 zł. Oferty sprzedaży używanego C5 znajdziesz tutaj.
Najnowsze komentarze